Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 2278 ggr
mille09
0

Hur länge...?

Hur länge räcker 2 kg vitallin foder för er?

Hur mycket ger ni era illrar?

<3 ferrets is the life <3

Gottfridsson
0

Illrarna bör ha fri tillgång till torrfoder och vatten.

Rekomenderad dagsgiva (Vitalin 40-60 gram), räcker det drygt 1 månad till en iller. Sedan får man räkna med att det blir en den svinn, då illrar gärna krafsar ur fodret och det följer med sopen/damsugaren, samt gömmer utan att äta upp.

2000gr / 40gr = 50 dagar

2000gr / 60gr = 33,333 dagar

Jag barfar och därutöver har dom fri tillgång till torrfoder (bl.a. Vitalin) då valparna vanligtvis kommer att äta torrfoder/barf eller enbart torrfoder hos sina nya ägare.

Musiken
0

En pase brukar racka ca en manad har hemma pa tva illrar, men nu har vi ju en till, plus att vintern narmar sig, och at gar det at mer. Kopte en lada med 4 pasar for ett par veckor sedan som jag tankte skulle racka fram till jul ungefar, men ar redan snart igenom forsta pasen Tyst

Bogey
0

Beror på om det är sommar eller vinter. På sommarn går det nästan inte åt nått torrfoder alls utan då äts det mest kött medan på vintern knapras det torrfoder titt som tätt och det är betydligt sämre åtgång på köttet.

mille09
0

Okej :) tack för alla svar :D

<3 ferrets is the life <3

JossanH
0

Är det en växande valp brukar dom äta mer än när dom är färdigväxta.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Alexandra83
0

mn iller gillar inte alls torrfoder jag provat 3 olika sorter.nu har jag vitalin men har aldrig sett honom äta det,han luktar o går vidare bara. jag försökt blöta det utan framgång. nu gömmer jag lite vitalin i mjau blötmat o rör om o jag märkt att på så sätt han äter vitalinet också. jag undrar dock…måste hAN ÄTA 40 GR VITALIN OM DAGEN ELLER?

JossanH
0

#6 En iller äter det den mängd den behöver.

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

#7 Fast det stämmer ju inte direkt om han får annat också. Näringsmässigt alltså.

Om en iller får vitalin, ägg och laktosfri grädde varje dag (överdrivet exempel) så kommer han ju inte att äta den mängden vitalin han behöver för att få i sig alla näringsämnen.

Finns det däremot bara torrfoder framme så äter han ju den mängd han behöver.

JossanH
0

Nej, det är klart, men jag menar att illern gör ju ingen skillnad på 30 eller 40g vitalin om den inte behöver mer den dagen.

Sajtvärd på Iller.ifokus

UlrikaD
0

#9 Nej, självklart inte.