mjölk?
Hej.
jag undrar om mjölk är bra för illrar?MIn iller smakade lite häromdan o han älskade det? hur mkt kan jag ge honom utan att det blir dåligt för honom?

Det är inte bra att ge mjölk till något djur. Alla djur är laktosintoleranta.
Illrar är laktosintoleranta så det är ingenting jag rekommenderar att du ger! Det finns bättre godsaker att ge dem! :-)
Edit: Du hann före Zandra ;-)

Du kan som godis någon gång då och då ge lite mjölk, laktosfritt eller ej är väl en sak man kan diskutera. Dom tål väl inte laktos men jag tycker våra blir ungefär lika kassa i magen oavsett vilken sort det är.
ok.tack.jag misstänkte att det va inte så bra. Men sen tänkte att dem dricker ju mkölj fråm mamman när dem diar..men d e inte samma mjölk antar jag.han fick bara 2 små korkar med mjölk. ska ge han nån gång då o då..han äter gurkasom belöning) o tycker mkt om det o jag märkt han blir inte lätt kass i magen.
jag har köpt provpåse på godis från Hungry ferrets o han ratade dem flesta. kött=nej tack!mer gurka eller vattenmolon vill han…
Däggdjursungar tillverkar laktas när de är små och detta bryter ner laktosen. När de slutar dia slutar även kroppen producera laktas och de tål inte laktos längre. Samma med människor, men vi slutar dock oftast inte dia utan byter bara från människomjölk till komjölk.
_No way! Yes way!
Jag brukar ge laktosfri grädde på magen vid kloklippning o öronrens o dom klara de bra.
tack för tipset laktos fri ska det vara då.
men det här, vetegroddsolja heter det nog, vad e det för nåt o var köper jag det?jag har läst att flera ger det till sina pälsar.

#7 Djuraffärer har vetegroddsolja, kanske inte dom allra minsta men dom som är hyffsat välsorterade brukar ha.
och vad är det bra till? såg att det finns i´en tub..ska man ge några droppar eller?

#9 Många illrar älskar vetegroddsolja och det är rätt smidigt godis att ha med sig till veterinär tillexempel. Många använder det också vid öronrens och kloklippning, ett par droppar på magen håller en iller sysselsatt rätt länge. Det som finns i tub är något annat.
Man ska dock vara noga med att inte överdosera oljan! MAx ett par droppar om dagen eller lite mer fast vid färre tillfällen. Smaken av oljan hänger kvar ett tag på tungan så ger man bara en droppe på golvet kan dom slicka den ren ganska länge då dom fortfarande känner smaken och tror att dom får i sig mer :)
Världens smidigaste illergodis.
Det innehåller en massa vitaminer som gör pälsen fin bla. Men man ska inte överdosera som sagt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
tack tjejer. ska köpa det. djuraffärer var det. tack!
#10 det i tub….vad är det då?
#12 Gimpet vitaminpasta för katter! Superbra det också förstås :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vetegrodaolja är bäst och varsin äggula som fredags och lördagsgodis
INTE äggvitan…