Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1517 ggr
lindkvist
0

Omplacering av illerkille sökes!

Jag/vi är intresserad av att skaffa en kompis till våran illertjej. Är det någon som vet om det finns en illerkille som ska omplaceras i närheten av västerbottenslän. Hör gärna av er.

Tel 070-2932207

Mail: anki-lindkvist@hotmail.com

JossanH
0

På blocket finns ju en massa omplaceringar hela tiden! Kolla där vettja :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

Annars har Gottfridsson nån valp kvar, hör med henne, (finns här på ifokus)

lindkvist
0

Det finns inte så många omplaceringar här i norr som går att hitta på blocket…

Gottfridsson har väl flyttat till gotland, eller har jag fel?  Vi söker någon som bor i västerbotten eller norrbotten.

JossanH
0

#3 Tyvärr kan vi inte trolla. Finns dom inte så får man åka en bit. Sist jag köpte iller åkte jag 6 timmar enkel resa.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Loveferrets
0

#3, Leverans är inga problem, lovar att Gottfridson kan ordna det på bästa sätt för alla.

UlrikaD
0

#5 Du kanske inte ska lova för mycket. Beroende på var de bor så är det väldigt långt från Gotland till Norrland.

Men det hindrar ju inte att de skriver och frågar såklart.

UlrikaD
0

Vet inte riktigt var på Gotland Ammi befinner sig, men från TS till Gotland är det 80 mil, enkel resa iallafall. 12 timmar säger Eniro att det tar att köra bil dit.

Loveferrets
0

#6, Ammi är inte omöjlig oavsett var folk bor, därför kan jag lova det.

lindkvist
0

Vi bor i Lycksele och det är tar ca 12 timmar enkelväg med bil, om man nu kör utan att stanna. Vi är inte ute efter en valp… han får gärna vara över ett år gammal.

Det skadar ju inte att fråga Ammi om hon har en ettåring över för omplacering och hur man skulle transportera den hit upp…

Aelsklinn
0

Ooooo! Jag vet en illerkille i Umeå som behöver ett nytt hem! Här är blocketannonsen: http://www.blocket.se/vasterbotten/Illerhane_4_ar_29509050.htm?ca=2&w=1

Han är verkligen en helt fantastisk iller. En av de mysigaste illrar jag träffat! Hoppas hoppas :)

lindkvist
0

Jo jag vet. Zion. Vi har haft hemma honom i en vecka men han va för rädd för våran tjej. Dom gick inte ihop tyvärr. Jättesynd tycker jag eftersom han är verkligen en jätte mysig iller.

Aelsklinn
0

Jo, det är klart att det är jobbigt när djuren inte går ihop. Tänkte bara att det ibland är värt att försöka längre tid än en vecka. För våra damer tog det ca 2 månader innan de accepterade varandra. Den tiden var lite jobbig, men väl värt det för nu är de bästa kompisar :) Samma sak för en kompis illrar och hennes omplaceringshund. Det tog ca 6 månader att få harmoni hemma, men nu går det hur bra som helst!

lindkvist
0

Okey. Om vi får tag på en ny iller så ska vi försöka härda ut längre. Eftersom Izzy är våran första iller så visste vi inte riktigt hur länge man kunde låta dom bråka med varandra… Hon har ju träffat 2 andra hanar som hon va rädd för, men det gick rätt så bra tillslut. Det va första gången hon träffade andra illar + att det va en ny miljö också.

Hon blev väl lite för tuff när Zion kom på besök hemma hos oss där Izzy känner sig trygg. Hon flög på honom det första hon gjorde och han va väl inte direkt beredd på det.

Bogey
0

#13 Att låta dem bekanta sig på neutral mark är oftast lättare då ingen av illrarna har ett psykologiskt övertag.

Gottfridsson
0

Betr. transport Gotland - Norrland (samt övriga Sverige och utlandet), finns det flera olika alternativ att välja på. Lite beroende på om den som ska ha illern kan möta upp eller ej. Allt som har med transporter att göra, bestäms i ök. med den nya ägaren.

#9 Hej, tyvärr har jag ingen äldre hane för omplacering. Hoppas du finner en passande illerkille.

Aelsklinn
0

#13 Vad gällde våra illrar så lät vi ju dem inte bråka oavbrutet. Vi separerade dem på natten t.ex. Och vi lät dem inte vara ensamma tillsammans utan uppsikt den första tiden och vi avbröt en hel del bråk, mest på gruns av att den nya tjejen blev väldigt mycket biten av vår första. Men som sagt, efter två månader hittade vi dem sovandes tillsammans :)

Jag tycker ni ska göra ett nutt försök med Zion om ni gillar honom i övrigt. Av egen erfarenhet vet jag att illrar, även Zion, kan uppträda lite olika när de träffas, tuffa ena gången och mer skrämda andra gången t.ex. Det går kanske bättre nästa gång de träffas?

lindkvist
0

Okey tack så mycket Ammi för info om transoprt.

Nja vi har nog prövat färdigt med Zion. Synd bara att min mamma är allergisk mot illrar. Annars skulle hon nog mer än gärna tagit hand om Zion. Hon är helt såld på Izzy då vi är och hälsar på.