Favorit kött?
Stella vill bara ha kyckling. Jag har provat lite olika, nötfärs ville hon inte alls ha. Skulle vara kul att veta vad just era illrar gillar allra bäst!

Topplistan här hemma
1. Möss
2. Dagsgamla kycklingar (och möss)
3. Kycklingmage (mera möss)
4. Övrig kyckling (fyll på möss)

De kan ju vara lite konservativa när det gäller nya saker, men fortsätt att servera och blanda ner tex äggula, laxolja eller varför inte kyckling som hon redan tycker om i rörorna. Får de bara i sig lite brukar de fatta att det är mat och komma igång med det.
Paulina
Okej tack för tipset! Ska fortsätta prova och blanda ihop saker :)

Moss
Dagsgamla kycklingar
Njure (fast Nisse blir kass i magen av dem)
Lever
Kycklingvingar
Kanin
Kottfars med aggula
Allt annat :P
// Amanda
Dagsgamla kycklingar är det enda som gäller här.
_No way! Yes way!

Kycklingskrov och vingar är godast, broskben av gris kommer nog på andra plats. Inälvor från kyckling gåer ner utan problem likaså anka. Kanin har dom nu efter mattes elakheter (inget annat serverades tills dom åt det) accepterat men det är ju inte lika gott som kyckling. Nöt är sådär minst sagt.
Möss har gått ner nydödade och hemuppfödda frysta. Djuraffärsfrysta har inte harit någon hit.
kyckling, kycklinghjärtan och fläsk går nog ner i första hand.
Tyvärr är min köttätande gris kräsen när det kommer till möss… :/ Skulle också vilja köpa hemmauppfött!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Guineveres favorit är dagsgamla kycklingar. Det är det ingen annan som ens sniffar på.
Molly kan döda för kycklingmage.
Nolitas favorit var absolut skivspill av fläsk.
Snuffes favorit är en blandning på köttfärs, ägg och laktosfri grädde.
Kycklinghjärta ligger högt på precis allas lista.
Kycklingskrov och allting annat äts och är gott men inte på super-favorit-listan. Det är ju "mat" liksom.
Möss får de inte prova.
Mina gillar variation och har alltså ingen speciell favoritmat. Vad de helst vill ha varierar från dag till dag beroende på vad de ätit innan. De äter 2-3 olika sorters kött och inälvor varje dag och får även regelbundet diverse hela bytesdjur, fisk mm några gånger i veckan. Insekter står också på menyn som de fångar själva i varierande grad i inhägnaden och ibland ger jag dem foderinsekter som mjölmask.
Ger jag dem enbart samma kött flera gånger i rad tröttnar de väldigt fort.
Kanonbra tips! Tack så mycket 
Ska prova med lite olika och se… jag har lagt fram kycklingvinge men det är ju så segt hon gnager på det och vill dra med den under soffan.
Jag vill helst inte ha kycklingvinge under soffan :)
Fläskfile verkar vara gott också. Min kille var ute och fiskade regnbåge häromdan kan man ge en bit av den? All sorts fisk går bra va?
när ni ger kött och köttfärs och sånt ska det vara rått då eller ska man steka/koka det?
<3 ferrets is the life <3

alltid ratt kott!
// Amanda
#10 Aldrig något tillagat. Då försvinner allt det som är nyttigt och benen kan bli farliga för dom.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Okej, tack för svaren :D
<3 ferrets is the life <3