Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2561 ggr
Gottfridsson
0

Snoder och Mulde två kelgrisar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi är två leveransklara, mycket sociala illerkillar födda 13 maj. 
Vi gillar ligga i famnen och mysa…när det inte är bus och lek på gång Flört

Vaccinationer, stamtavla, SJVs djurpass mm… Givetvis blir vi besiktigade innan vi flyttar.

Du kan se fler foton på oss och våra syskon i vårat fotoalbum http://guteillern.webs.com/apps/photos/album?albumid=8793703

och Matte kan lämna mer info. ammi.gottfridsson@gmail.com

Loveferrets
0

Naw sötgurkor hoppas dom finner sitt långvariga hem snart..

Gottfridsson
0

#1 Jo, det önskar jag med…fast tjejerna kan få flytta först, så får jag mer tid att gosa med grabbarna. Men det är nog för stora förhoppningar Obestämd

Mulde…Testa ska man inte, vägen till människans hjärta går via kel och lite pussar Skrattande

Gottfridsson
0

Snoder är lika kelig som sin bror, men ligger inte kvar lika länge Tyst

Norrskenets
0

Stiliga grabbar:) Hoppas dom finner egna/gemensamma hem snart:)

Gottfridsson
0

Tackar Glad Mulde är kelgrisen nr 1 … han lägger sig på rygg och tittar bedjande när man kommer Skrattande

Gottfridsson
0

Två söta kelgrisar som söker hem :-)

Bild: En av dom är Mulde

Zandra---83
0

Gud vad jag önskar mej en lite kelgris, Birdie får man fånga medans hon går förbi soffan för att komma ut i köket, så får man några pussar men sen ska hon ner. Hon är en självständig dam som inte är den som kelar med mej (ja Zandra lyckas ju få henne att ligga kvar hos sej, men Zandra är ju också speciell så jag förstår att Birdie tycker om henne). Men hos mej ligger inte Birdie kvar så länge. Men men. Det gör inget även om jag saknar mysandet lite, men tycker om den damen i alla fall med eller utan så mycket kel. :)

Gottfridsson
0

#7 Visserligen brukar det sägas att det inte är skillnad på honor och hanar, men överlag så tycker jag att mina hanvalpar har varit mer "soffpotatis" än honorna. Även om hanarna kan vara rejält busiga dom också Flört

Jo, Zandra har något inom sig, som alla illrar verkar falla pladask för. Jag har träffat väldigt få personer som har en sådan kemi med djur. Cool

Gottfridsson
0

Grabbarna har passerat kilot :-)

Snoder 1047 gram
Mulde 1183 gram

Grabbarna ligger i "högsta divisionen" i viktligan här hemma och ser ut att bli riktigt stora mysgubbar Tyst

Loveferrets
0

Här går de undan, växer nästan som ogräs ha ha

Gottfridsson
0

Pojkarna söker ännu efter livslånga hem. Dom är riktiga kelgrisar båda två.

#10 Ja, dom växer så det knakar :-) Undrar om det är gödningsmedel i maten Obestämd

bild: Snoder

Gottfridsson
0

Mulde missade inte lådan en enda gång, när han var inne några timmar idag. Det blev mycket bus tillsammans med Vebjörg…

Loveferrets
0

#12, Så duktig !!, Blir man så stolt he he.

Roligt o få busa av sig lite

Gottfridsson
0

ännu mer bus…

Gottfridsson
0

och mitt i busandet, började han undersöka rummet Skrattande

Gottfridsson
0

Idag har Snoder varit inne en stund och busat tillsammans med mamma Vebjörg :-)

men först skulle det undersökas…här var min toalett…

Gottfridsson
0

Snoder försöker se ointresserad ut när han närmar sig Vebjörg

Gottfridsson
0

Smyga sig på Vebjörg gör man inte :-)

Gottfridsson
0

Kommer du inte fram, så dra jag fram dig! Tyckte Snoder…som fortfarande vill hitta ett eget hem.

Loveferrets
0

söta som socker Skrattande

Gottfridsson
0

#20 och otroligt keliga grabbar. Lite mer fart i Snoder än Mulde, men det skiljer inte mycket i temperament och personlighet mellan killarna.

