Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 892 ggr
[Shaiya]
0

Småprat om Dexter

Igår var min kompis här och hon hade även med sig sin pitbull valp Dexter hade jätte roligt med hennes hund men han vågade inte leka på golvet, utan då var han mesig och började krypa upp på benet på mig men när han satt i mitt knä då djävlar var han hur kaxig som hellst. Mespropp!

Han var så snäll och försiktig mot min kompis då hon var lite halv rädd för honom men hon är hel kär i honom nu, precis som alla andra som träffat honom!

I alla fall så fick Dexter följa med oss när vi gick till bussen då min kompis inte tycker om att gå ensam i mörkret, han hade jätte kul och stod och visade upp sig och sträckte på sig och visade sina fina sidor och var hur gullig som hellst när det flockade sig en stor grupp med människor som tittade på honom. Han visste precis vad man ska göra för att charma människor. Han skulle nog passa på en kattutställning där katterna ska stå på dommarens bord och charma publiken + dommaren. Han är en riktig charmör! Flört

När vi kom hem så var han helt lugn och sansad, istället för att springa runt som ett DAMP barn och förstöra och terrorisera så låg han på golvet och lekte lugnt med katterna sen sov han hela natten. :)))

Imorse stod han på golvet med framtassarna på fotpallen och stirrade på TVn följde alla rörelser som hände och när ett stort BANG! kom från TVn gömde han sig och sedan tittade upp igen, hur gulligt son helst!!

Efter TV tittandet så låg han på Pärlas rygg och sov, när hon försökte gå där ifrån bet han henne i ryggen och sedan fortsatte att sova. Vem vill bli av med en perfekt kudd-madrass? ;)

Bogey
0

Vicken gopojk. Så snälla och charmerande är inte våra.

Bogey ska testa alla som försöker hantera honom eller sätter ner handen så han kan klättra upp en bit längs armen. Då nyper han i armvecket eller i handleden om han kommer åt.

Imie blir nervös av främlingar och biter överallt hon kommer åt, och då talar vi inte nyp utan verkligen bita.

[Shaiya]
0

#1 Dexter är väldigt snäll mot främlingar men om de gör fel som t.e x blir rädda eller börjar skrika då blir han rädd och det händer att han biter. Men han bitts sällan, han bits mest vid lek :)

När det kommer nya människor så brukar han inte ens bry sig om att de klappar honom han bara fortsätter med det han gjorde haha annars sitter han snällt och tittar och nosar. :)