Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 216 ggr
trollet85
0

hur ska ja dela mina illrar?

känner att de börjar bli dax o dela mina illrar ju inför brunsten. men ja vet inte hur ja ska dela på dom. Schnappy(okastrerad) e på Flisan(kastrerad) men inte på Raya (okastrerad). Hur kommer de sej? är Flisan lägre i rang o därför går han på henne men inte Raya eller känner han att Raya e "syster" o därför vill han inte röra henne? kan de bli probelm att sätt ihop gängen sen?

Kan dela på dom tjejer o killar 
Problemen är då att:

Bella vill inte va utan Tarzan.
Raya o Bella går ut genom den andra avspärrningen.
Bilbo kan inte gå där min sambo är.
Flisan kan inte vara där katterna kan råka vara.

nån som har nåt förslag?

AmmiG
0

Grupp 1 Schnappy(okastrerad) och Bilbo.

Då behöver inte Schnappy vara ensam. Det kan bli en del skapliga sår på Bilbos nacke, skulle det bli för mycket får du nog flytta Bilbo till den andra gruppen.

Grupp 2 Bella, Tarzan, Raya, Flisan.

Det kan bli lite stökigt när du sätter ihop dom igen, för då vill dom kanske göra upp om rangen på nytt.

Lycka till, vi sätter våran brunstiga hane ensam, men Pyrets pappa gick tillsammans med mamman från parningen till efter hon fått sina valpar. Det kanske var valparna som tog knäcken på killen.

Faxlin
0

Hur har det gått med delandet av illrisarna?
Fungerade Ammis förslag bra?
Skriv och berätta är du snäll.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

trollet85
0

Sitter just nu o funderar på delningen; Tarzan, Bella o Bilbo i illerrummet. Raya o Flisan nån stans o Schnappy nån anna stans så att dom får turas om att va inne hos stora flocken i rummet så Bilbo kommer ha svårt o ta in den illern ja tar bort om han inte får träffa dom regelbundet. Vet sen innan att Bilbo har stora probelm att ta en vuxen iller.