Loveferrets
0

#21, Härligt o höra att dom är så gosiga o fart ska de va, he he

Gottfridsson
0

Jo, nog är dom gosiga allt. Mulde är lika träffsäker på lådan, som förra gången han var inne. Vi får se om han är lika snäll när jag ska sova ikväll Tyst

Bild: Mulde

Gottfridsson
0

Mulde myser i knä…

Gottfridsson
0

Båda grabbarna är reserverade, då det finns en intresserad till en av grabbarna.

Vet dock inte ännu, om det är Snoder eller Mulde, som passar bäst för familjen. Behöver få prata med resten av familjen först. Vilket jag kommer att göra, när dom pratat igenom köpet och vet att alla är med på en iller som ny familjemedlem.

Gottfridsson
0

Snäll pojke den där Mulde…jag fick sova till 04.30 Glad 

Då var det lekdags, vilket inte är tillåtet i sängen när jag ska sova, så grabben flyttades ner på golvet. Mulde fattade nästan direkt och nu springer han omkring och roar sig själv, när han inte är upp i knä och kollar in datorn Skrattande 

Ska lägga mig en stund till, så får jag se vad som händer.

Loveferrets
0

#26, Hoppas du kunde sova en stund till, så himla söt Mulde e, får snart byta ut tangentbordet Skrattande

Gottfridsson
0

#27 Ja han är en "pärla", stor, go, kelig och snäll. Jodå, jag fick sova. Han for runt en stund på golvet, sedan kom han upp till mig och dom andra och hittade sig en sovplats Skrattande

Han har lätt för att lära sig saker också. Det behövdes bara en gång för att han skulle förstå att han blir upplyft om han kliver upp i min framsträckta hand Glad

Tänk om man kunde lova att dom var lika snälla när dom kommer till sina nya familjer…men det gör ju inte, för dom måste ju bekanta sig och ta reda på sin plats i den nya flocken.

bild: Mulde

[jennyrapp]
0

#28 Jag tycker att Mulde och Milo verkar vara förbannat lika :P

Gottfridsson
0

Snoder var inne idag. Grabben är lite mer intresserad av att testa gränser, så jag skulle inte låta honom vara i sängen första tiden Skrattande

Gottfridsson
0

Snoder är väldigt nyfiken och måste bara kolla om man kommer igenom överallt. Den här grabben behöver rejäl illersäkring av hemmet Tungan ute

Loveferrets
0

#28, smart var namnet he he, naturligtvis måste man ju testa när man kommer till ett nytt hem, hur ska man annars lära känna sin nya matte/husse Flört

"31, Naw lika vacker han o nyfiken ska man vara annars får man aldrig reda på vad som finns bakom Skrattande

Gottfridsson
0

#32 Bakom plastlådan hittade han ut på andra sidan bänken och på vägen ut passade han på att ta med sig dosa och sladd för att ladda kamerabatteriet.  

Snoder är en samlare. På några timmar han han undersöka rummet, busa med mig och samla ihop 1 Din Del, 1 vägatlas, 2 Sudokutidningar, 1 plånbok, mobila modemet och några USB minnen Skrattande

Gottfridsson
0

Litet bildspam på kelgrisen Mulde

Gottfridsson
0

puss…

Gottfridsson
0

mer pussar…

Gottfridsson
0

Nu får det räcka med pussar, sovdags Flört det var sista bilden på gosegrisen

Loveferrets
0

#5, Inte förälskad alls FörvånadSkrattande

Gottfridsson
0

#38 Har du drabbats av illermattematiken? En iller blir två som raskt blir mååååånga Skrattande

Loveferrets
0

#39Tyst

Gottfridsson
0

#40 hmmm … Oskyldig

Gottfridsson
0

#40 Skrattande

Loveferrets
0

#42, Ha ha sluta nu, får bojkotta tråden snart Flört

Gottfridsson
0

#43 försök, då blir tjejerna putta på dig, för att dom inte får veta vad som händer med kompisarna Skrattande

Loveferrets
0

#44, Dom kommer överta datorn o sen skvallra för mig  Skrattande

Gottfridsson
0

#45 och då kan du inte hålla dig borta Skrattande pussa tjejerna från mig och pälsarna

Loveferrets
0

#46 Skrattande

Gottfridsson
0

hmm…lite bilder på Molde…lilla tungan sticker ut Skrattande

Gottfridsson
0

utslagen…

Bogey
0

Om inte Mulde hittar ett hem snart så ska jag nog smyga mig förbi nån dag och knycka honom Flört.

