Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 4499 ggr
Theres
0

Iller i nöd

Har troligtvis en iller i nöd.

Blev precis uppringd av djursjukhuset, för det var en kille där som var tvungen att avliva sin iller p.g.a att sambon inte vill ha kvar den och det ena med det andra.

Sa att jag inte kan ha en iller till för Melwin är inte superförtjust i nya illrar.

Fick höra att illern är 5-6 år, kastrerad.

Djursjukhuset har nu ringt mig 2 ggr, och jag kan troligtvis ha illern här under tiden tills den hittar ett nytt hem, men är det någon annan som kan offra sig?

Vem vet, Melwin kanske inte har något emot honom, men jag är inte superförtjust i illrar som jag inte har känt sen valptiden. Vill jag ha en fjärde iller så vill jag ju ha en valpis =/

golf.ifokus.se

Theres
0

Nu har de ringt 3 ggr, så illern kommer hit klockan 3. Hjälp?

golf.ifokus.se

Aviendha
0

Kontakta illervänner, de kanske har akuthem i närheten. Skaraborgsillern vet jag inte om de har akuthem runtom i landet, men det skadar kanske inte att höra med dem med. Såvitt jag vet så är inte STIF sådär jätteaktiva men jag kan ju ha fel.

Theres
0

Folk brukar fråga mig när det gäller illrar i denna delen av landet, så antagligen så finns det inget akuthem här, om inte jag räknas. Jag känner mig rätt mycket som ett akuthem just nu.
Det är inte ett akuthem vi vill åt nu heller, utan ett långvarigt. Han kan nog bo här så länge.

golf.ifokus.se

[chouwa]
0

Vart bor du Theres?

[chouwa]
0

Ber om ursäkt för dubbelpost.

Aviendha
0

Okej, jag missförstod dig då. Trodde du menade att du kunde hämta iller och hålla den ett tag men kanske inte längre - vilket ibland kan behövas när det gäller omplacering.

[chouwa]
0

Såg att du bor i Småland, men vet inte hur långt ner.
Jag skulle kanske kunna ta honom, som akuthem. Se hur det fungerar och eventuellt ha honom kvar.

Theres
0

Jag bor 3 mil från Ölandsbron :)

golf.ifokus.se

[chouwa]
0

Hm, ja det är ju en bit.
Hur känner du? Behöver du ett akuthem? Jag kan se ifall jag kan få tag på en bil.

Theres
0

Han som lämnade Sigge här precis nu vill att han ska komma till någon som är mycket illervan. Han är snäll, men jag har redan blivit biten :P

Sigge är köpt en bit utanför Ronneby för 5-6 år sedan.

golf.ifokus.se

Theres
0

Här är lite bilder på honom…

golf.ifokus.se

mille09
0

tyvärr bor jag på gotland annars hade jag kunnat tagit hand om honom!!

<3 ferrets is the life <3

Theres
0

Usch, Denver spöade upp honom och nu luktar det skunk överallt :( Nu är de ute och springer istället.

golf.ifokus.se

HannaM
0

Men alltså, transport brukar nästan alltid gå att lösa om det är så. Det finns rätt många härinne som åker hit och dit, finns även djurtransport.ifokus.

mille09
0

Vilka kostnader står man för i så fall?

Ska prata lite med sambon och mamma

HannaM
0

#15 Det beror ju på vem det är som står för transporten. Man gör ju upp det sinsemellan. Jag har fraktat både hamstrar och möss och inte tagit betalt men det är ju som sagt väldigt olika.

mille09
0

jo men står jag för veterinärkostnader, mat , utrustning och såna saker?

Theres
0

Beror väl på om du är akuthem via någon förening eller inte.
Jag kan bara säga så mycket som att jag betalar inget av transporten.

golf.ifokus.se

mille09
0

Okej, men jag är ledsen jag fick inte ta in en till iller av mamma. Skulle jag ta in en till ska det vara valp sa hon.

Ledsen…

JossanH
0

#19 har du haft problem tidigare pga för dyra veterinärskostnader kanske inte en gammal iller är en så bra idé då det är vid den åldern brukar bli dyrt…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Han bor ute nu, vågar inte släppa ihop honom med Melwin.

golf.ifokus.se

Loveferrets
0

Hoppas han kan finna sig ett hem snart, trist han inte går ihop med med dina andra illrar.

UlrikaD
0

När han var hos veterinären, blev han hälsokollad också då? Tänkte så att det inte är pga det de ville "göra sig av" med honom, att han var sjuk och det skulle bli dyrt.

Illrar i den ålder kommer att kosta pengar. Tycker att det vore bäst om han hittade ett permanent hem direkt och inte behövde flytta runt i akuthem vid den åldern, men det beror ju helt på Theres såklart ifall hon har möjlighet att ha honom så länge.

Tänkte också på att om han är van inne-iller som inte varit ute särskilt mycket så kommer han inte att fixa att tillbringa natten ute nu, det är för kallt.

Theres
0

Får hitta någon lösning tills inatt, men han får vara ute under tiden.

golf.ifokus.se

Sara
0

Skills omplaceringsfond har lite pengar så om han behöver forslas någonstans kanske vi kan hjälpa till med en liten summa.

Sara

Theres
0

Någon måste ju vilja ha honom först.

golf.ifokus.se

Loveferrets
0

Hur har de gått inatt ?

pillsRgood
0

Hej

Jag har en iller som är ca 3 år gammal, kastrerad, han är lugn och snäll mot andra illrar. Han går hellre undan än hamnar i bråk.

Jag skulle kunna vara akuthem och ev ett permanent hem, därför jag först nämnde akuthem är för man vet ju aldrig om den här illern Sigge kommer i bråk med min.. Jag vill inte att någon ska må dåligt på något sätt.

Jag bor i Vänersborg så med frakt får man lösa på något sätt i så fall..

Jag har även två katter, jag vet inte om denna iller är kattvan?

men mina katter har aldrig gjort en iller något och dem leker tillsammans med min egna. skulle de vara att han inte kommer överens med katterna så har katterna möjlighet att vara någon annan stans:)

Hör av dig om detta verkar intressant. är en djurvän och har alltid haft djur omkring mig.

skulle även vara intressant o veta det där med om den blev undersökt hos vet?

Theres
0

Sigge mår bra nu, och jag vet inte om han blev undersökt nu, men han har blivit det förut iallafall och han har fått vaccin osv.
Som sagt om någon vill ha honom så är det bara att komma och hämta honom, han finns här.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

jag har erbjudit mig i alla fall.

Men behöver någon som kan köra hit honom då.

Sedan behöver jag veta vem det är som söker efter nya hem om man tex är akuthem är det ens ansvar i så fall?

#29, du kan väl ringa vet o fråga om han blivit undersökt?

skabbkollad? 

Vad är det för vaccin han fått? och när var det? när blev han kastrerad? osv. och kanske lite mer exakt ålder.

De frågorna skulle vara intressant att veta.

men som sagt ett akuthem och ev permanent finnes i Vänersborg om det är intressant för Sigge:)

Theres
0

Jag frågade han som hade honom om hans exakta ålder och han sa att han köpte honom för 5-6 år sedan. Diskuterade det rätt längre, men han visste inte alls datum eller något.

