ferretdepot
Funderar på att beställa från www.ferretdepot.com
och undrar om någon har beställt därifrån tidigare?
Vill veta om dom är bra att handla ifrån och om ni vet vad frakten låg på (ca pris då frakten kan variera beroende på varan).
Tänkte beställa ca 10 påsar bandits då dessa ej finns i sverige något mer.
Det du får tänka på när du importerar från USA är att du kommer få betala en tullavgift. Så du är medveten om det.
Däremot vet jag att det har fungerat jättebra att beställa från Ferret Depot. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
visst brukar tullavgiften vara på en viss % av varans värde?
Det är jag däremot inte så insatt i tyvärr.
Du kan ju alltid kolla på tullverkets hemsida om det står något där.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Vill man inte behöva betala moms och tullavgifter utöver angivet pris kan man ju testa att beställa från ett annat Eu land.. I England brukar de ju kunna finnas en del saker…
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#4, Det är ju en bra tanke.
Tips på sidor därifrån?
#4 o #5 Jag har inte beställt djursaker från utlandet men jag beställt både spel och fim från Play.com i England och det har funkat alldeles utmärkt. Inga extra tullavgifter. Play.com har förövrigt alldeles utmärkt service så de kan jag rekommendera om nån skulle vara intresserad av deras produkter.
Kan ju hända att det skiljer från USA då USA inte är ett EU-land men det vet jag inte.
#6 Nje inom EU tillkommer inga tullavgifter så det är fördelen med att handla inom EU :) Blir som att handla från vilket internet företag som helst :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Prova annars med ebay
där har dom mkt ferret grejer!
Blev att jag beställde från england.
Blev från Companions choice och det har funkat bra, tog ca 2 veckor att få hit det dock, men när Kato såg paketet blev han alldes till sig, gissar på att han kände lukten igenom allt.
Lite fakta om kostnaden för mig för dom som är intresserade annars bara att ignorera denna bit.
Från companions choice köpte jag 6 påsar bandits för 12.29£ och frakten gick på 9£.
21.29£ + 2.15£ i VAT avgift, blev totala kostnaden: 23.44£ (266,96kr)
44,50 kr per påse om man räknar in frakten och VAT avgiften.