Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1858 ggr
Musiken
0

Ett nytillskott! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dom min forvaning nar pojkvannen kom hem med en iller idag! Förvånad

Han som alltid sagt att det inte kommer en enda fyrbent varelse till innanfor dorren hade inte kunnat motsta honom haha!

Forst introducerades han for Nisse som gjorde som han alltid gor; sniffade rumpan, sniffade ansiktet och sen gick for att ata Tungan ute

Musiken
0

Alla tre :) De gar ihop hur fint som helst! Inte ett enda ljud fran nagon av dem.

Aviendha
0

Nämen! Grattis! :)

Musiken
0

Sotnosen :)

Loveferrets
0

Grattis till nytillskottet, vilken härlig överraskning

bond-bina
0

Stort grattis till nya tillskottet. Hur kom det sig att pojkvännen föll för honom? Hur gammal är han? Hans historia?

[chouwa]
0

Grattis till er!
Vilken pojkvän du har, som överraskar med illrar!

Musiken
0

Han har varit ute och jobbat pa landet med att fixa iordning ett hus, och agarna har haft illern strykandes runt omradet i veckor. Sa de tog in honom, och han ar inte chippad eller efterlyst, och ingen har svarat pa deras annonser. Och vem kan mosta ett par pepparkornsogon nar de fragade om han visste nagon som kunde ta honom? Flört

Har ingen aning om hur gammal han ar, men skulle gissa pa runt aret. Han har borjat vitna, men ar i god form och ser ung utan skavanker, aven om tanderna inte ser superfina ut. Lite bra mat ska nog fixa dem dock :)

Musiken
0

Han ar snallt som ett lamm ocksa! Pussar har vi fatt, och bara ett litet nyp i ett frestande armveck. Toahornet hittade han direkt och det ar jattemysigt att ligga i knat och mysa :)

Raknar dock med trots sa snart han bott in sig. Han verkar vara dov ocksa da han inte reagerar pa handklapp eller visslingar. Men sa har han ju linjen over huvudet, sa det ar val att rakna med.

bond-bina
0

Vilken fantastisk pojkvän du har med stort hjärta som tog det beslutet i den situationen Skrattande.  Ser fram emot att höra hur det går. En fråga till bara: vad menar du med linjen över huvudet Förvånad?

Musiken
0

Han har en vit linje som gar fran mitten av huvudet, ner mot nacken. Har helt glomt bort vad den heter. Blaze?

Gottfridsson
0

Ja, det lär ha varit en överaskning, men trevlig sådan Skrattande Pojkvännen är bra på att välja överaskningar Flört

JossanH
0

#10 Ja, det är blaze. Har du "testat" om han är döv?

Supersöt i vilket fall och sån tur att din kille tog hem honom när han levt på gatan så länge.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Musiken
0

#11 Ja, eller hur?! Onskar bara att han kunde vara bra pa att valja overaskningar lite oftare Flört

#12 Vi har klappat handerna, och bade Nisse och Lars stannar till och lysnnar ihardigt efter foljeljud eller kommand, men nykomlingen verkar helt oberord, aven om man klappar precis intill huvudet pa honom. Visserligen ar han valdigt intresserad av den nya miljon, men han reagerar inte alls pa handklapp och visslingar an sa lange.

JossanH
0

#13 Dövhet för en iller innebär ju oftast bara att illern i sig blir lite sämre på sitt eget språk men det brukar inte vara ett så stort hinder egentligen. Jag uppfattade alltid Dexter som mer trygg och tuff än dom andra 2 pga sin dövhet.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Musiken
0

Idag har det varit mer liv i stugan, om an inte speciellt mycket. Tog in dem pa mitt rum idag dar de brukar spendera all sin inne-tid (hade dem i koket igar da det var relativt neutralt). Hannibal (som pojkvannen dopt honom till) tog en valdigt noggrann vanda med nosen i backen och kuttrade irriterat nar Nisse kom for nara och distraherade. Lars later han komma inpa daremot. Antagligen for att han bara forsoker bjuda in till lek, medans Nisse burrar upp sig och forsoker  tafatt leka flock-ledare. Men an sa lange ingenting forutom det irriterade kuttret fran Hannibal. Han och Lars korde just ett mini-race i tunneln.