Snart börjar jag vänja mig vid honom och då blir det svårt att skicka iväg honom igen =/

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

Inte för att vara otrevlig eller något sånt men du kanske ska fundera på om du vill behålla honom själv…?

Här finns som sagt en öppen dörr och uppdatera gärna hur du ska ha det.

Du skrev innan att din iller "spöade upp" Sigge.. hur kommer det funka senare då? ska du ha honom ute då?.. det börjar ju bli kallt.

finns det någon som kan ordna transport? om Sigge ska hit då vill säga.

Men som sagt uppdatera gärna så fort du vet:)

Theres
0

Nej, jag vill inte ha honom, men om han stannar här för länge så kommer jag fästa mig vid honom, så han måste helst bort idag.

golf.ifokus.se

Theres
0

Men det känns jävligt osäkert att lämna honom  till någon som jag inte har en aning om vem det är.

golf.ifokus.se

Theres
0

Alltså du får gärna ta honom om du vill, men jag har ingen aning om what so ever vem du är ju, och du har ingen presentation här eller något sådant.

Ang. transport så tycker jag det är upp till "köparen" att fixa det, eller jag vet inte? Som sagt jag fick en iller slängd på mig och är snäll som låter honom vara här, så orkar inte lägga ner massa energi på att fixa transport åt folk som vill ha honom när det kanske finns någon som kan komma och hämta honom här?

Jag vet bara så mycket som att när jag har köpt illrar så har jag fått åka och hämta dem själv eller ordna trasnport själv.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

Jag har beskrivit vem jag är. men jag visste inte att man var tvungen o känna dig för att kunna ta hand om Sigge. Det kunde du skrivit i "annonsen" i så fall.

Jag trodde det var ett hem som söktes i första hand…och det lät rätt akut så jag erbjöd mig. 

Finns det någon som kan fixa transport idag så kan jag ta honom idag. 

men jag måste veta, är det jag som får ansvaret om jag då blir akuthem att hitta ett annat hem till honom eller vem har det ansvaret?

Jag vet att Sigge börjat komma upp i åldern och söker helst ett livslångt hem och vem vet de kanske blir så. Jag måste se hur han kommer överens med min egna först. för ingen ska må dåligt,de tjänar ingen på. därför säger jag akuthem i första hand som jag förklarat innan.

pillsRgood
0

Jag försöker bara vara snäll o hjälpa till. Vill inte Sigge ska behöva slåss med din iller eller bo utomhus.

Det är ingen annan som ställt upp som hem så jag gjorde det.

Jag ställde även frågor om när han blev kastrerad och vad för vaccin han fått.. eller om han är skabbkolladmen har inte fått några svar. det kan vara bra o veta..speciellt när han börjar komma upp i åren.

Theres
0

Ja alltså jag känner inte alla här, men vet ju att vissa är illerfolk och andra är nybörjare och dig vet jag inget om alls :P

Tar du Sigge så antar jag att det blir din iller, för just nu är det min så länge inte killen ångrar sig och vill ha honom tillbaka.

Vet att när jag var akuthem till Denver (fick åka hem akut från Sthlm för att ta hand om honom) så ångrade tjejen i fråga sig (rest in peace (hon är död)), och då kunde jag inte bara lämna tillbaka honom, för anledningarna att jag skulle ta honom från början fanns ju fortfarande kvar. (Hon fick Denver helt random, lika random som jag fick Sigge igår). Och det tog några månader innan han gick ihop med Melwin och Epona, men nu har han bott här i 3 år (även om han fortfarande inte känns som min).

Så antar att det är det som skulle hända med Sigge om han stannade här; jag skulle vilja ha kvar honom, men han skulle aldrig riktigt kännas som min iller (dock kände jag ett starkare band till Denver igår när Sigge kom och "inkräktade").

Men som sagt, det blir väl din iller, men funkar det inte så kan du ju alltid skicka tillbaka honom.

Men eftersom jag fått vara en del av hans liv nu ett dygn så skulle jag ju gärna vilja veta hur han hade det i framtiden, så är du aktiv här? Eller vart får man följa hans historia?

golf.ifokus.se

Theres
0

De frågor du ställer vet inte jag svaret på, och att ringa till killen som lämnade honom tycker jag bara är hemskt, även om det är nödvändigt, för han var så himla ledsen, och man vill ju inte slita upp de såren igen.

golf.ifokus.se

JossanH
0

Det är så här det går till att omplacera eller sälja en iller. Du vet ingenting (troligtvis) om den som köper illern utan måste ta reda på det och helst träffa personen ifråga eller iaf prata med genom telefonen.

Jag skulle inte lita blint på att en människa var bra bara för att jag sett flera inlägg här inne.. Har nämligen sett "bakom kulisserna" hos de som låter betydligt bättre över nätet än i verkligheten..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Jag är bara så rädd att han ångrar sig om en vecka och så kan han inte få tillbaka honom :(
Enda anledningen till att han lämnade Sigge var hans sambo, och tänk om det tar slut om en månad och han står där utan sambo och Sigge? :O

golf.ifokus.se

Theres
0

#40 Nä, men jag känner ju att jag har mer koll på t.ex dig :P Om du förstår vad jag menar. Det finns personer man tror man vet lite om, sen finns det personer som man inte ens om de är en kille eller tjej.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

Jag har som sagt haft iller i ca tre år och har träffat många illrar.

så man kan väl kalla mig "illerfolk"… skulle jag tänka mig i alla fall.

Fast man är aldrig fullärd när de gäller de här djuren, de är väl som med de mesta, man lär sig alltid något nytt.

Vilken historia det där med denver (rip till tjejen) men nu har han

i alla fall dig. Han har ett hem och det är tur. kul att du kände ett starkare band med honom igår.

Vad menar du med att jag kan alltid skicka tillbaka honom? till dig då? För det vore ju en trygghet om han tex inte kommer överens med min iller. Jag vet att illrar inte alltid är bästa polare från första dagen men man vill inte de ska gå o må dåligt under en längre tid.

Jag förstår att det skulle vara jättehemskt och jobbigt att ringa den här killen.. men de känns nästan som ett måste. Det är bättre att göra det nu än om några månader tror jag.

tycker du att det är jättejobbigt så kan jag (OM jag blir hem till Sigge) ringa killen själv o fråga.

Jag kommer självklart skriva här om Sigge i så fall. för dem som

vill följa honom.

Den största frågan är transport… och jag vet att du har hämtat dina illrar när du skulle ha dem osv jag fattar det. Men är det någon härinne som känner någon som kan? för jag har inte så stort kontaktnät. Det var någon innan som tipsade om Djurtransport.ifokus.. där kanske man kan skriva i så fall?

pillsRgood
0

jo visst.. jag förstår vad du menar att han kan ångra sig.

men visst var det så att han tänkte avliva honom?

då måste han ändå har tänkt igenom det ganska väl.. för där finns det ingen återvändo. men som säkerhet för killen kan man ju skriva på papper att om det skulle vara så att han ångrar sig så har han tex en 6 månaders period på sig att ångra sig.

Theres
0

Tar du honom och du känner att det absolut inte går så kan du lämna hit honom igen.

Som sagt, det tog lääänge innan Melwin slutade attackera Denver, så jag ser det inte som en omöjlighet att de ska kunna komma överens.

