vaccin?
Min iller är 3 mån o en vecka men han e inte vaccinerat än.uppfödaren sa att man kan vänta tills han e 4-5 mån… är det så?eller ska man vaccinera så fort som möjligt? vad heter vaccinet?kan man bara ta honom till vet. o dem vet vilken vaccin han ska få?

Nej, det är inte så. Vilken uppfödare säger det?
En iller ska vaccineras vid 10 veckors ålder sen är det en gång om året som gäller. Vaccinet heter Febrivac-Dist.
Du får ringa din veterinär och kolla att de har rätt vaccin inne och boka tid.
Dom ska vaccineras när dom är 10veckor! Vaccinet som ska användas heter Febrivac Dist. Alla veterinärer brukar kunna vaccinera alla vill dock inte ta hem vaccinet och du brukar som vanligt när det gäller veterinärer och iller behöva berätta vad som gäller. Men det brukar löna sig att ringa runt och fråga priserna kan variera en del men så fort illern är 10 veckor rekommenderar jag en vaccination :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
ok. tack för svaret. uppfödaren va en gammal man som bor i höllviken-skåne.han sa att han föder upp illrar sen länge.hittade annons på nätet och han kostade 700 kr.
ska ringa runt och kolla efter viccin nästa vecka..har hört att det kostar runt 500 kr stämmer det?

Att man fött upp länge behöver tyvärr inte betyda att man är uppdaterad.
Om din illers mamma är vaccinerad så hade din iller skydd när den var bebis, är mamman ovaccinerad har din iller gått utan skydd hela tiden.
Det är jätteolika vad det kostar, beroende mest på vad kliniken tar i poliklinikavgift. Allt mellan 300-600 har jag nog betalat tror jag.