Han ar inte helt overtygad om att Vitalin och kott ar mat an, men det kommer nog snart det ocksa. Och toaladan ar jag ratt saker pa att han vet vad den anvands till, aven om han slank in under sangen efter vad som verkade vara noga overvagning.

Musiken
0

Hur ser de ut "dar bak" om de ar kastrerade forresten? Han ser inte ut att ha nagra kulor, men det gor ju inte Nisse eller Lars heller da de ar chippade.

Aviendha
0

#16 Ungefär lika. Det finns ju "ämne" kvar om man kollar/klämmer noga på en chippad hane. På en kastrerad är det ju typ slätt. Eller iaf är det skillnaden på mina två :)

Om inte annat lär det visa sig i vår :P

Bogey
0

#15 Sicken liten sötnos. Hannibal, ingen fortsättning på de svenska namnen då?
Dottern här tyckte att en liten Åke skulle passa bra ihop med Nisse och Lars Glad

Musiken
0

#18 Jag propsade pa svenskt namn, men pojkvannen ville ha en iller han kan uttala namnet pa Tungan ute

[chouwa]
0

#19: Haha, det kan man ju tycka att han förtjänar nu då ;-)

Norrskenets
0

Grattis till den nya familjemedlemmen :D

Musiken
0

Jag kom just att tanka pa att jag just nu har alla "sorters" illrar som jag alltid sagt aldrig kommer innanfor dorren Tungan ute

Jag har en silver, pastell och sa en dassig tomte. Kan inte bli "fulare" an sa egentligen, och anda ar de ju de vackraste barnen pa jorden Tungan ute

JossanH
0

#22 Hahaha- som mig! "Nästa ska bli en mörkt viltfärgad" o vad blev det- Albino! Halvangora dessutom :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

så himla fin..fast alla vet ju hur jag reagerar inför silvertomtar;)..han liknar en ung albin!

Musiken
0

Maste bara fa slanga in en liten bild-bomb ocksa :)

Forst Lasse-linslus

Musiken
0

Nisse stoddar upp sig och haller stenkoll pa nykomlingen

Musiken
0

Hannibal :)

Musiken
0

Hopp och studs! Han ar lite for feg for att sta pa bakbenen, men hoppa hogt det kan han! :)

Musiken
0

Och toaladan ar han skitkass pa att traffa. Alltid brevid. Eller ja, forutom en bajs da.

Musiken
0

Utforskar Nisses PRIVATA puff som INGEN INGEN INGEN far rora!! ;)

Musiken
0

Sotnosen

Musiken
0

Och sa utmatning grabbarna emellan. Bada star och fraser/piper och forsoker se stora ut.

Musiken
0

Men Lars ar snall och far till och med ligga brevid sa lange han inte forsoker gosa ner sig for nara.

Musiken
0

Tryggast ar det anda nar bade Lars och Nisse gar till puffen, sa att han far ha matte alldeles for sig sjalv

bond-bina
0

Dom är fantastiska Skrattande

Musiken
0

Gosproppen. Fast han hogg till mig i foten tidigare och inte anvander toaladan.

Musiken
0

Och sa sista bilden pa Nisse och Lars :)

Musiken
0

Asch, slanger in den har ocksa :) Det kravs lite overtalning, men han sover i famnen :)

[Thiah]
0

Åh vilka sötnosar :)

Alexandra83
0

sååå gulliga. grattis till nykomlingen.hoppas han lär sig träffa rätt i lådan snart:)

MaaariaS
0

#25 Helt underbar bild mysKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Musiken
0

Noden har ingen lag. Stangde in dem i badrummet med tvattkorgen som enda sovplats, och efter nagon timme av skrik och pip fran Hannibal sa fort Nisse ens tittade pa honom sa sag det ut sa har! De ar langt ifran basta vanner, men nu skriker Hannibal iaf inte forrens Nisse rakar nudda honom :P

Dock sa verkade framsteget med Nisse gora att han borjade gnalla nar Lars kom i narheten istallet.. Menmen, det loser sig nog sa smaning om :)