Igår hade jag Denver och Sigge tillsammans efter att Denver hade attackerat honom, och då var det helt plötsligt Sigge som bestämde och Denver som skrek.
Sen var de tillsammans ett tag, fast de höll avstånd. Men jag tyckte synd om Denver som verkade så stel och rädd, så han fick komma in till Melwin och Epona igen.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

om du tex behåller honom.. o killen kommer om en månad o har ångrat sig.. hur blir det då för dig? om du redan nu är rädd för o fästa dig vid honom..bara en fråga.

Det är alltid tråkigt när en iller måste byta hem.. men man får försöka lösa det så gott det går.

var det några fler än jag som kunde erbjuda Sigge ett hem?

akut eller permanent?..bara undra

pillsRgood
0

såg att du lagt in på djurtransport nu.

Theres
0

Då är det kört för honom ;)

Därför jag vill bli av med honom idag så jag slipper oroa mig… känner redan idag att jag inte vill bli av med honom, men det skulle ändå gå… värre blir det ju om en vecka. Det var bara spekulationer om killen skulle ångra sig… tror han vet att han inte kan få tillbaka honom, för jag frågade flera ggr om han verkligen var säker. (Gjorde jag iofs med Denver också, och hon var JÄTTESÄKER, men efter en vecka så skulle hon abslut ha tillbaka honom).

Jag vet inga fler än de som skrivit i denna tråden.

Eller jag har en kompis som kanske kunde ta honom på söndag, men isf blir Sigge hans första iller.

golf.ifokus.se

Theres
0

Om detta blir aktuellt nu, får jag då fråga hur gammal du är och vad du heter? Hur du bor? Lägenhet/villa… Får Sigge komma ut och springa? :P

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

okej skulle du kunna skriva killens nummer då, ifall jag skulle behöva information om när han blev kastrerad och de andra frågorna som jag skrev innan.

Jag är arton år. heter Kristina. bor i en stor tvåa lägenhet. Jag har varit på promenader med mina egna iller här så möjlighet att komma ut finns.

Theres
0

Du får hans nummer när allt blir klart och du vet att du säkert ska ha honom, för han hoppades innerligt att jag skulle behålla honom verkade det som, och sen sa jag att ifall han inte kan bo här, ville han då veta vart han skulle ta vägen? Det ville han inte.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

Okej det verkade lite konstigt…

när vet du om han ska hit då eller om du ska behålla honom?

Sara
0

Jag tycker faktiskt killen inte har ett skit att säga till om redan nu. Han ville avliva honom, då kan han ju inte ändra sig sedan.

Om Sigge nu får ett nytt hem så äger den nya ägaren honom oavsätt. Killen kan INTE ta tillbaka honom.

Sara

pillsRgood
0

Tess, din tråd på djurtransport blev låst. du får tydligen skapa en ny.

S: Stad - Stad (detta är rubriken för inlägget)

Transport från: Stad och län
Transport till: Stad och län

När sökes transport: Vilken månad

Vilket djur söker transport:

Hur kommer djuret transporteras: I bur, petbox, koppel

Övrig info:

Kontaktuppgifter: Mail eller telefon

Theres
0

Han ville inte avliva honom… hans sambo ville :)

Har skapat en ny tråd.

Men kan du inte fixa transport på annars sätt om du vill ha honom? Köra själv kanske? Menar om ingen på djurtransport ska köra den sträckan.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

nej jag kan tyvärr inte.

jag själv kan inte och jag har inte så stort kontaktnät så jag vet inte

någon som kan köra direkt..

det är ca 66 mil fram och tillbaka, så det är ju en bit om man säger så.

kan man inte be någon i sj personalen hålla den? typ i tågförarutrymmet eller något. så kan man hämta den på stationen här?..

HannaM
0

#56 Dom brukar inte vara förtjusta i att skicka saker utan ägare alls. Vi försökte med en väska med tröjor och fick tvärnej.

pillsRgood
0

det var synd.. hmm..

pillsRgood
0

men .. är det säkert att jag ska ha honom då?

ska jag försöka hitta någon som kan skjutsa?

verkar omöjligt för mig o hitta.. men ska klart försöka. du har ju

satt ut annons redan..så kanske får svar där.

Theres
0

Född 2005

Valpspruta direkt när han fick hem honom

Kastrerad vid 6 månaders ålder

Varit hos vet. 3 ggr, senast för rinnande ögon för ett antal år sedan

golf.ifokus.se

Loveferrets
0

Jag hoppas verkligen att han kan komma till det hem som han erbjuds, tråkigt om det bara skulle hänga på transporten, kanske kan ni dela på kostnaden, kanske starta en tråd om att man gärna skulle vilja ha bidrag till en transport,

pillsRgood
0

#25 du som skrev om skills omplaceringsfond.. kan du komma tillbaka till tråden:) hur mycket är det som dem kan bidra med?

jag försöker ringa till folk men känner inte så många så ingen tur än..

Loveferrets
0

#62, kontakta henne här

Sara

pillsRgood
0

#63 har skrivit till henne:)

hoppas vi finner en lösning under morgondagen eller kanske ikväll. börjar i och för sig bli sent nu.

Sara
0

# 62 Vi kan lägga 500:- på att killen får flytta till någon som vill ha honom. Vi kan tyvärr inte köra själva.

Sara

pillsRgood
0

Tack för svaren, de uppskattas.

Har några fler frågor.. hur går han på lådan? och vad äter han för mat just nu? vilken mat är han van vid?

Tack så mycke! vi får se hur allting löser sig men det är alltid

kul med vänliga människor! det värmerGlad

becka89
0

#0 Vad tråkigt att behöva avliva för sambons skull=( tur att du tog hand om honom=) hoppas han får ett bra sista hem

Theres
0

#66 Han verkar gå på lådan, men han har mest varit ute nu så jag har inte så jättestor koll.

Han har tydligen ätit hundmat… vet inte om han alltid har gjort det, men det var det han hade i påsen senast iallafall.

#67 Ja, synd bara att han bet mig det första han gjorde så jag är rädd för honom nu :P

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

okej men du har väl han inne på nätterna?

hundmat? hm låter ju inte direkt nå vidare…

bet han dig hårt då? verkade han aggresiv eller bara rädd? eller att

han testar nya människor?

pillsRgood
0

hur löser vi de? jag har ringt o ringt. ingen tycks kunna köra.

har ringt till sj.. men som #57 sa så var de inte glada över de.

hmm någon som har några förslag? vore tacksamt. ibland önskar man att man kände flera när de gäller sånna här situationer.. eller snarare kände rätt folk..

jenmjao
0

#70 har du inte möjlighet att ta tåg dit? Har inte TS möjlighet att kanske känna någon som är påväg till dig? Finns det några flygplan (vet inte vart ni bor..) emellan? Taxi.. dock dyrt.. Vart bodde du och vart bodde TS? Har ni/du möjlighet att betala bensin pengar?

Theres
0

Han får väl helt enkelt bo här tills någon som bor närmre kan komma och hämta honom.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

jag vet inte om ts känner någon som ska hit. men förmodligen inte.

flygplan har jag kollat på men de kostar nog en del.. finns väl en flygplats i trollhättan i så fall tror jag.  de är nog den flygplats som ligger närmast. har dock inte så mycket koll på det där.

taxi går inte. de skulle kosta skjortan..

jag bor i vänersborg och Sigge o ts bor i nybro. som jag förstått det.

och vi fick 500 kr av skillsfonden som hjälp sen får man lägga till så tror jag så har vi bensinpengar om någon kan köra.

