Delsin saknas

Hoppas verkligen Delsin kommer tillbaka. 

Beklagar verkligen. Hur har det gått för Vebjörg?
#1 Jo, det hoppas jag också. Har "snöat" mjöl vid ingångar till de 2 mest intressanta hålor som verkar bebodda, så får jag se om det blir napp eller om jag får leta efter andra tänkbara bohålor. Tyvärr finns det ju massor av dom och inte lätt att hitta alla.
Lämnar ett avtryck o håller tassar här hemma..

Hoppas ni snart finner honom. Styrke kramar
#2 Hon blev tryggare när jag kom hem med henne och hon kände igen dofterna. Såren läker fint och hon har kunnat flytta ut till illerkompisarna. Jag har inte provat att ta med henne ut på promenad, tänker vänta rätt länge, så hon hinner bli riktigt trygg i sig själv, innan jag prövar hur hon reagerar.
#4 pussa tjejerna
#5 Tack, det kan nog behövas. Jag är ingen älskare av vinter, men spårsnö hade varit en bra hjälp nu.

#7 Ja det hade underlättat om det kunde bara snöa en aning så snön avslöjar honom. Undra vad Vebjörg varit med om:(
#8 Det är Vebjörgs sår som gör mig mest orolig för Delsin. Han var ju en rundlagd grabb och inte så vig.
Jag har ju ingen aning om ifall dom var tillsammans när hon fick sina sår eller ej. Dom rymde natten till den 25e och Vebjörg lokaliserades och fångades med fälla den 27e. Jag hoppas att dom inte var tillsammans, för då minskar nog chanserna drastiskt för Delsin, han skulle vara ett lättare byte än Vebjörg.

#9 Usch, förstår din oro. Du får försöka tänka bort det och söka i större utbredning eller något. Hoppas så innerligt att han snart hittas. Det kanske är någon som hittat honom men vill behålla honom för sig själv så försök luska lite och kanske dina vänner, grannar som du litar på kan luska runt lite åt dig också dom som dom vet av.
#10 Jo, försöker så gott jag kan :-( Grannar och andra håller utkik. Skulle någon skaffa iller, speciellt sällskapsiller, så är det rätt troligt att jag få höra talas om det, speciellt som Delsin är ljust viltfärgad. En fördelen med att bo på landet och vara rätt ensam om att ha sällskapsiller.

Men nej! :( Hoppas verkligen att han kommer hem snart igen!!
// Amanda
Usch! Håller tummarna för att han ska hitta hem.
Sara

Oh nej, jag vet precis hur det känns :( kramar!
Men fy så hemskt.. Hoppas verkligen han kommer hem snart!
Sajtvärd på Iller.ifokus
åh, nej! :( Vi håller tummarna! :(..
Håller tummar och tår här med! Hoppas han snart kommer hem och vill in i värmen!
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus
Tack alla!
#14 Jo, jag vet. Tänker ofta på dina töser och hoppas att dom ska finna vägen tillbaka hem. Ge inte upp hoppet, ännu finns det mat dom kan få tag på i naturen. När den börjar minska finns möjligheten att dom söker sig hem eller till bostäder för föda.
Grannens hundar var stortokiga sent torsdags kväll och senare på natten började några av illrarna hemma, hoppa på gallret i utomhusdelen. Eagle gav sig inte innan jag tagit ut honom, så han fått spåra en stund.
Vad som oroat grannens hundar och mina illrar, vet jag inte. Men Eagle rände runt som en spårhund med nosen i backen, tills han blev trött. Under fredagen och idag har jag sökt spår och ev. bohålor bakom huset och i kohagen. Nu står en fälla placerad på ett ställe, utefter den sträcka Eagle var intresserad av.
Hoppas verkligen att du hittar honom.
Vart bor du nånstans?
<3 ferrets is the life <3
Hoppas verkligen att du hittar honom.
Vart bor du nånstans?
<3 ferrets is the life <3