Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1093 ggr
Sniffit
0

Vi behöver hjälp..

Vi behöver hjälp att hitta en illersäker soffa. Får första blev förstörd iom. färgen, vit. Vår nuvarade blev uppsliten underifrån och när vi blockerade den vägen så rev de sönder tyget och kröp ned ovanifrån.

Jag har egentligen inget mot att de aktiveras och så, men soffor är dyra så vi skulle verkligen behöva få tips om något som håller. Det är en enkel 2-3 sits  utan något speciellt vi söker, material ointressant men med fördel mörk.

IdaJosephine
0

Herregud, vad är det för monster illrar ni har? Skrattande

[Shaiya]
0

Håller med #1 vad är det för monster illrar ni har? Skrattande

I våran soffa är det typ rygg kuddarna som ligger utsläpade över hela vardagsrummet max! Kan sorgligtn og inte ha en skinsoffa då min ena katt är OMÖJLIG att hålla borta från läder… Flört

Bogey
0

Vi har skinnsoffa och det funkar bra för oss. Lätt att torka av om det händer olyckor och de har ännu inte kommit in underifrån. Skulle de lyckas går det att fästa en skiva i botten, har kollat för att förbereda ifall att :-)

Sniffit
0

De är rätt söta, lite jobb bara. Önskar att vi bodde i bostadsrätt/hus bara, då skulle vi kunna lägga in klinkers i hela bostaden.

HannaM
0

Vi har en madrass rakt på golvet, alltså en sån med fjädrar, inte skumgummi. Den har hållt bra tillskollnad från sofforna vi hade innan…

TottsiGirl
0

Vi hade skinnsoffa innan fungerade kalas, lätt att göra rent, ingen päls som fastnade mina dåvarande äldre herrar kunde inte klättra i den. Dock tog dom sig in i den underifrån men då köpte vi bara ett nytt grövre tyg som vi häftade fast rejält så va de löst :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

skrollan
0

jag vet hur det är, groggie har redan dragit ur all meterial han inte vill ha under soffan och lagt dit sina saker som är hans leksaker och kycklinghjärtan!! Det är som en list under som blir som en hylla för honom, där staplar han upp alla grejer. Så jag är också öppen är tips :)

Alexandra83
0

#7 min iller gör likadant…vi har en skinn hörnsoffa och hörn delen har såna listor där han brukar samla saker,….jag vet inte riktigt vad han har där inne för det är svårt att komma åt om man nu inte vänder upp o ner på soffan:) under soffan är hans göm ställe/sov ställe…så jag vet inte hur jag kan få honom att sluta vara under soffan eftersom han e så van där…jag skulle vilja att han sover i hans tyg säng eller i hängmattan så man kan se honom när han sover..men han går alltid under soffan. han känner sig nog trygg där under ,mörkt o skyddad är det.

har ni några tips på hur man kan göra så att andra ställen lockar honom till att sova där?

jag tänkte att han kanske inte är helt trygg hos oss än eftersom han bara bott här en månad…o kanske under tiden känner han sig mer o mer "hemma" hos oss o vågar sova "öppet"

Loveferrets
0

Man kan köpa vanliga brädor o spika fast runt hela soffan.

skrollan
0

Ja, våran är också skinnsoffa och hörn =) För oss är det inge problem att han är där under, tråkigt bara när han somnar där, för det är oftast när han blivit rädd för något och somnar tillslut där under =( Men han har sina bjällror som är hans barn och sedan några pip leksker, så han känner sig nog trygg där.

JossanH
0

Har aldrig haft några direkta problem med våra soffor måste jag säga.. Eller lite kanske då mitt ex köpte en soffa för 17 000:- och Skit ville gräva på baksidan av soffan. Dock inga direkta skador..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Punkten
0

Just nu står dessutom soffa #2 på högkant då den är för stor för att enkelt ta få ut ur lägenheten.. den lämnar ca 10 cm utrymme till taket. OVANPÅ soffan ser jag i skrivande stund en lycklig Lilly som kraffsar. Blir aldrig riktigt klok på hur duktig hon är på att klättra :p

Gottfridsson
0

#12  hoppas du har en kamera i närheten, nästa gång hon är däruppe. Vilken bild det skulle bli Skrattande

Punkten
0

Ska försöka komma ihåg det.. har en massa andra lustiga (mest irritation när de togs dock) bilder.. men matte är inte alltid så duktig på att föra över dem till datorn :p