#72 han kan ju inte bo ute o äta hundmat o ha en ägare som är rädd för honom i väntan på att någon annan ska ta honom?

jag erbjuder mig som akuthem och ev permanenthem beroende på hur han kommer överens med min egna..att allt ska hänga på transport är så irriterande.

Ibland blir de inte som man tänkt sig. vill bara Sigge ska få det bra.

jenmjao
0

Synd att du inte bodde i sthlms området för då kanske jag kunde fixat hjälp utav min pappa :( Väldigt synd..
Jo det kostar väl 1-2tusen med flyg, jag har ingen aning har aldrig flygit men ifrån sthlm till malmö kostade det 2.000 för något år sedan :( Dock är det väl längre avstånd?
Gud så dyrt det var med tåg.. nej jag tror faktist du minst kmr få lägga ut 1000kr på transport även med hjälpen på 500kr faktist :( är du beredd att göra det så fixar ju sig allt.. Annars vet jag inte

Saga85
0

Flyg och taxi var väl iof lite konstiga alternativ. Vad är det för fel med tåg? Det är ju lättaste och bekvämaste sättet att resa med djur. Kollade lite på SJ, tar väl 4½-5 timmar att resa/väg och där lär du kunna komma undan med 600-700 kr t&r.

Hur som så hoppas jag gamlingen hittar ett sista hem!

Theres
0

Idag har Sigge varit ute och bekantat sig med de andra tre :)

Först fick han och Denver vara lösa ute, medans Melwin och Epona undersökte uteburen där Sigge har varit en del. De hälsade lite på varann genom gallret.

Sigge var rädd för Denver och gick runt väldigt sakta.

Sen fick Melwin och Epona komma in och så fick Sigge och Denver vara i buren, och då högg Sigge efter Denver, så där inne är de absolut han som bestämmer. Men de kan iallafall vara inom samma begränsade område utan att äta upp varandra :)

Ska testa att ha Melw och Pona i koppel och ha Sigge och Denver lösa sen, och se hur det funkar ute i det fria med alla fyra samtidigt.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

#76 på det inlägget lät det som du skulle behålla honom?

jag ringer rundor för fullt för o fixa transport nämligen.

Loveferrets
0

#75, Ja och delar man på det så blir det ännu billigare oxå.

Jag tycker pillsRgood verkligen försöker fixa de här o de hade inte skadat om den som har honom nu var lite tillmötesgående tillbaka.

Kan ni inte ringa o prata med varandra så blir de kanske enklare oxå ?

pillsRgood
0

jag har ringt ännu mera.. KANSKE äntligen har fixat det nu. i så fall är det en tjej som får åka in till nybro och sen ta sig hit till vänersborg o lämna Sigge..

behöver mera klara besked nu.. ska du behålla honom??

dem pengarna som skills skänkte vore det bra om dem kunde sätta in på Tess konto i så fall.. så får tjejen som tar Sigge hit dem till resan.

Sara
0

Så fort allt är bestämt för jag över pengarna.

Sara

enbartmalin
0

#78 vill man nu ha ett djur man får gratis kan man faktiskt lägga ner både tiden och pengarna på att hämtad den för att bevisa att man verkligen vill ha djuret och inte bara tänker "Gratis är gott".
Man kan inte få allt serverat på silverfat, speciellt inte ett djur.

#77 Ska hon bara sitta och vänta på att detta ska lösa sig? Det är väl klart hon ska intruducera den för sina om det nu inte löser sig med dig.
Man kan aldrig förlita sig på en främlings(som du nu är) ord.
Om det nu inte dyker upp transport så har hon iaf löst det så att han går ihop med hennes illrar.

Hälsningar Malin

becka89
0

Kollade på Sj's sida det kostar ca 900kr att åka tur och retur minus 500kr från skills oj 400kr är inte mycket.nästan bättre att åka och hämta honom själv och träffa både theres och sigge innan…

#81 håller med dig

pillsRgood
0

"vill man nu ha ett djur man får gratis"

Nu handla det inte om att få något gratis, det handlade om att ge

Sigge ett tryggt liv. Ts skrev att hon hade en iller i nöd och jag ställde upp. Jag vet att Ts har skrivit att när hon köpt illrar har hon hämtat dem själv osv. Jag försöker som sagt att fixa transport men det verkar inte vara det lättaste men jag har som sagt löst det nu som det verkar som i alla fall.  Jag försöker inte få allt serverat, jag ber om hjälp.

Jag förväntar mig inte att hon ska vänta på att det ska lösa sig men hon skrev att hon behövde hjälp med ett nytt hem sedan har svaren varit lite luddiga och man vet varken om hon vill behålla honom eller bli av med honom.

Jag vet att ni kanske inte känner till min livshistoria men nu handlar det om en iller i nöd inte om mig personligen eller hur många jag känner här inne på sajten. Jag försöker bara hjälpa.

[chouwa]
0

Jag måste säga att jag håller med #81.
Och jag måste också säga att jag Inte tycker att det är ok och påstå att Theres inte är tillmötesgående för det tycker jag att hon är och hon har helt tydligt försökt svara på alla frågor så gott hon kan.

Mina egna djur och de djur jag har haft hemma akut har jag hämtat själv och betalat resan t&r (vilket vanligtvis har varit ganska långt) och dessutom känns det ju väldigt mycket bättre för Theres om hon får träffa den som skall ha den lille. Kollade lite på SJ och tåg blir ju inte speciellt dyrt alls med tanke på att ni får 500kronor i omplaceringshjälp.

Kör det helt ihop sig kan jag vara akuthem. Men det hade ju varit betydligt bättre för grabben om han fick ett säkert permanent hem direkt. Han skall inte behöva skickas omkring. Men som sagt. Kör det ihop sig för dig Theres så hjälper jag till och har honom här.

pillsRgood
0

är alla emot mig helt plötsligt?

jag ställer uppl, jag vill ha sigge, jag har äntligen löst transport..

och nu går andra in o säger jag kan vara akuthem osv och de känns som att ni antingen vill att tess ska ha kvar honom .. eller att någon annan får honom. F*n att jag inte är mer känd här på iFokus.

pillsRgood
0

sorry om jag lät bitter.. men de känns lite :/

[chouwa]
0

#85: Tittar du längst upp hade jag redan erbjudit mig.

Nu är vi flera som har föreslagit att du tar tåget till Theres och träffar henne och Sigge och hämtar honom där. Det är väl en bra lösning? För alla tre.

pillsRgood
0

Tess kanske kan mötas upp med en jag känner..

Det har inte varit något krav innan att jag var tvungen o träffa Tess.

Det finns i alla fall en lösning så att Sigge kan få ett hem med mycket kärlek o förhoppningsvis bli kompis med mina egna djur. men tackar Tess nej till det så får hon hitta en annan lösning.:(

[chouwa]
0

#88: Får jag fråga varför du själv inte kan ta dig dit och träffa henne så att hon får känna sig mer säker och du får först träffa illern som du skall ha med dig hem?

UlrikaD
0

Det allra lättaste är väl ifall Therese och den eventuella nya ägaren löser detta sinsemellan, vad som passar dem båda bäst.

