Probiotica
Är det någon som har erfarenhet av Probiotika efter en antibiotikakur? Var hos min djuraffär igår och berätade om alla turer med antibiotika för min lilla kille. Han spärrade upp ögonen och sa med häpnad "Får han inte probiotika efter kuren för att bygga upp rätt bakterier och imunfösvaret igen?" Pratade som med Gunnel som sa att vi kunde prova det efter nästa gång han behöver antibiotika. Vilket verkar vara ganska snart.
har aldrig hört talas om Probiotica, men kanske någon annan har det =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#1 Probiotika är nya nyttiga bakterier som förstärker det egna försvaret och tarmfloran…eftersom en antibiotika kur är påfrestande för mage kan det ha en positiv effekt…
ok vad bra då vet jag det.
Men det är på recept???
Jag vet inte riktigt…men för människor kan man köpa tex actimel eller proviva i livsmedels affären…men det är ju inte så koncentrerat. I frankrike kan mna köpa det i pulver form på apotek. Det tog jag när jag hade haft salmonella…. För djur så finns det foder och godis som innehåller probiotica…men hur bra det funkar i så små doser vet jag inte…hälskost borde ha det…

Det är inte på recept, min djuraffär hade det. Vågade dock inte köpa utan att ha pratat med Gunnel först. Men, hon tyckte ju att jag kunde testa så jag ska göra det efter nästa (det kommer bli en nästa) vända med antibiotika för Bubbisen.
ok vad bra då vet jag att det finns hos djuraffären.
Är den välsorterad eller en mindre?

En liten affär med superduktig ägare. Skulle kalla den välsorterad trots att den är liten. Han är lyhörd och skaffar det folk vill ha. Han går massa kurser jämt och ständigt och det är många med iller som handlar där.
ok ja det är ju toppen att han håller sig uppdaterad. =)