Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 378 ggr
[jenkass]
0

Hitta Hem tv4

På måndag börjar ett nytt program på tv4 (kl. 19.30) som handlar om utsatta djur som hittar nya hem.

http://tv4.se/hittahem/529389.html

sarae
0
[jenkass]
0

lägger in en länk för olika omplaceringar för Hund, katt och smådjur…

http://www.djurskyddet.se/lankar/djurhem/index.asp

[jenkass]
0

*putt*

Faxlin
0

Bra att denna puttas upp ikväll drar det igång.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

cannaydia
0

stockholms hundstalls wowar e meFörvånadvar ju där o jobbade lite när de fick in hela beslaget ca 150vanvårdswowar…btw www.hundstallet.se

ang3lica
0

Oj, detta får man inte missa..

sarae
0

#5 blir helt tårögd när jag går in på den sidan..man vill ju bara hjälpa till!

[jenkass]
0

ja förstår inte folk som skaffar djur utan att kunna ta hand om dem… Ska det vara så svårt att ta sig en tankeställare? -Har vi råd? - Har vi tid? etc….

Här blir det iaf. inga fler djur tills vi bor i hus.. Den yta vi bor på nu räcker gott och väl åt bara Toxi :)

sarae
0

ja…man börjar ju fundera på om folk tänker överhuvudtaget. Sen tycker jag att det är hemskt när folk "byter" djur. Såg tex en annons där två små katter såldes för familjen skulle skaffa hund! skaffar man ett djur så har man ansvaret för att det djuret skall trivas och må bra underhela sin livstid!

sarae
0

Gud vilket underbart program! Men hjälp, jag har gåshud över hela kroppen och mår illa! Vilka männsikor det finns! det e sånt här jag vill jobba med!

VeronicaKahlbäck
0

hur kunde hon med yorkshireterrierna hinna få så många hundar innan det hände något?

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[jenkass]
0

ja precis vill oxå arbeta med sådant!!

nää det med yorkshire hundarna trodde man nästan bara att man såg utomlands på tv….

Sara
0

De sa i programmet att grannarna har påtalat vanvården under flera år. Hur i helvete kan det ta flera år innan det den här aktionen ägde rum?!

Sara

sarae
0

för vi i sverige e så otroligt kassa på att ta hand om sånt här! Till och med i brasilien är de bättre! När vi anmälde fall av vanvård på djur där så fick vi hjälp inom ett par timmar, och de kom ut å kollade läget.  Jag skäms för att vara svensk

Madde
0

Det här missade jag helt. Attans.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

UlrikaD
0

Jag har en kompis som bor i Stockholm, hon har tagit hand om en utav yorkisarna nu. Hon hade lite problema att välja om man säger så…

VeronicaKahlbäck
0

hehe förstår att hon hade svårt att välja:P
jo jag skulle väldigt gärna hjälpa djur i nöd jag medGlad

lolla87
0

hur bra va inte de programmet.

man blir ju bara så himla arg på folk som inte borde få skaffa djur! Skrikandes

Smeagol
0

Ush. de var en hesmk upplevelse att se polisens film. Ush! ajg bara rös när jag såg hur det såg ut där inne. Fattar inte att de kan finnas bra lagar. Nå ush och blä. Tycker man kunde skicka de där idioterna till en ö full av de farligaste djuren som finns som sedan kunde få ta hand om dem!!!

TottsiGirl
0

Missade oxå detta helt satt i bilen på väg hem. någon som vet om den går i repris?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

[jenkass]
0

Det är en ny serie som tv4 börjat visa… går

måndag - torsdag 19.30 (tv4)

TottsiGirl
0

Aha oki då får jag bänka mig ikväll istället :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Robinsnel
0

hehe, nån som är dagvill? det är tisdag idag..

TottsiGirl
0

Ok ja tolkade det som om den gick alla dagar mellan mån till torsdag eftersom hon skrev ett bindestreck imellan!!

[jenkass]
0

ja det menade jag oxå… måndag, tisdag, onsdag & torsdag

TottsiGirl
0

OK vad bra då fattade jag rätt :)

cannaydia
0

Hur många av er har följt programmets gång?

UlrikaD
0

Jag tittar varje dag! det som är helt ofattbart enligt mig med yorkisarna är att de sägaer att de har fått in rapporter från grannarna UNDER FLERA ÅR om vanskötsel!!

Varför har då ingenting gjorts tidigare??

VeronicaKahlbäck
0

Jag har sett alla men missar Alltid några minuter i början:(