Sterilisering?
Hej! Vad kostar det att sterilisera en illerhona? fick för mig att det va mycket dyrare än en hane?
Man kastrerar honor, vad det kostar beror på var du bor, ring din vett och fråga.

Nu mera finns även kemisk kastering (chip) som allternativ eftersom mycket tyder att binjuresjukdommar dyker upp tidigare vid tidig kastering. Antar att även det är olika vad det kostar beroende på var man bor.
Jag vet inte om dessa priser överensstämmer med hela landet men lite beroende på var man bor kostar kastrering av;
hona ca 1500-2000kr
hane ca 800-1000kr
Kemisk kastrering av både honor och hanar kostar mellan 600-1000kr (i Falun 940:-), men måste förnyas med 1½-2års mellanrum
#3: Dem priserna kändes väldigt höga.
Jag har gett 900 för en hona i kastering och 650kr för mina hanar. Så ja det pendlar ju lite på vart i landet man bor.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
ja det verkar skilja rejält, ville bara veta vad man har att vänta i pris beroende på vilket kön vi väljer. Jag ska kolla runt lite med veterinärerna runt kungsbacka å varberg

1200kr kostar det på Blå Stjärnan i Göteborg för honor.

Jag kollade igår när jag satt och plockade med djurens papper att jag fick betala 1080 på Solstaden i Karlstad för min tjej.
Jag kommer aldrig kastrera en hona via operation om jag har ett val. Jag kommer chippa men som vissa andra sagt så skiljer de sig oxå mycket i pris betalade 900kr tror jag för ravage 2008..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

#8 Inte jag heller.
Här i eskilstuna kostar det mellan 800-1000kr för en hane
och 1200-1500kr för en hona kommer inte riktigt ihåg vad dom sa, men ingen vetrinär jag ska gå till mer än att vaccinera pga dom har fått en massa klagomål.