Golfing with Animals
Jag var på filmvisning igår :-) Filmen som valparna födda år 2008 och 2009, samt några av dom vuxna illrarna medverkar i, förhandsvisades för inbjudna gäster.
Filmen handlar om djurliv och natur på och omkring en golfbana. Producenten och filmteamet har verkligen lyckats. Den var underbar, med ibland skämtsamma jmf. med den golfande arten av Homo sapiens.
Det gick ett sus varje gång illrarna visade sig :-)
Enl. den info som gavs, kommer SVT att sända filmen i slutet av juni (har för mig det var den 29e). Sedan ska filmen distrubueras på DVD (HD-BlueRay) internationellt.
Ha det bra..dook dook, hälsar
Ammi, Pyret, Vebjörg, Pearl GWA, Eagle GWA. Samt resten av de fyrbenta pälsarna här hemma.

Vad roligt! Kan du inte hojta till ett par dagar innan den ska visas så vi kan vara redo med popcornen! Vet ju i mig själv att jag kommer att glömma annars!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Finns en liten trailer från filmen där Ammi's lilla Contesse syns ett kort ögonblick.
http://www.triq.nu/aktu_golf.html
Contesse är f.ö. kusin till vår Bogey som också finns med i filmen, dock inte i trailern. 

Gud vad roligt! Ska bli kul att se den! :)
Kul:D Hör av dig när du vet tiden korrekt, är Divine/maggie med i den?
Jag uppdaterar datum och tid, när jag fått det bekräftat.
klappa om pälsarna era!
Ammi

Vad kul! Ska helt klart bänka mig framför tv:n med hela illergänget när det är dags!
Fram med popcorn och kycklinghjärta, movie-night!
Intressant!
Är filmen uppbyggd som en långfilm eller som en dokumentär?
Sara
#7 Dokumentär tror jag, se trailern, men jag tror man får följa några små djurfamiljer däribland iller.
#7 Filmen är uppbyggd som en dokumentär, om djurlivet och naturen på en golfbana.
Personligen är jag (förutom illrarna givetvis) väldigt förtjust i ett svanpar som häckat i flera år vid en strandkant framför en av utslagsplatserna…rakt under bollbanan.
Sändningstid för "golfar med djur" (Golfing with Animals) är den 29/7 klockan 20.00 i SVT2.

Gissa om jag längtar efter att få se den. :) Kan inte denna månaden gå någon gång så jag får se den. ;)
Jag tycker också att det ska bli spännande att se hur den är när den sänds i TV. Har ju sett den på bio och då var den underbar.
Då har jag fått besked om en till (ny?) sändningstid :-)
13 september 20.oo i SVT1

Blev de september nu he he.
I bästa fall är den nya tiden en repris. Det var tal om att den skulle sändas en gång i sommar och sedan en repris senare i höst.
…men jag börjar bli rätt luttrad, när det gäller TV. Så jag kommer nog att kolla veckotablåerna, varje vecka fram över, för att vara på den säkra sidan.

#15 Det har jag redan börjat med för att vara säker. ;)
#15, Ja det är nog säkrast för tydligen vet man aldrig med dom
Låter verkligen roligt, den ska jag definitivt se! Men, är det som vanligt alltså, att tamillrar porträtteras som vildillrar? Tycker alltid det är lite tråkigt att man inte får se den sanna vilda arten på naturfilmer och djurparker, utan att man istället visar upp vanliga tamillrar som om det vore samma sak.
#16, #17 
#18 Ja, det är några av mina illrar som medverkar, resten av djuren är vilda. Detta för att illrarna på sätt och vis leder tittaren genom filmen och att skulle varit svårt att ta vissa scener med vilda illrar, utan att störa dom för mycket.
Nu finns filmen inlagd i TV tablån. Sändningsdag 13 september i kanal 1
20.00
Golfar med djur
Naturdokumentär. Golfbanorna är en artificiell miljö skapad för människan, men där finns också djur. Biotoper som numera saknas i den vanliga naturen återfinns på golfbanorna och ger hotade djur nya livsmiljöer. I filmen möter vi fåglar, däggdjur, kräldjur, insekter och den dominerande arten Homo Golficus som i Sverige uppgår till ca 500 000 individer.

#20 Åh ska bli intressant att kolla =)

Tjohej! Blev lite besviken när jag läste i början av tråden och såg att jag var för sent ute, men nu kanske jag kan se den i alla fall! 
Spännande. Den får jag försöka komma ihåg att se 
_No way! Yes way!
#23 Jag kanske skulle gjort en ny tråd
Det gick av bara farten, att jag använde den som redan fanns.
#21, #24 Partisk som jag är så gillar jag ju scenerna med illrar, men annars så är det häckande svanparet mina stora favoriter 
#22 Du har väntat länge på att få se resultatet, men äntligen är det dags 

*25 Äsch, jag tycker att om man inte orkar läsa igenom en hel tråd som man vill veta mer ur, så kan man ju kolla lite i början och lite i slutet iaf. Annars får man skylla sig själv lite om man missar något när man inte läst allt. 

#26 Äsch den som väntar på något gott heter det ju.
Synd bara att det kommer då, har ont om band så kan inte köpa några. Men får leta reda på något ändå.
#29 Om inget ändrats, så är det sagt att den ska sändas i repris i höst. 
Den kommer även ut på HD-DVD, exakt tidpunkt vet jag inte ännu. Tyvärr var den för stor för att lägga på vanliga DVD.

#30 Får lösa det med band på något vis, så kanske man kan ta det igen i höst i så fall på bättre band. :)
#31 ja, även om bandet inte är nytt, så har du ju GWA inspelat. Ifall du inte skulle få möjlighet att spela in på ett nytt band senare i höst.

#31 Exakt helt rätt. Sen har jag en kompis som länge har följt det hela när jag berättade om denna dokumentär, men hon ska till spanien så hon är inte hemma när det säns nu så om hon har video kan hon alltid låna bandet av mej så hon får se det. Så får jag se hur jag kan göra till hösten när (om ) det kommer igen. Bättre att råka ha det två gånger än inte alls (även om jag ska köpa HD-DVD också, men det får bli ett senare allternativ. :)
För den som har svt24 och missade förra gången så börjar den nu (20:00) på just SVT24.
Såg den förra visningen, både jag och min mor tyckte den var kul.
_No way! Yes way!
#34 Tack för att du puttade 

Här kan man se den på nätet om man missat =) helt underbar =)
#36 tack så mycket för länken!!! jag missade den när den gick på TV.
#36 Tack :)
Hälsningar Malin