Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1975 ggr
LinaN
0

Omplacering Alma och Alea

Usch, har bävat för detta. Jag/vi har med väldigt mycket möda och stort besvär kommit fram till att vi inte längre kan ha kvar Alma och Alea och nu behöver vi hitta ett nytt hem.

Anledningarna till detta är många. Bland annat mitt mående och ekonomin. Jag har redan lämnat bort hästen på foder och mina två katter har fått flytta till min mor på obestämd framtid. Det enda djur vi kommer ha kvar hemma är sambons åldersstigne hund.

Jag känner också att på grund av mina egna besvär med utredningar hit och dit via lasarett och öppensjukvården så går det ut över tjejerna. Jag har så otroligt dåligt samvete när jag inte har ork eller tid för dem utan att de får sköta sig själva sånär som på toatömning och mat/vattenfronten.

Jag har kontaktat Ida som hade dem innan och hon kan inte ta tillbaka dem.

flickorna är 99% rumsrena, bitfria till 98%, jättegoa och sociala. Går jättebra ihopa med hund och katt, älskar att leka med dem även om de större djuren inte är helt imponerade. de är ca 3 år nu, men det råder avelsförbud på dem. suprelorinjkastrerade för tillfället. håller nått år till. Alea Silvertomte, Alma viltfärgad semilånghår/halvangora.

Damerna passar i princip vemsomhelst, jag var illernybörjare (om än påläst) och redade ut det bra.

Säljer också i samband med deras omplacering deras Ferret Nation-bur.

Det här gör verkligen ont, men deras väl o ve kommer i första hand och nu kan jag inte ge dem det de förtjänar, och det är inte heller aktuellt med fodervärdar och dylika utan för min del är det en regelrätt omplacering.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Loveferrets
0

Hoppas ni kan finna ett bra hem till töserna, lycka till.

UlrikaD
0

Tråkigt att de måste flytta, kände dem som små bebisar. Du kan ju skriva var tjejerna befinner sig.

Ändrade lite, såg på din profil att du bor i Vänersborg.

sarae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har Ludde som är pappa till dessa två töser, och vill väldigt gärna ha kontakt med den som tar hand om dem, eftersom jag är till hälften ansvarig för kullen så att säga. Stamtavla och sjukdomshistorik kan fås via mig för den som är intresserad.

LinaN
0

#2 bor visserligen i trollhättan, men det är ju precis bredvid vänersborg. har inte uppdaterat min profil på jag vet inte hur länge…. :S

UlrikaD
0

#4 Du har PM.

[chouwa]
0

Usch vad jobbigt, för er alla.
Har du några bilder att dela med dig av? :-)

Jag är Så sugen alltså, men tid och ekonomi :-/ gah

HannaM
0

Jag skulle gärna prova Alea här hemma men kan inte ta båda och vet inte om det är juste att dela på systrarna efter så lång tid ihop.

TottsiGirl
0

Finns ju i Uddevalla om de skulle behövas avlastning och så! Hoppas de löser sig för töserna kommer ihåg när dom va små ulltussar hemma hos sara. Här ju även halvbror Ravage hemma hos mig :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

HannaM
0

Fasen…. blir ju nästan sugen på riktigt, riktigt=p Har varit tillfrågad att ta Alea tidigare men hade inte möjlighet på grund av vresig, halvsjuk äldre iller.

TottsiGirl
0

#9 Dom e välkomna i Uddevalla om du inte kan ta dom nu direkt så ordnar sig den biten oxå ;)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

LinaN
0

har inte aslls många bilder på den här datorn men ska se vad jag kan gräva fram.

LinaN
0

bägge

LinaN
0

skutt

LinaN
0

skitnos

LinaN
0

vårnaken iller m hund

LinaN
0

mysgurka

JossanH
0

2 rumsrena tjejer, låter som dom skulle passa bra in i den här skaran ;).. Men tyärr gillar ju inte Skit nya illrar och vi har kämpat tillräckligt med att få honom och Marcello att bli sams.. :S

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

Åhh man blir ju inte alls lite sugen. Såna myspluttar dom verkar vara.

[chouwa]
0

Ååh, jag får ju ont i magen av det här.
Dessa jäkla pengar.. (som aldrig finns!)

Theres
0

#17 Men det är ju brudar… klart han kommer gilla två nya flickvänner ;)

golf.ifokus.se

JossanH
0

#20 Han fick ju chanse att bekanta sig med Willow som är en riktigt ung tjej, men han var lika glad för henne som han var när Marcello kom- mörda!

Sajtvärd på Iller.ifokus

LinaN
0

Vi ska testa o se hur det funkar med att släppa ihopa tjejerna med UlrikaD's vildingar, och sen får vi se vad som händer efter det. Tack änsålänge gott folk :)

Gottfridsson
0

#22 Håller tummarna för att det går bra.

UlrikaD
0

Vi får väl se om det blir "släkten är bäst" eller "släkten är värst".

Hoppas på det bästa, de är ju två som kan hålla varandra i tassen iallafall.Skrattande

[chouwa]
0

#24: Åh! Jag är avundsjuk!
Hur har du råd med alla djur!? :-O Jag hade gärna haft hundrats vildingar hos mig men pengarna sätter stopp tyvärr :-/

UlrikaD
0

#25 Har missat din fråga här.

Jag säljer en njure emellanåt, nackdelen är väl att de börjar ta slut nu.Flört

[chouwa]
0

#26: Haha! Du får det att låta som om att du har massor. Vi får se om jag vågar ta mig till dig nästa vecka. Det kanske är min njure som ryker härnäst!

UlrikaD
0

#27 Mohahaha, fyller badkaret med is lagom till du kommer.Flört