Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 827 ggr
Loveferrets
0

illermotorväg

Nån som har en susning om vad man kan klä den med ? Tjejerna har nämligen börjat bita sönder den även om det är jätteroligt att springa i men till sist lär de ju inte finnas nått kvar av den, så funderar på om de finns nått man kan vira runt den så de kan hålla.

Theres
0

Är det jättestora hål? För annars så finns det lim-set med lim och plastfilm i små fyrkanter att köpa, och den plasten är ungefär i samma material och tjocklek som illermotorvägen. Tror att plastbitarna är ca 10 x 10 cm, och är till för att laga pooler eller flytdjur osv.
Hade massa sånna paket i sommras när vi skulle laga ett hemmabyggt "partytält/tak" som vi har uppspänt mellan taken på husen i sommarstugan.
Kan dock inte komma på något som man klä in hela med… detta är ju då ifall det är massa revor som kan gå att laga.

golf.ifokus.se

Gottfridsson
0

Du kan använda något tyg (eller skarva flera) och sy ett rör av, dubbelt så långt som motorvägen, + sömsmån.

Trä tygröret med avigsidan utåt, genom motorvägen och dra resten av tygröret utanpå motorvägen, så du har rätsidan utåt. Då har du klätt in hela och den prasslar fortfarande :-)

Loveferrets
0

#1, Det finns både stora o små hål, tror inte det är nån mening att ha samma tjocklek o material som röret då dom lär nog göra hål på de oxå då he he annars tack för tipset Theres.

#2, Där sa du nått, smart som vanligt, ska testa de, får bara finna nått tyg först, fast de lär väl ta ett år innan jag sytt den ha ha, tack Ammi Skrattande

Bogey
0

Kanske inte helt relevant för denna tråd men eftersom motorvägen både är ganska dyr och svår att få tag på så kanske denna slang skulle kunna funka som ersättare när motorvägen är utsliten. Tyvärr inte genomskinlig då, men verkar annars vara väldigt lika.

Loveferrets
0

#4, Ja det verkar vara svårt o få tag på en sån igen, tackar för länken Bogey,, ska kolla in den, misstänker att man får klä kanterna på den i så fall för det är väl rätt vasst va ? Har ni själv en sån ?

Gottfridsson
0

#4 #5

En sådan slang har jag haft förut åt illrarna. Populärt hos illrarna, synd bara att den inte är genomskinlig. Men det kan man stå ut med om busfröna har kul Skrattande

Loveferrets
0

#6, Så kul att ni hade en sån förrut, ska köpa en sån längre fram, var kanterna vassa på den ? Tills vidare ska jag klä denna vi har med tyg/lakan Skrattande

Gottfridsson
0

#7 Inte vassare än på motorvägen. Man kan klä kanten eller sätta fast "rörskarvar" (sådana där plastgrejer som man använder och skarvar mot väggen eller fläkten)…inte så bra på att förklara Skäms

Loveferrets
0

#8, Nähä, de såg ju vasst ut, men dåså, kanon,, frågan e om jag ska köpa en sån o strunta i att klä den gamla ha ha,, vet va du menar för plastgrejer annars.. thanks hjärtat

Gottfridsson
0

#9 "hemmafixat" är roligare och mer personligt…men jag hade nog varit lat och köpt slangen,  har för mig att det är metervara Oskyldig

Loveferrets
0

#10, Men orka Tyst,  enligt beskrivning är den 6000 mm ha ha ha ha

Gottfridsson
0

#11  inte mer… Förvånad baggis Skrattande

FINE
0

Någon som vet var man köper en motorväg? Var ett tag sedan jag såg någon.

Bogey
0

#13 På amerikanska Amazon.com har jag hittat och på en del amerikanska djursajter, annars finns en tänkbar ersättare om du följer länken i mitt inlägg #4.

Loveferrets
0

#12, ha ha ha,

#14, Ska beställa den vid nästa löning ,tack igen Skrattande

Loveferrets
0

Har suttit o sytt ett tygrör för att trä över motorvägen o tror ni inte att tjejerna rev upp de tyget oxå Förvånad , dom får vara utan o de e jäkla synd för dom tycker de e så himla kul o springa i den men dom får vänta tills jag investerat i den slangen Bogey nämnde för nu lägger jag inte nån mer tid på den gamla, antar att de inte finns nått annat man kan göra eller ?

Gottfridsson
0

#16 Va trist, när du fixat iordning motorvägen åt dom Rynkar på näsan Kan tyvärr inte komma på något annat, för att fixa till den. Håller med dig om att dom kan vara utan, tills du skaffat slangen.

Loveferrets
0

#17, Fast nu har jag dåligt samvete för dom letar efter den o nu verkar det inte lika kul o leka även om man lockar med massa annat. Fan, måste komma på nått..

Gottfridsson
0

#18 Inget vägarbete i närheten som lägger ner plaströr? Dom brukar ibland få snuttar (½ metersbitar) som dom ska slänga. Brukar inte vara omöjligt att kunna få dessa bitar. Bära hem och göra rent, sen är det klart Flört Inte lika kul som motorvägen, men dom brukar uppskattas ändå.

Loveferrets
0

Men sånna har dom redan, 3 st t.o.m. Skrattande men dom e inte alls lika roliga, de prasslar ju inte alls på samma sätt o dom e inte böjbara hellre.. tack för att du försöker komma på ideer ..

Gottfridsson
0

#20 Klart dom inte prasslar, DU matar ju inte rören med knöcklat tidningspapper, som tjejerna kan släpa ut och du stoppa in igen SkrattandeOskyldig

Loveferrets
0

Dom blir ju helt svarta då o man ser dom knappt o sen har man svarta avtryck på golvet  ha ha ha, Flört

Gottfridsson
0

jamen testa veckotidningar eller reklamblad, dom svärtar inte ner lika mycket Flört 

Jag hör tjejerna ända till ön…VI VILL HA PAPPER I RÖREN Skrattande

Gottfridsson
0

eller riv papperskassar Flört

Loveferrets
0

ha ha ha , lika fort som dom åker ut får jag ju ta in dom igen, bara roligt att dra ut Skrattande , jag har testat de men jag orkade inte samla ihop allt o lägga in igen 20 ggr om dan Tungan ute