Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1111 ggr
JossanH
0

okastrerade hanar

Ni som har flera okastrerade hanar, hur har ni löst det? Och nu menar jag hanar som inte är chippade utan går i brunst osv. Hur ser det ut hemma hos er? Måste ni dela av för hanarna eller har ni okastrerade hanar som fungerar ihop?

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0

Vi hade ju två en vända där innan Bels och Valle kastrerades. Dom älskade varandra, verkligen älskade varandra tills dom blev högbrunstiga. Då gick det inte längre och vi hade en period tre läger på tre illrar eftersom dom spöade upp allt i päls.

Gottfridsson
0

Brunstiga hanar och honor flyttas till egna hagar eller lyor, när dom inte längre kan gå tillsammans med de övriga, utan att det blir bråk.

Jag har haft brunstiga hanar, som klarat att gå tillsammans rätt så länge i brunsten. Men ju längre brunsten gått, ju mer har dom bråkat och jag har fått sära dom för att undvika allvarligare sårskador.

sarae
0

Amor & Avanti har kunnit gå ihop under brunst… tills man gjort misstaget att låta dem vara ifrån varandra en dag eller mer… då går det inte längre pga Amor som då går själv. Avanti kunde gå ihop med andra illrar under hela sin brunst dock utan att peta på dem för annat än lek.