Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1866 ggr
mandariiin
2010-09-20 01:31
0

aura omplaceras

Nu funkar det inte hemma hos oss längre. Sambon har aldrig kommit överens med Aura. Och jag kan inte ha en iller jag inte älskar. Då förtjänar hon att komma till ett bättre hem.

Aura är en kastrerad albino tjej som fyllde tre år i juli.
Jag ska vaccinera henne nu igen i början av oktober.
Hon kommer från Sjöbo. Där var hon kvar till hon var ca 7månader. Hon fick då flytta till en tjej som hade henne ihop med andra illrar och katter utan problem.
Tidigare ägare omplacerade Aura sen till mej utan att berätta hela sanningen och jag fick hem en problem iller som var väldigt osäker och otrygg.
Jag bestämde mej för att ge Aura en chans, och detta var ett tillfälle för mej att lära mej mer om illrars beteende.

Aura har nu bott hos mej i 1,5år. Hon kommer bra överens med mina andra tre illrar men inte med mej och sambon.

Jag har jobbat mycket med bitträningen och att gå på låda. Ena dagen är hon jätte duktig, nästa dag går hon mitt på golvet. Bitandet kan jag inte bli av med. Om man ignorerar henne så går allt bra. Men ibland måste jag rätta henne om hon missar lådan, ta tag i henne för att klippa klor eller vad som helst. Det är då hon biter.

Jag klarar helt enkelt inte av att ha en iller som jag helt enkelt inte kan älska. Tro mej, jag vill älska henne och har försökt intala mej själv att jag gör det. men det slutar med att jag tycker ännu mindre om henne.

Jag vill nu att Aura hamnar i ett hem där hon blir uppskattad för den hon är. Hon är absolut ingen förstå gångs iller, utan man behöver kunskap för att ha henne.
Hon flyttar bara till ett hem som känns rätt.

Sätter en symbolisk summa på 500kr. Men hemmet är viktigare än pengar.

[chouwa]
2010-09-20 02:02
0

Usch vad jobbigt för dig!
Jag hoppas att du hittar ett fint hem till tjejen!

Loveferrets
2010-09-20 02:16
0

Beklagar att det blev så, måste vara oehört jobbigt för er, hoppas hon kan finna sig ett hem snart.

JossanH
2010-09-20 09:29
0

Det nya hemmet kanske ska vara beredd på att det är såhär hon är och acceptera henne för den hon är istället för att försöka ändra henne. Ibland får man "ge upp" och göra det bästa av vad man har istället för ett ständigt kämpande vilket varken iller eller ärgare mår bra av.

Sajtvärd på Iller.ifokus

mandariiin
2010-09-20 19:52
0

Vi har försökt ändra henne. Och jag kan tyvärr inte det. Det var då jag försökte acceptera henne för den hon är. Men det var då jag insåg att hon kan bli mer omtyckt hos någon annan.
Jag hoppas verkligen att någon kan erbjuda henne ett fint hem…

UlrikaD
2010-09-20 20:00
0

Det Jossan säger är ju faktiskt jätteviktigt. Det kanske är "för sent" att ändra hennes personlighet, bitighet osv. Det kanske inte finns någon som kan fixa till henne. Det här är sådan hon är helt enkelt. Då behövs ju någon som kan acceptera det och låta henne vara som hon är. Förhoppningsvis med andra illerkompisar då.

För ifall nästa ägare går in för att ändra henne och det inte funkar så får hon ju kanske flytta igen. Och det hjälper ju inte.

Hon kanske helt enkelt inte vill ha så mycket mänsklig kontakt och mår bättre om hon får umgås mer med andra illrar bara.

Jag har ju aldrig träffat henne, men det skulle ju kunna vara så.

Hoppas ni hittar ett bra hem åt tösen.

illernettan
2010-09-21 12:12
0

Mitt hjärta blöder för tjejen. Önskar………har tiden men inte pengar, hjärtat och kärlek men inte plats Gråter.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

mandariiin
2010-09-22 03:30
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nova & Aura tillsammans.

UlrikaD
2010-09-22 03:54
0

Hon är så söt!

Har du inga nya bilder du kan lägga ut på tösen?

mandariiin
2010-09-22 04:04
0

har tyvärr inte det…. men det borde väl vara dax att ordna det. har inte haft kameran framme på ett bra tag….. Tungan ute

Anothername
2010-09-22 04:07
0

Hon ser precis ut som Tony :)

En stärkande kram till dig också. Vi sitter ju som sagt i samma situation och det är verkligen inte lätt :(

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

mandariiin
2010-09-22 04:09
0

Jag röstar för att vi parar ihop Tony och Aura och låter dom flytta hem till Ulrika. Där får dom det toppen! Sen är ju frågan om Ulrika har det lika bra då… hehe Tungan ute

mandariiin
2010-09-22 04:11
0

Nej, så kul ska dom inte få ha….

Men jag hoppas verkligen att både Aura och Tony får bättre hem än vad vi kan erbjuda dom.

Anothername
2010-09-22 04:11
0

Det vore verkligen GULD!

Han skulle få en "tvilling" och ett garanterat bra hem ^^

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

mandariiin
2010-09-22 04:12
0

Nerbäddad!

mandariiin
2010-09-22 04:13
0

#13 exakt! haha. stackars Ulrika…..

Anothername
2010-09-22 04:33
0

#15 hehe ja lite faktiskt ^^

UlrikaD
2010-09-22 22:36
0

Ni är roliga ni….

Bättre en rumsren iller i Göteborg än två orumsrena i Stockholm….eller vänta lite nu, hade jag några rumsrena illrar själv tro?Obestämd

Mig hade det nog inte gått nån nöd på förstås, ju fler vi är tillsammans osv, men Erik hade väl packat ryggsäcken och flyttat hemifrån. Till nån av er kanske…Flört

Anothername
2010-09-22 23:42
0

Äsch då.  Nu tycker jag han är lite vrång ^^

UlrikaD
2010-09-22 23:48
0

#18 Om du bara visste hur många gånger jag tyckt det själv..suck.

mandariiin
2010-09-26 04:06
0

Haha, jag har nog hellre kvar Aura än yttligare någon som säger stopp till djur här hemma. haha.

Lite bilder på Aura tagna idag. Men hon var lite blyg för kameran så jag fick leta fram henne. Då hade hon gömt sej bakom skurhinken…..

mandariiin
2010-09-26 04:06
0

Sen kom hon igång och försökte busa med soffan. Tyvärr så var inte den så mycket till lekkamrat.

mandariiin
2010-09-26 04:07
0

Då gick hon på stackars Dealen istället. Han var roligare än soffan tror jag.

Anothername
2010-09-26 16:30
0

Åh kan det verkligen inte va nån som vill ha 2 isbjörnar :O

Vore ju guld om dom kune få hem ihop :D

Eftersom både söker hem. Finns det ingen iller vän där ute som är sugen på 2 små isbjörnar (A)