Sara
0

#88 Kommer Sigge sen inte att stanna hos dig så antar jag att han skänks vidare utan att du tar betalt för honom?

Sara

pillsRgood
0

jag har inte ts nummer, Tess kan du skriva det till mig?

eller kan du kanske skriva här i tråden så man vet.

måste veta om du ska behålla Sigge eller om någon annan ska ha honom.

pillsRgood
0

89 ja visst, jag har svårt med tåg pga en olycka. och jag kunde inte fixa någon bil som kunde köra. Därför fick jag tag på en vän till mig som kunde hämta honom.

91 han kommer inte skänkas vidare.. vad tror ni om mig? Jag försöker hjälpa, Om sigge inte kommer överens med mina djur så försöker jag såklart ett tag OM inte de bråkar så att någon av djuren får skador.. De vill jag inte utsätta dem för. Ts har sagt att funkar det verkligen inte mellan Sigge o mina djur så kunde hon ta tillbaka honom och det är nog de som kommer ske om det blir omöjligt här.

Min iller är ingen bråkstake och lägger sig hellre än är dominant och jag tror inte Sigge ska vara några problem. i och för sig hade han huggt mot hennes egna iller men de kan vara osäkerhet och rädsla. Jag tror inte Sigge är aggresiv. Men jag kan inte heller säga så mycket för jag har inte träffat honom.

Sara
0

# 93 Jag tror ingenting, jag frågar. Jag tänker på vad som händer om han inte går ihop med din iller eller dina katter.

Kan du dela av så han kan stanna hos dig tills du hittar rätt hem isf?

Sara

pillsRgood
0

jag kan dela av dem om de skulle vara att dem skadar varandra.

Sara
0

# 95 Jättebra.

Sara

pillsRgood
0

var håller ts hus;)

Sara
0

Hon kanske jobbar eller går i skolan. Inte alla som sitter framför datorn hela dagarna (som jag). Flört

Sara

jenmjao
0

förstår inte varför folk blir smått sura på en människa som vill hjälpa.. Jag förstår pillsRgood som måste känna sig orolig och så nu, när TS skriver först att hon har en iller i nöd hon inte kan ta hand om (?) sen skriver hon att den måste bort fort för annars fäster hon sig vid den… Jag skulle känna mig stressad speciellt när man kanske har en fobi eller svårighet för något och ingen möjlighet alls att ta sig iväg.. Jag hoppas att allting löser sig..

Men folk borde tänka att det finns alltid en anledning till varför en viss sak kanske inte sker.. Menar inget illa till någon iallafall..

Sara
0

#99 Jag tycker man får finna sig i att bli lite utfrågad när det gäller att få ett djur, speciellt om man inte är så känd i illerkretsar innan. Du ska bara veta hur mkt jag frågar folk som jag omplacerar till genom Skaraborgsillern.

De flesta tycker att man kan offra en dag till att åka tåg och hämta en iller om man vill ha den. Ingen har heller ifrågasatt varför personen inte kan ta tåg efter förklaringen i #93.

Sara

jenmjao
0

#100 klart man kan fråga, men oftast frågar flera samma frågor upprepande och det känns mer som om folk försöker få något negativt svar än postivit på den här sidan..

pillsRgood
0

jag förstår att jag inte är så känd på den här sidan och ni ser mig som en främling och därför frågar saker.

Det känns lite förvirrande just nu i tråden men jag hoppas ts snart kommer hem eller snart sätter sig vid datorn så man kan få lösning/svar på en del saker.

:)

[chouwa]
0

#101: Det är nog din tolkning av det hela.
Folk är inne har ju kommit med förslag, hjälper till med pengar aso. Det tycker jag är allt annat än negativ respons. Precis som Sara säger tycker även jag att det är något man får finna sig i när man skall ha hand om ett djur. De gånger mina jourisar har fått åka vidare till permanent hem har jag haft Krav på att personen först kommer och träffar mig och djuret innan och det har varit Mycket frågor. Folk frågar för att hjälpa, inte för att stjälpa.

#102: "jag förstår att jag inte är så känd på den här sidan och ni ser mig som en främling och därför frågar saker." - Tycker jag är jätte bra!

Sara
0

# 102 En fråga, har du försäkrat din iller? För du inser att den här Sigge är ganska gammal och kommer antagligen bli sjuk inom ett år.

Hur gammal är du? Bor du själv?

Sara

pillsRgood
0

försäkrat sigge? det kan jag inte göra innan jag vet att han kommer hit. men kommer försäkra honom om han kommer hit.

jag är arton år, har jag skrivit innan, och jag bor med en djurälskande sambo;)

pillsRgood
0

den som väntar på något/någon väntar alltid för länge:)

otålig ikväll….:)

Sara
0

# 105 Nej din andra iller. Glad

Sara

pillsRgood
0

japp:)

pillsRgood
0

det tråkiga är att det är lördag imorgon. svårt att föra över pengarna då.

verkar som att ts inte kommer skriva mer idag, men man ska aldrig säga aldrig.

Theres
0

Jag vet varken ut eller in.

golf.ifokus.se

JossanH
0

Är han van att bo inne tycker jag det är taskigt mot honom att ha honom ute (utomhus, i lekstugan o med illrar som inte gillar honom) sista året/åren i hans liv. Då tycker jag det är snällare att låta honom flytta så han får bo med folk inomhus som han är van vid. Han kanske älskar att ligga i soffan och mysa eller springa framför fötterna på sina ägare.

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

#110 Vet du om du vill behålla honom eller om du vill att han ska flytta?

Vill du att han ska flytta så ta då telefonkontakt med personen som är intresserad och se vad ni kan komma fram till med transport osv.

Allting brukar ju gå att lösa på något sätt.

Är det pengaproblem pga helg osv, så kanske det kan vänta tills måndag. Men ingenting löser sig ju om ni inte pratar med varandra.

Om det nu fortfarande är aktuellt att killen flyttar såklart.

pillsRgood
0

#110 vet varken ut eller in? med vadå.. ?

känner du att du vill behålla honom?

jag håller med 111, att bo utomhus och äta hundmat osv är inte så snällt mot honom.

jag har väl inte så mycket o säga till om egentligen men..

ja jag vet inte. Sigge är välkommen här. Det finns en tjej som kan ta honom hit osv.

pillsRgood
0

ja, du kan skicka ditt nummer ts. om du inte vill prata i telefon kan man chatta eller kanske prata här i tråden. det viktigaste är att Sigge får det bra o att vi kommer fram till någon lösning

pillsRgood
0

Kul att se att du kom o skrev i alla fall. men har lagt massa timmar på detta och försökt lösa detta .. folk har hjälpt till på massa olika sätt o stöttat.. så vore bra om jag kunde få lite mera besked.. men klart vet du inte så vet du inte…. men sitter som på nålar här… måste ge besked till tjejen också om hon ska åka imorgon…för jag har sagt till henne att läget var akut osv.

sorry om ja är tjatig …

Theres
0

Sigge mår nog inte så bra av att ha lämnat sin husse så hastigt. Han är väldigt tillbakadragen och fräser åt rätt mycket. Att ha honom här över helgen och få honom på bättre humör för att sedan rycka upp honom igen låter ju som en idiotisk idé. Men att dra iväg med honom när han redan är så som han är känns inte bra det heller. Så jag vet ärligt talat inte vad jag ska göra.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

116 tack så mycket för svaret.

så du behåller honom då menar du?

