Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 2293 ggr
Norrskenets
0

Torsdagens upplevelse - bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I torsdags skulle jag följa med en tjejkompis och min storebror och plocka kantareller för första gången men innan så skulle vi hälsa på kompisens gamla skola och titta på alla djur som fanns där, ett paradis om ni frågar mig;)

Jag fick syn på en majsorm och inte va han liten. Frågade genast om jag fick hålla honom och fick själv krångla ut honom då eleverna vägrade då han börjat bli lite aggressiv av någon anledning.

Tog glatt men lugnt och respektfullt upp honom. Han visade inga tendenser alls att vara aggressiv eller sur på något vis.

Norrskenets
0

Han var överaskande stark och ville hellre klättra på mig än att jag skulle hålla i honom :9

Norrskenets
0

Sista bilden på snyggingen, längtar till min ormtös blir liika stor :D

Norrskenets
0

En söt och snäll Skäggagam fanns där också:)

Norrskenets
0

Sen en bit från skolan påväg och plocka svamp så gick det en stor galt i en inhägnad

Norrskenets
0

Han var verkligen stoor

Norrskenets
0

Alldeles där vi parkerade fanns dessa charmtroll. Minigrisar.

Hon längst bort kunde hoppa på beställning och Oskar närmast snurrade runt/dansade på beställning. Bara man hade något gott så gjorde dom det gärna:)

Norrskenets
0

peppar var också med och fick gå lite i skogen och när man blev trött eller inte hann med så fick hon åka med matte i famnen där hon satt nöjt och nyfiket

Norrskenets
0

Sååhäär trött blev man när vi var på väg hem. Var lite orolig i transportburen så fick ligga hos mig en stund och där verkade hon känna sig så trygg att hon somnade på stuts.

Norrskenets
0

Vi hittade iaf lite kantareller och stekte dem i småbitar med salt, krossad vitlök, grädde och beredning så det skulle bli som en stuvning i  konsistens. Sedan värmde vi små baguetter och la en ostskiva på varje. Sedan var det bara att skyffla på mackan och äta. Blev så otroligt gott så jag skulle kunna tänka mig att leta kantareller igen:)

Men innan jag kunde njuta av det så åkte jag iväg och rastade den halte låne hästen.

Goa, fina Mysk

Loveferrets
0

Vilka fina bilder de blev på alla djuren, har dock lite svårt för ormarna ha ha.

FerretCrow
0

var det albin du höll i kanske?

Saga85
0

Oj, den där galten såg ju så liten och söt ut på första bilden! Visst var den lika söt på andra, men inte så liten.

Fina djur du stött på.

Norrskenets
0

#10 Tack:) hehe dom är ju fina;)

#11 Ingen aning vad han heter men hade varit roligt att veta hur gammal han är?:)

#12 hehe därör jag var tvungen att fota med en person på sidan. Ja det var en härlig upplevelse:) Stortrivdes som fisken i vattnet;D

JossanH
0

vilken vacker orm! Och ja älskar stora grisar! tycker egentligen att dom stora är sötare än dom små, men har sett några riktigt coola håriga grisar på jobbet.. Jobbar ju på Kolmården så försöker smita förbi barnens lantgård emellanåt hehe

Sajtvärd på Iller.ifokus

Norrskenets
0

#14 Tack Jossan:) Tycker hon blir bara vackrare och vackrare för varje ömsning. hehe okej. Jasså, undra vad det kan vara för grisar:9 bild? hehe det skulle jag också ha gjort;D