Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 164 ggr
blue
0

Fräste obefogat?.neee..=)

Nu e ja säker på att illrar förstår bra mycke mer än vad vi tror att dom gör! Va & hämta stora killen i skolan då fröken ringde & sa att han inte mådde bra.. Så på vägen hem kom d ut 2 killar från en affär & den ena killen (som tyckte han va guds gåva till kvinnan..) sa sarkastiskt :Är den där saken bra på att jaga kaniner eller? & skrattade..För d e väll d dom e till för? Iller..& fnyste kaxigt. Znagge tittade på honom,backade & FRÄSTE! Asg!!! Första gången ja hört honom fräsa till någon! Hahahahaha Killen sa då : Tror inte han tycker om mig! (Han såg inte alls lika kaxig & stor ut längre..) Ja svarade: Han e en bra personkännare…=) & gick därifrån..=)  Han fick sig nog en tankeställare..=) Blir såå trött på alla som tycker att iller är konstigt,farligt,illaluktande,mm..mm djur.. Har med mig båda killarna när ja hämtar båda barnen i skola/dagis..& dagligen får man höra korkade saker..(Värsta va nog när en liten tjej sa högt till sin mamma:Kolla mamma en APA!…)  Nu ska vi väcka Rinaldo & ta en tur till parken..=) KramKram på er..=)

TottsiGirl
0

Haha ja dom e utmärkta personkännare..
TEd bet några av kristians kompisar och även kristian en gång när vi ganska nyligen hade fått honom vilket resulterar i att alla hans vänner är livrädda för ted (ted stormtrivs snacka om att vara kung) Men jag brukar oxå säga de att han är en utmärkt personkännare biter bara dom han inte tycker om :P hehe brukar dom bli glada *fniss*

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

gwen
0

haha, rätt åt tuffingkillen… svar på tal!

För några år sen bodde jag och illrarna i Linköping. Vi var ute på promenad i en park när en karavan med dagisbarn (3-4 år) kom förbi. Var väl en 20 kids. Alla tvärnitade såklart när de såg mina 2 illrar. Alla ställde sig på led och pekade samtidigt som larmet gick från deras munnar "Mus mus mus mus mus, titta mus mus mus….". Jag försöker lite pedagogiskt sett visa barnen illrarna och berättar att det är en iller. Larmet forstsätter "mus mus mus mus"… några minuter senare har jag förökt berätta vad en iller är, och lyckas få några barn att istället ropa och peka "iller-mus, iller-mus, iller-mus mus mus iller-mus". Var mäkta svårt för stackars dagisfröknarna att få bort alla mus-ropande barn. Cool

TottsiGirl
0

Hehe iller-mus :P dom förstod ju nästan ialla fall:D

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

gwen
0

#4 Undrar hur många av dessa dagisbarn som snackade om illermössen med sina föräldrar när de kom hem?

Jag får knappt ta med min illrar när jag hälsar på min syster och hennes barn som är galna i illrarna. Så när jag åkr därifrån så snackar de om mig och illrarna i flera dagar och veckor. Hon blir galen på allt illersnack… :-D