Jag förstår att det inte kan vara så lätt för stackars Sigge blivit lämnad av sin livspartner kan man säga. väldigt hastigt och lustigt.

Jag vet inte vad du ska göra. men hur ska du ha honom då? du måste ju ha honom inne nästan nu när det börjar bli så kallt… sedan vet jag inte hur du ska göra med dina andra illrar..

jag vet inte.allt är så rörigt.

Theres
0

Det jobbiga är att Sigge inte verkar ett dugg intresserad av att skaffa sig illerkompisar. Han har inte träffat en annan iller sen han var valp, vilket är 5 år sedan. Tror han vill leva sitt liv som ensam-iller.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

att vara ensamiller finns nog som möjlighet här..

man kan pröva o se om han kommer överens med min iller vill han inte eller dem bråkar eller att han inte har intresse som du skriver så finns det möjlighet att dem kan vara i olika delar av lägenheten.

han är inte van vid andra illrar som du skriver.. men kanske över en tid att han vänjer sig och kanske får intresse för det. jag vet inte.

pillsRgood
0

har du någon msn eller nummer man kan nå dig på?

sitter här o uppdaterar denna tråden o väntar så vore bättre om man kunde prata mera direkt. men känner du hellre för o prata här så är det okej.

Loveferrets
0

Precis som 112 skriver. Nu när det finns en person som kan ta honom och transport är ordnat så prata med varandra.

Att Sigge inte verkar intresserad av kompisar nu kan ju bero på situationen för honom och det kommer säkert ordna sig när han fått sig en fast punkt i livet igen även om de kan ta tid.

Jag tycker synd om pillsRgood nu i alla fall.

Sara
0

# 121 Fast ingen har ju lovat nått. Vet många som varit villiga att ta en iller och så blir det inget. Nu behöver Theres tänka lite och det måste hon ju få.

Sara

pillsRgood
0

Jo visst måste hon få tänka osv.. men om hon nu säger att han vill leva sitt liv som ensamiller så är de ju här eller i ett annat hem, om hon inte har möjlighet själv att ha illrarna separerade. 

jag tror att Sigge är tillbakadragen för att han förlorat sin livspartner, han vet varken ut eller in. Att försöka få ett fast hem för honom vore det bästa.

pillsRgood
0

jag vet att det är en jobbig situation för alla inblandade, att få en lösning ganska snabbt vore det bästa tror jag.

[chouwa]
0

#122: Jag håller med. Tycker Theres att det här är svårt behöver hon få tid att tänka. Och vanligtvis kommer man ju inte fram till något fortare för att man blir tjatad på :-) Oav om tjatet är med goda tankar.

Theres
0

Funderade på att ta dem på en promenad och tänka lite på saken, men jag har bara 3 selar =/ Har iofs 4 koppel, så kanske kan dona något snabbt.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

okej jag ska sluta tjata.

jag säger till tjejen som skulle ta Sigge hit att avvakta.

Är uppe i varv för jag har hållt på o fixa o ringa osv så man vill ju veta.

Tess uppdaterar väl när hon vet mera säkert. om det är ett annat hem eller om det är mitt hem eller om hon ska behålla honom själv.

kram

pillsRgood
0

ta du en nattpromenad:) blir skönt för dem.. uppdatera när du kommer hem sedan gärna med någon bild också:) var ute med min iller häromdagen.. börjar bli kallt nu så pälsen står åt alla håll;)

Loveferrets
0

#122, De handlar om att ge o ta, pillsRgood försöker ju verkligen hjälpa till och har t.o.m. ordnat med transport fast hon inte ens fått riktiga besked än. Jag tycker i alla fall att dom ska prata med varandra och jag förstår hur pillsRgood känner med tanke på den lilla respons hon fått här av ts.

Theres
0

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

fina bilder, tack för titten:) hur gick promenaden?

kom du fram till något?

Theres
0

Nä, men det blev två filmer också som kommer till allmän beskådning snart :P

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

kul med filmer..:) ser gärna dem också.

men har du inte kommit fram till om han ska stanna hos dig?

tror du att du kan o vill ta hand om honom? ha honom inomhus osv..

[chouwa]
0

#133: Inget tjat var det va? ;-)
Hon säger nog till när hon tagit ett beslut skall du se :-)

pillsRgood
0

förlåt att jag tjatar.. och är otålig. det är jobbigt att inte veta. för kommer han hit får man ju planera att tex vara hemma första tiden o ha extra koll. se vad som ska göras om de inte kommer överens.. fixa ett eget utrymme till honom osv.

[chouwa]
0

#135: Helt ok att vilja ha svar, dessvärre går det nog inte fortare för att man ligger på :-)

pillsRgood
0

136 okej förstår.

Loveferrets
0

#134, Försök sätt dig in i pillsRgood sits , vem som helst hade varit otålig om man har ett hjärta för illern Skrattande

pillsRgood, Du ska inte be om ursäkt för att du känner som du gör , det bevisar bara att du verkligen vill ta dig an honom, att du faktiskt visar mycket intresse o du ska ha eloge för de, det e långt ifrån alla som vill ha en äldre iller ..

pillsRgood
0

Tack för stöttning:) tack för orden:)  Glad

Loveferrets
0

#139Skrattande

[chouwa]
0

#138: Försök sätta dig in i Theres sits.
Jag vet själv hur jag har känt när mina jourisar har omplacerats.

Nu är det sovdags för mig. Hoppas det löser sig för lille illern, Theres och pillsRgood. Night

pillsRgood
0

#141 hoppas att det löser sig jag med.. :)natti sov gott

Loveferrets
0

#141, Jag har oxå suttit i liknande sits så om jag vore Theres skulle jag först fundera o sen annonserat o skulle istället varit glad för illerns skull om nån visat så mycke intresse som vad pillsRgood gör o jag hade kontaktat vederbörande via telefon ! Sov gott.

Theres
0

#143 Jag "annonserade" ju ut den INNAN jag hade fått honom, för att jag skulle slippa ha honom här ö.h.t helst. Att han sedan var tvungen att hamna här p.g.a att ingen annan kunde ta honom samma dag är ju inte mitt fel. När han sedan väl har kommit hit så måste jag ju få fundera i efterhand eftersom han har bott in sig här i 2 dagar nu.

golf.ifokus.se

Loveferrets
0

#144, Ja o när någon "okänd" visade stort intresse för honom så e de inte säkert du vill "slippa" honom längre ?

Förlåt men jag tycker du ger henne dubbla budskap Theres o jag skulle mött henne på halva vägen o verkligen tagit reda på som i detta fallet vem pillsRgood e genom att ringa o snackas vid…Naturligtvis gör du som du vill men jag tycker bara synd om henne o de står jag för även om andra inte gör de..

