Snoder och Mulde två kelgrisar
Vi är två leveransklara, mycket sociala illerkillar födda 13 maj.
Vi gillar ligga i famnen och mysa…när det inte är bus och lek på gång 
Vaccinationer, stamtavla, SJVs djurpass mm… Givetvis blir vi besiktigade innan vi flyttar.
Du kan se fler foton på oss och våra syskon i vårat fotoalbum http://guteillern.webs.com/apps/photos/album?albumid=8793703
och Matte kan lämna mer info. ammi.gottfridsson@gmail.com
Naw sötgurkor hoppas dom finner sitt långvariga hem snart..

Stiliga grabbar:) Hoppas dom finner egna/gemensamma hem snart:)
Tackar
Mulde är kelgrisen nr 1 … han lägger sig på rygg och tittar bedjande när man kommer 

Gud vad jag önskar mej en lite kelgris, Birdie får man fånga medans hon går förbi soffan för att komma ut i köket, så får man några pussar men sen ska hon ner. Hon är en självständig dam som inte är den som kelar med mej (ja Zandra lyckas ju få henne att ligga kvar hos sej, men Zandra är ju också speciell så jag förstår att Birdie tycker om henne). Men hos mej ligger inte Birdie kvar så länge. Men men. Det gör inget även om jag saknar mysandet lite, men tycker om den damen i alla fall med eller utan så mycket kel. :)
#7 Visserligen brukar det sägas att det inte är skillnad på honor och hanar, men överlag så tycker jag att mina hanvalpar har varit mer "soffpotatis" än honorna. Även om hanarna kan vara rejält busiga dom också 
Jo, Zandra har något inom sig, som alla illrar verkar falla pladask för. Jag har träffat väldigt få personer som har en sådan kemi med djur. 
Här går de undan, växer nästan som ogräs ha ha
#12, Så duktig !!, Blir man så stolt he he.
Roligt o få busa av sig lite
söta som socker 
#20 och otroligt keliga grabbar. Lite mer fart i Snoder än Mulde, men det skiljer inte mycket i temperament och personlighet mellan killarna.
#21, Härligt o höra att dom är så gosiga o fart ska de va, he he
Båda grabbarna är reserverade, då det finns en intresserad till en av grabbarna.
Vet dock inte ännu, om det är Snoder eller Mulde, som passar bäst för familjen. Behöver få prata med resten av familjen först. Vilket jag kommer att göra, när dom pratat igenom köpet och vet att alla är med på en iller som ny familjemedlem.
Snäll pojke den där Mulde…jag fick sova till 04.30
Då var det lekdags, vilket inte är tillåtet i sängen när jag ska sova, så grabben flyttades ner på golvet. Mulde fattade nästan direkt och nu springer han omkring och roar sig själv, när han inte är upp i knä och kollar in datorn
Ska lägga mig en stund till, så får jag se vad som händer.
#26, Hoppas du kunde sova en stund till, så himla söt Mulde e, får snart byta ut tangentbordet 
#27 Ja han är en "pärla", stor, go, kelig och snäll. Jodå, jag fick sova. Han for runt en stund på golvet, sedan kom han upp till mig och dom andra och hittade sig en sovplats 
Han har lätt för att lära sig saker också. Det behövdes bara en gång för att han skulle förstå att han blir upplyft om han kliver upp i min framsträckta hand 
Tänk om man kunde lova att dom var lika snälla när dom kommer till sina nya familjer…men det gör ju inte, för dom måste ju bekanta sig och ta reda på sin plats i den nya flocken.
bild: Mulde
#28 Jag tycker att Mulde och Milo verkar vara förbannat lika :P
#28, smart var namnet he he, naturligtvis måste man ju testa när man kommer till ett nytt hem, hur ska man annars lära känna sin nya matte/husse 
"31, Naw lika vacker han o nyfiken ska man vara annars får man aldrig reda på vad som finns bakom 
#32 Bakom plastlådan hittade han ut på andra sidan bänken och på vägen ut passade han på att ta med sig dosa och sladd för att ladda kamerabatteriet.
Snoder är en samlare. På några timmar han han undersöka rummet, busa med mig och samla ihop 1 Din Del, 1 vägatlas, 2 Sudokutidningar, 1 plånbok, mobila modemet och några USB minnen 
#5, Inte förälskad alls 

#38 Har du drabbats av illermattematiken? En iller blir två som raskt blir mååååånga 
#39, 
#42, Ha ha sluta nu, får bojkotta tråden snart 
#43 försök, då blir tjejerna putta på dig, för att dom inte får veta vad som händer med kompisarna 
#44, Dom kommer överta datorn o sen skvallra för mig 
#45 och då kan du inte hålla dig borta
pussa tjejerna från mig och pälsarna
Om inte Mulde hittar ett hem snart så ska jag nog smyga mig förbi nån dag och knycka honom
.
Sicken gogris han verkar vara.
#50, så följer jag me he he
#55, HA jag var först !!
#56 skulle tro att Bogey vinner. Han är starkare än dig 
#57, Nähädå,,, vi kan nog samsas 
#58 VA! Ska ni dela på grabben
eller menar du gemensam vårdnad 
#59, Hahahahahahahaha, naturligtvis gemensam vårdnad, 
#60 hmm, 1 vecka per person…1 vecka hos dig, 4 hos Bogey 
#61,NÄ,,, vi ska ha han mest o sen kommer jag kräva ensam vårdnad så de så ..
#61 Jag får se till att gömma grabben någonstans…om han inte hamnar hos familjen i Dalarna, vilket jag hoppas på. Jag tror han med sitt lugna temperament och lätthet att lära sig saker, skulle passa dom perfekt.
#63, he he, 
Naturligtvis hoppas jag oxå att han kommer till familjen i Dalarna.. de e han värd..sötgossen, ge han en go puss från oss..
#64 Det ska jag göra, när jag varit ut till illrarna. Ha det bra, puss till tjejerna 
#63 Kan möjligen inte vara Furret här inne på forumet som är intresserad?
#66 Nej, det är det inte. Bor hon i Dalarna?
#29 Förlåt Jenny, hade missat din kommentar :-( Jo, Mulde och Milo är nog rätt lika till temperament och läraktighet, även fast dom är från olika kullar.
Mulde som har gått inne kommit i förbrunst idag. Så nu har han börjat dofta.
Snoder som går ute, är inte i närheten av att komma i förbrunst. Det ska bli intressant att se hur mycket det skiljer i tid mellan killarna.
#67 Jo hon bor i Falun och var här och blev vältuggad av Imie. Verkar dock inte som hon blev avskräckt. 
#69 Jaha, då vet jag. Läste tråden
Nej det är inte hon, men broder Snoder letar fortfarande efter ett hem, liksom systrarna Alvena och Co., om hon skulle vara intresserad.
puff
Tjena jag är intresserad av en iller :) vilket pris är det ? Kanske eventuellt kan ta båda om jag har tur :)
#74 Du kan maila mig ammi.gottfridsson@gmail.com så får du mer info. och mitt telefonnr.
Mulde är bokad åt en familj, så honom kan jag inte sälja.
/Ammi
Snoder söker fortfarande hem.