Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 513 ggr
[Shaiya]
0

Musjakt - utomhus

Idag hela dagen har lilla Dexter vart en riktig odåga så vi tog med honom på en promenad när vi gick ut med hunden för att han skulle tappa lite energi. Det gjorde han. Nu sover han efter att ha ätit en hel tallrik med kyckling filé.

Men när vi var ute så tror jag att han dödade en mus! Han prasslade runt i en buske medans hunden gjorde "nr 2" och lite ljud gjorde han också, kopplet blev slappt och han kom ut med en mus i munnen! När jag sa usch! Så släppte han den och undrade vad han gjort för fel… Sen när hunden var klar och fick syn på musen tog han musen och gömde den under ett löv…

Vad tror ni? Tror ni han dödade musen eller hittade en redan död mus? Jag personligen tror att den dött Precis innan av något annat djur eller av honom i det skicket musen var i.

Aviendha
0

Illrar är fullt kapabla att döda möss själva, men om musen var inne i högre gräs så är den svår att få tag på - snabba rackare. Vilket som kan ju ha hänt egentligen.

[Shaiya]
0

#1 Det är så sant. Jag får nog aldrig veta heller.

Sniffit
0

Om han dödade den tycker jag att du bör vara glad över att du har en iller med så pass rotade instinkter att han lyckades jaga och fånga en vild mus, sen hur du känner för musen är en annan fråga.

[Shaiya]
0

#3 Tycker sjukt synd om musen men jag är faktist lite stolt att han är intresserad av kött då han faktist vägrade äta kött när jag fick honom.. Skrattande