Theres
0

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

söt han var på filmen:) Kyss

Theres
0

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

då var man här igen:) har du sovit på saken och kommit fram till något svar?

och nej jag tjatar inte, jag frågar bara. Förvånad

JossanH
0

Han såg väldigt fin ut! :)

Risken med att inte ta ett beslut fort är ju att intresserad kanske tröttnar, lägger ned allt engagemang då det redan har tjatats på folk i närheten om skjuts osv. Det kan vara svårt att anpassa sig efter varje dag då man inget vet. "Kan du skjutsa idag om det behövs? I morgon? I övermorgon?"
Man vet ju aldrig…

Hur ser din situation ut Therese? Kan Sigge bo inne med dig? Är han ledsen över sin husse blir det nog inte bättre av att vara ensam en himla massa utomhus, speciellt inte om han är van att bo inomhus.,.
Kan du ha honom inne hos dig kanske det är bäst att du behåller honom. Då kan han få det han behöver och får någon ny människa att rikta in sig på.
Trivs han inte med dina illrar kanske han inte ska bo med dina illrar. Komma in som en 5-6åring i ett nytt hem med nya illrar som inte gillar honom kan vara nog så traumatiskt..

Finns mycket att tänka på..

Jag säger inte att det är fel om du behåller honom, men jag tycker att du ska tänka på Sigges bästa framför ditt eget intresse. Kan du inte ge honom det han förtjänar på gamla dar kanske han ska flytta vidare men kan du ge honom det extra stöd och sociala kontakten han behöver nu kanske det är bäst att du beslutar dig för att behålla honom. Allt han behöver kanske är att få ligga i ditt knä när du kollar på tv?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

#149, Klart du har rätt o veta , gå här o vela fram o tillbaks e ju jobbigt när ni verkligen vill ha honom..sen måste personen som kör oxå vetaSkrattande

pillsRgood
0

Tess, har du tänkt något mera? skulle vara bra att få besked.

Sara
0

Men ge er nu! Låt Tess fundera över helgen, ända tills på söndag kväll eller måndag. Pengarna kommer ändå inte in förren på måndag i vilket fall som helst.

Det är inte lätt att skicka iväg en iller och Tess har liksom ingen vana att göra det heller. Hon måste känna att det känns helt rätt och att bli tjatad på (att fråga flera gånger är att tjata) gör henne antagligen mer avigt inställd.

Sara

Loveferrets
0

#153, Då skulle hon ha tänkt på de innan hon startade sin trådstart ! Försök åtminstone att sätta er in i pillsRgoods sits.

Det är ingen som har sagt att det är lätt att skicka iväg en iller, det har inte med "vana" o göra för det är lika hemskt för det !

Och blir hon mer avigt inställd för att nån visar så mycket intresse så tänker hon inte på Sigges bästa.

Att hon la ut annonsen INNAN hon fick hem honom, på fullt allvar så får man nästan aldrig svar på direkten o de tog EN DAG.

Varför visar ni ingen förståelse för pillsRgood för ?

Enligt vissa av er så handlar det tydligen bara om Theres och inte om Sigges bästa..o med tanke på de inlägg hon skrivit så är det väldigt underligt.

Hayley
0

Håller med i båda parter i detta fallet. förstår att det är svårt för tess, men å andra sidan, har man laggt ut en annons och dessutom så verkade det vara brådskande så kanske man inte ska "ta sig en funderare" som tar några dagar. isf väntar man tills man är säker.

Jag förstår PillsRgood också, hade jag varit i hennes sits hade jag velat ha raka svar. ja eller nej. och hade jag varit den som ställer upp för att hämta/lämna illern så hade jag personilgen dragit mig ur för länge sedan. antingen så blir det av eller så blir det inte.

Sara
0

# 154 Jag förstår henne också. Men eftersom jag suttit i Tess sits många gånger vet jag precis hur hon känner sig.

Sara

Loveferrets
0

#156, självklart är de inte lätt för henne heller men då kan man skriva att man vill fundera över helgen istället för att låta som i detta fallet pillRgood gå o undra o med tanke på att fler är inblandade som i detta fallet som ska hjälpa till med transporten) behöver kanske veta oxå, Pratar man med varandra via tel t.e.x. så är man tillmötesgående o visar hänsyn åt bådas håll. Nu känns det bara som att Theres ignorerar pillsRgood o de e inte snällt.

[chouwa]
0

Vad Vi tycker och tänker, vill och inte vill kommer inte ändra något för Theres. Vi är inte hon och hon är inte vi. Nu är det så att hon tycker att det är svårt och att hon behöver fundera. Tjat kommer ju garanterat inte ändra på det oav vad någon tycker. Det är fortfarande Theres beslut att ta och jag vågar lova att hon kommer meddela när hon har bestämt sig.

Sara
0

# 157 Det kan ju vara för att hon tycker det är jobbigt att bli tjatad på. Då är det lättare att hålla sig undan.

Sara

Loveferrets
0

#158, Ja men då kan man skriva de o då är det inte i nöd heller, pillsRgood ville bara hjälpa till.

Men man ska alltså vänta att höra av sig så de hinner gå ett par dar "ifall att ts behöver tänka", bra att veta till en annan gång även om de står i rubriken att det e i nöd/akut.

Loveferrets
0

#159, Aha så man ska vara tankeställare nu oxå, lägg av !, Det är väl ändå inte för mycke begärt o visa intresse tillbaka även om de nu inte är i nöd.

Sara
0

#160 Nu var det nog i nöd när annonsen skrevs. Men du vet ju hur lätt en iller fastnar i ens hjärta.

Sara

UlrikaD
0

Det här är ju fortfarande en sak mellan Theres och den eventellt nya ägaren. Absolut ingen annan. Just nu är illern i Theres vård och det är ju hon som har ansvaret för den och beslutar vad som ska hända.

Sen kan ju folk ha olika åsikter om vad som är bäst för illern i olika lägen. Men det kan man ju ha även ifall någon på forumet vill omplacera sin iller. Men det är ju också ingenting man kan lägga sig i och påverka. Det är ju upp till ägaren att besluta.

Även jag har åsikter här (såklartFlört) och det är att man ska vara ruskigt säker på sin sak om man väljer att behålla en iller man får hem så här. Den ska ju isåfall få stanna resten av livet. Är man minsta tveksam så bör den ju flytta.

Och att någon svarar så snabbt på en iller i den åldern är inte vanligt. Och det kanske är den enda personen som kommer att vara intresserad överhuvudtaget och då bör man ju vara riktigt säker innan man säger nej där. Med tanke på hur otroligt mycket valpar och omplaceringar det trots allt är i omlopp just nu.

Men återigen, detta är ju en sak mellan Theres och den eventuella nya ägaren. Det kan ju ingen annan bestämma.

Sara
0

# 161 Fast det har hon ju gjort. Hon har sagt att hon inte vet och vill få tid på sig. Något som inte respekteras.

Sara

Loveferrets
0

#162, Ja det vet jag  men det är ingen ursäkt, för sista gången, DÅ skriver man de i efterhand i så fall o att man behöver tänka mer på saken. O läser man Theres inlägg så vet hon inte vad hon vill nä men hur tror ni inte de känns för vederbörande då. Då ska ni vara glada att det bara är en som hört av sig.

Men visst var o en får ha sina åsikter, jag tycker ändå synd om PillsRgood i detta fallet o hon har ju bett om Theres nummer mm, just för att kunna prata om saken men de vägrar Theres ge ut så därför måste hon ju fråga här istället.

Sara
0

# 165 Det är alltid den som har illern som beslutar punkt slut. Visst är det trist att sitta och vänta på svar, been there - done that, men det är ändå Tess beslut.

