Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 794 ggr
Svartasilverskon
0

jag behöver ER hjälp nu!

Hej!

Behöver hjälp med att hitta alla illeruppfödare i uppsala..

då min iller valp kommer ifrån nån där och jag vill gärna veta mer om iller valpen och få fram mer fakta! tacksam på svar!

Svartasilverskon
0

sen undrar jag hur man fixar vacination mot valpsjuka? är det så att det bara är att ta kontakt med vetten så fixar dom det?

UlrikaD
0

Eftersom valpen bara är 12 veckor gammal så har väl personen du köper den ifrån köpt den från uppfödaren. Har du frågat?

Annars kan du kolla uppfödartråden här på forumet vilka som håller till i Uppsala. Finns ju säkert fler men någon ligger väl där.

Om valpen inte är vaccinerad sedan tidigare så ringer du veterinären och bokar tid bara. Säg att du ska ha Febrivac-Dist.

JossanH
0

Vaccinera även dina ääldre illrar! En gång om året bör ju detta ske.

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

jag skulle gissa på att din valp kommer härifrån… maila och fråga :D

Riktigt söt kille hursom helst… grattis! :D

http://www.123minsida.se/tamilleruppfodning

Svartasilverskon
0

#2 Okej, men har redan hittat min illervalp och den kommer ifrån Lisas kull :) och tack för tipsen!

#3 Har redan vacinerat dom!

#4 vet ej för hemsidan funkade inte med gissar på att det är ifrån Lisas kull och då har du rätt! :) tack :)

UlrikaD
0

#5 Då blir nog uppfödaren glad om du tar kontakt med henne ifall förra ägaren inte talat om att valpen ska flytta.

Om du vaccinerat dina vuxna så tar du ju valpen till samma veterinär bara, då är det ju inga konstigheter. Om inte valpen var vaccinerad när den såldes förstås för då behövs det ju inte.

Svartasilverskon
0

#6 Valpen har redan flyttat till mig. Okej ska försöka ta kontakt med uppfödaren där Lillen kommer ifrån!

UlrikaD
0

#7 Förhoppningsvis har den som sålde illern till dig kontaktat henne också. De flesta uppfödare brukar ha det i sitt kontrakt att de ska veta ifall illern flyttar vidare.

Svartasilverskon
0

#8 Nja det tror jag nog inte att han gjorde då han behövde bli av med illern snabbt.. för han la ju ut annonsen i tisdags sen köpte jag valpen i går så tror inte uppfödaren vet om att det var en av deras valpar som har flyttat.

UlrikaD
0

#9 Nu vet jag ju i och för sig inte om denna uppfödaren säljer sina valpar med kontrakt. Men isåfall är det otroligt dåligt att inte följa det.

Svartasilverskon
0

#10 Ska maila uppfödaren nu tänkte jag.. och se vad man får för svar för jag tycker mest det är intressant och veta vem det är och saker om valpen o så.