Sicken gogris han verkar vara.

Gottfridsson
0

varm och go kudde att luta mot Flört

Gottfridsson
0

som avslutning…totalt utslagen Skrattande

Loveferrets
0

#50så följer jag me he he

Gottfridsson
0

#50 jo, han skulle nog passa hustrun alldeles utmärkt Flört men, men, det finns en intresserad i Dalarna, som skulle prata igenom det med familjen och Mulde är den av killarna som skulle passa bäst för dom.

Gottfridsson
0

#53 och vem tänkte du smyga förbi och hämta? Obestämd Inte Mulde, för honom tänkte Bogey norpa…

Loveferrets
0

#55, HA jag var först !!

Gottfridsson
0

#56 skulle tro att Bogey vinner. Han är starkare än dig Oskyldig

Loveferrets
0

#57, Nähädå,,, vi kan nog samsas Flört

Gottfridsson
0

#58 VA! Ska ni dela på grabben Förvånad eller menar du gemensam vårdnad Flört

Loveferrets
0

#59, Hahahahahahahaha, naturligtvis gemensam vårdnad, Skrattande

Gottfridsson
0

#60 hmm, 1 vecka per person…1 vecka hos dig, 4 hos Bogey Skrattande

Loveferrets
0

#61,NÄ,,, vi ska ha han mest o sen kommer jag kräva ensam vårdnad så de så ..Skrattande

Gottfridsson
0

#61 Jag får se till att gömma grabben någonstans…om han inte hamnar hos familjen i Dalarna, vilket jag hoppas på. Jag tror han med sitt lugna temperament och lätthet att lära sig saker, skulle passa dom perfekt.

Loveferrets
0

#63, he he, Förvånad

Naturligtvis hoppas jag oxå att han kommer till familjen i Dalarna.. de e han värd..sötgossen, ge han en go puss från oss..

Gottfridsson
0

#64 Det ska jag göra, när jag varit ut till illrarna. Ha det bra, puss till tjejerna Glad

Bogey
0

#63 Kan möjligen inte vara Furret här inne på forumet som är intresserad?

Gottfridsson
0

#66 Nej, det är det inte. Bor hon i Dalarna?

Gottfridsson
0

#29 Förlåt Jenny, hade missat din kommentar :-( Jo, Mulde och Milo är nog rätt lika till temperament och läraktighet, även fast dom är från olika kullar.

Mulde som har gått inne kommit i förbrunst idag. Så nu har han börjat dofta.

Snoder som går ute, är inte i närheten av att komma i förbrunst. Det ska bli intressant att se hur mycket det skiljer i tid mellan killarna.

Bogey
0

#67 Jo hon bor i Falun och var här och blev vältuggad av Imie. Verkar dock inte som hon blev avskräckt. Glad

Gottfridsson
0

#69 Jaha, då vet jag. Läste tråden Skrattande Nej det är inte hon, men broder Snoder letar fortfarande efter ett hem, liksom systrarna Alvena och Co., om hon skulle vara intresserad.

Gottfridsson
0

Snoder söker fortfarande hem. En kelig go och busig grabb Flört

Gottfridsson
0

Snoder nosar runt och undrar när han ska få ett hem att resa till. En kelig och go kille som gärna leker och busar.

Loveferrets
0

puff

Pontii
0

Tjena jag är intresserad av en iller :) vilket pris är det ? Kanske eventuellt kan ta båda om jag har tur :)Cool

Gottfridsson
0

#74 Du kan maila mig ammi.gottfridsson@gmail.com så får du mer info. och mitt telefonnr.

Mulde är bokad åt en familj, så honom kan jag inte sälja.

/Ammi

Gottfridsson
0

Snoder söker fortfarande hem.