Sara

pillsRgood
0

allt jag vill är att Sigge ska få ett bra hem med mycket kärlek.

jag har inte Tess nummer så jag kan inte fråga henne på det sättet. Det enda är den här tråden.

jag vet inte ens vad jag ska skriva..

Loveferrets
0

#164, Nä o de respekteras inte om nån "ny" råkar vara väldigt intresserad av en iller som kan ta h*n direkt. Orsaken att pillsRgood frågar här är för att hon inte får nån respons på nått annat sätt.

I alla fall så hoppas jag de ordnar sig till de bästa för Sigge o OM han nu ska flytta hoppas jag de blir ganska omgående så han inte hinner "gro" in sig för mycke i sitt nuvarande hem.

Lycka till pillsRgood, o jag lovar att de kommer fler illrar som oxå behöver nytt hem o som du oxå kommer fastna för.

Loveferrets
0

#166, O har jag sagt att det inte är hennes beslut ? NEJ, de har jag inte. Det handlade inte om de, "trist att vänta på svar", den som blir lidande är Sigge, ju längre tid han bor hos Theres desto värre blir de för honom att flytta sen OM han nu ska de, som var sagt från början.

enbartmalin
0

Loveferrets GE DIG!

Låt TS och den intresserade sköta detta, det enda du gör nu är att förstöra.
Lämna tråden till vad den är.

Theres beslutar vad hon vill göra och det är upp till pillsRgood om hon vill vänta på svar eller ej.
Vill inte pillsRgood vänta på svar för Theres skylla sig själv och vise versa.

Lägg ner nu.

Hälsningar Malin

Loveferrets
0

#170, Jaha så nu förstör man för att man har en annan åsikt, det är enbart för att jag inte håller med som ni anser att jag ska lägga ner, det är ett öppet forum och jag stöttar pillsRgood i detta punkt slut !

[chouwa]
0

#171: Du stöttar inte pillsRgood. Du förstör för henne. Låt det vara nu.

Loveferrets
0

#172, Förstör för henne för att jag i princip är den enda som ger henne stöd , lägg av !

jenmjao
0

#173 båda gör ju lite fel både ts och den intresserade, men jag förstår båda och kan inte riktigt ställa mig på någons sida.. Men lider med båda.. Dock känns det ju som att ts är lite osäker vilket nog gör den intresserade mer osäker… Och det känns lite konstigt att det är akut och att den måste iväg fort innan hon fäster sig, sen ska hon fundera på det.. ja men det är hennes val och just nu hennes iller.
Anledningen till att du kanske förstör är inte för att du försvarar henne men för att kanske ts tar illa upp utav vad du skriver och anser att därav kanske det inte längre är lockande att ge bort illern till den intresserade. Ja det är ett öppet forum, och jag tycker att man ska få säga vad man vill. Men det finns alltid konsekvenser för allt även om det är för dig eller en annan.

Loveferrets
0

#174, Ja det tas illa upp för att jag inte är av samma åsikt och därför anser folk oxå att jag förstör, det är inget nytt . men skaffa då en sluten grupp där bara inblandade har tillträde.

Om nu ts väljer att inte ge illern till vederbörande pågrund av vad jag skriver så är det verkligen trams, milt sagt. Och konsekvenserna är det ingen som tänker på i andra sammanhang men nu är det visst viktigt.

Vederbörande är tacksam för stödet antingen med eller utan Sigge i vilket fall som helst.

Men jag beger mig gärna, lycka till med Sigge ts.Skrattande

jenmjao
0

#175 konsekvenser tänks i andra sammanhang också, dock kanske inte av alla alltid..?

pillsRgood
0

Hej Tess
Nu har jag inte hört ett pip från dig sen kvällen den 24/9,
idag är det den 26/9 och du har haft Sigge i fyra dagar.
Jag vet att det är ett beslut som du är ovan vid att ta osv och jag
har varit tjatig, frågat dittan och dattan. Men nu har du känt efter lite
hur det är att ha Sigge, tror du att det kommer funka att ha honom inne hos dig? har du tid för Sigge? jag förstår att det inte är lätt.
Du kanske inte fattat ett beslut ännu men jag vore väldigt
tacksam om du i alla fall kunde skriva här vad dina tankar är, du kan få råd o stöd här av illervänner och det vore bra att veta vilket  det i alla fall lutar emot.

Svara gärna här i tråden eller skicka ett pm till mig.

Mvh pillsRgood

Theres
0

Jag tror att Sigge är en lömsk mördariller.
Igår så började han jaga mig, och det var mörkt ute, så jag vet inte om han ville leka eller om han var förbannad, men det slutade iallafall med att han jagade mig från skogen, över hela baksidan, fram till framsidan, upp för trappan, och sen in i garaget :P Motion fick jag iallafall (jag sprang verkligen fort), och han blev glad när han hittade mat.
Jag pallar nog inte att släppa iväg honom 30 mil så jag aldrig får se honom mer. Han är rolig och går efter mig som en hund. Exakt som Denver, fast ännu tätare (när han inte agerar mördariller d.v.s).
Jag har två spekulanter på honom som bor i samma stad som mig, vilket också vore lämpligare (om jag pallar att låta honom flytta) ifall det inte skulle funka, för då är det inte så långt tillbaka hit.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

Tack för ditt svar. Jag visste inte att du hade andra som ville ha honom, det har du inte sagt tidigare i tråden.

pillsRgood
0

hoppas Sigge får det bra hos dig i alla fall.

ja eller hos någon av dem andra som var intresserade.

Ta hand om honom ordentligt.

Theres
0

Läs inlägg 48 igen då :P

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

jaha killen som skulle få iller för första gången..

ja hoppas han trivs där i alla fall. inte lätt med en gammal iller som förstagångs iller. inte lätt med en valp heller i och för sig.

Theres
0

Det är skillnad på en gammal iller som är ouppfostrad och en gammal iller som redan kan allt.

golf.ifokus.se

pillsRgood
0

ja det vet jag?:S vad har de med saken o göra?:S

det jag mena med att ta en gammal iller som första gångsiller inte är lätt är att han kan bli sjuk väldigt snabbt… det kan bli dyrt.. och ingen vet hur många dagar/år sigge har kvar heller.

pillsRgood
0

jag orkar inte tjaffsa. det är så lätt att det blir missförstånd över nätet.

Du har sagt nu att jag inte ska ha sigge och då vet jag det.

Hoppas som sagt att sigge får ett bra hem vart det nu blir.

Och jag hoppas att den som har honom uppdaterar här på iFokus om honom så man får följa honom.

JossanH
0

#183 Som sagt, bara du gör klart för förstagångsägaren att det kan bli väldigt dyrt väldigt snabbt med en så gammal iller så är det ju inga problem om det är en bra illerägare. Det du kan tänka på när/om du omplacerar Sigge är att skriva ett kontrakt på vad som ska göras vid vissa sjukdomar etc.
Det vore ju fruktansvärt om Sigge skulle bli sjuk om ett halvår och nya ägaren tycker det är bättre att avliva tros att det kanske finns jättebra alternativ, men som kostar lite mer. Därför är det bra med ett kontrakt så det inte blir missförstånd om kostnader!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

Ja, det ska jag fixa om det blir aktuellt :)

golf.ifokus.se

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.