Nattsuddare
Måste bara skriva av mig lite om min frustration…
Som ni kanske hört så har vi flyttat förra helgen, från lgh på 42 kvadrat till villa på 150 kvadrat. Därför står massa flyttkartonger och sopsäckar lite här och var i huset. Problemet är att Stiffler har skaffat sig en ny vana. Från att ha sovit som en stock på natten i lgh:en har han kommit på att han ska rejda i 1-1,5 timmar varje natt runt 3-4 tiden. Han far runt och prasslar som en galning, kraffsar på alla kartonger och kravlar i alla plastpåsar (något han inte ens gör på dagen). Nackdelen är att vi inte kan stänga sovrumsdörren eftersom de oftast sover inne i vårt rum + att OM vi stänger så står Stiffler utanför 3 sekunder senare och kraffsar på dörren konstant tills vi öppnar igen. Han tolererar INTE stängda dörrar och ger sig inte förräns vi öppnar om han så ska krafsa ner klorna på köpet. *grr*
Så varje natt har vi vaknat av hans stökande. Igår tänkte jag att jag skulle aktivera honom ordentligt innan vi gick och lade oss. Plockade fram hans favvo-pipleksak och började pipa. Stiffler vaknar ur sin koma och kommer kutandes i 120 knyck. Jag börjar springa runt runt i huset med honom efter mig samtidigt som jag piper. Kutar 20 varv… *flås* Tänker ge mig och sätter ner leksaken, då kastar han sig på min hand och suger sig hårt fast med sitt gigantiska gap rätt i tummen. förbannad på att jag pipit med hans leksak, typ… Bänder bort honom och plåstrar om ett stort jack som blöder.
Så vad händer kl 04? Monstret vaknar och börjar sin rejdar-runda. Jag väcker sambon och han tar pipleksaken som vi taktiskt lagt vid sängen (som är det enda han lyssnar på, han kommer aldrig om man ropar) och piper. AttackStiffler kommer rusande och hugger sambon i handen… men sen går han otroligt nog och lägger sig igen. Så vi kunde äntligen somna om…
Vad gör man? *skrattar trött* kanske coolar han ner sig när vi väl städat undan och packat upp alla lådor. I övrigt är Stiffler jättesnäll och gullig, men inte när det gäller sin pipleksak, då blir han ett monster.
På fotot sover han på sin leksak.

hahahaha. det påminner så himla mycket om hur det är här hemma. klockan 1-3 på natten så vaknar våra terrorister, och alla skåp måste inspekteras om dom går att öppna idag, samma med dörrar. bord är jätteroligt att klättra upp på när alla sover. och inte hjälper det att busa dom trötta på kvällen heller. då vaknar dom bara lite senare och tar sin runda.
vi har börjat stänga dörren till sovrummet för dom har kommit busande i sängen, under lakanen, under madrassen massor av gånger. har tappat räkningen på gånger som jag vaknar med en iller som bus-nafsar på mina tår
slicka på ben, fötter, i öron är även en höjdare.
så jag sörjer verkligen med dig
du kan alltid försöka med ett 2 timmarspass promenerande ute innan läggdags.. det däckar mina kräldjur av! även om han inte promenerar hela tiden brukar dom ha svårt att koppla av och det blir dom trötta av!… ska dock säga att jag hade samma problem i somras mnär triton var bebis.. så nu vet jag hur det är att vara småbarnsförälder hehe och gå upp vid 4 snåret varje morgon… ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

hm min iller sover i buren.. men det är klart.. klockan 3 på natten behöver ju buren också möbleras om! ;)
Känns som d inte spelar nån roll hur mycke man aktiverar dom innan "LäggDags"..=) Mina killar för &såå ett J*vla liv mellan 4 & 6.. Inatt känns d som att dom har jävlats med mig lite extra.. Tur d finns kaffe..=)

Hmm, förstår att du känner dig frustrerad. Jag har ju sådan tur att mina sover.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
eeeh sova? vad e det? Rickie lever rövare varje natt i ett par timmar…å envisas med att vara uppe i sängen, tugga på mig samt slita ut mina öronproppar….snacka om att man blir härdad för framtida eventuella ungar…säger som ovan: tack för att det finns kaffe!

hehe… ja det är inte lätt när det är tungt. I natt rejdade han bara 10-20 minuter högt (Vad vi hörde iaf). skönt…
mmmm, man lär sig sova utan o vakna iaf…

Alla mina sover på natten. Det är inte så att ni i er trötthet ger illrarna för mycket kaffe.