Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 335 ggr
Theres
0

Käk

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min granne får dagligen besök av en annan grannkatt och en till katt längre ner på gatan (Sigge och Solomon som jag nämnde i en annan tråd idag). De brukar komma in för att äta frukost osv.
Grannen tycker det är mysigt iom att hennes egen katt har dött/sprungit bort.
För ett tag sedan köpte hon Willys torrfoder, men de katterna gillade det inte… tror ni de gör nåt om Melwin hjälper Gollum att käka upp det?

VARFÖR? Varför ska jag alltid skriva så långa berättelser om allt? Jag kunde lika gärna skrivit: Kan Melwin käka en halv låda Willys torrfoder utan att bli sjuk/undernärd osv… gah…hihi

golf.ifokus.se

sarae
0

hmmm sjuk blir han nog inte nu…men du kommer märka att han bajsar mer och pälsen blir kanske lite fulare…om du skll ge det till honom blanda åtminstonne ut det med högkvalites foder..annars får han inte tillräckligt med näring i sig skulle jag vilja säga..

Theres
0

han får ju RC, men har en skål med det andra fodret till katten med så det ska ta slut, tänkte så han inte mår skit av det ifall han råkar käka ur den med.

golf.ifokus.se

Nettan
0

Med en halv låda.. menas det det då en halv kartong?

Om så är fallet…varför vara dumsnål? Kasta skiten och ge foder som är bra för både katt och iller. Willy´s fodret kan inte ens vara bra för kattstackarn.

Theres
0

500 g är det kvar… så ja, kan ju kasta det lika gärna…

golf.ifokus.se

Malin-A
0

göteborgsposten hade gjort någon undersökning om hund mat, och låtit analysera den utifrån näringsinnehållet.. dom hade tagit purina pro plan och sen gämfört med bl.a willys hundmat och det var inte alls mycket som hade skiljt knappt något alls, nu är ju detta hundmat vet inte alls hur det är med kattmat, men ett billigt foder som willys behöver inte vara någon skit mat… endel billiga foder är skitmat men inte alla, och i detta fallet så va inte willys hundmat skit.. bara en liten tanke..

Faxlin
0

Jag har ingen möjlighet att svara då jag inte läst analysen av fodret eller hur de ställt upp innehållsförteckningen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Malin-A
0

hmm måste skriva om, skriver väldigt dumt ibland och får inte fram det jag menar men jag gör ett nytt försök..

jo dom hade gjort en undersökning av olika foder, och utgått från purina pro plan, och willys foder hade fått väldigt bra kritik och det innehöll nästan samma, vad nästan samma innebär vet jag inte..det kan ju vara något väldigt viktigt för katten som fanns i pro plan och inte i willys och då är ju undersökningen ändå ganska  missvisande.. jag själv skulle inte köpa willys för när jag tänker på willys så känns det lite halvdåligt sådär, jag köper knappt mat till mig själv där.. och nu var det ju kattfoder ni pratade om och inte hundfoder..

hmm hoppas d blev lite bättre nu.. e lite dålig på att skriva o förklara =)

JossanH
0

men i regel så betyder billigt foder dåligt foder.. samma sak med livsmedel för människor. Att köpa sånt som heter falukorv ger iaf en viss garanti för innehållet medans de billigare varianterna (aptitring etc) ofta innehåller mer "utfyllnad" som är billigare än kött… för att sälja foder och mat för så lite pengar som tex willys krävs det att tillverkningen blir billig så att de tjänar på det. Då går det åt billiga råvaror…

Sajtvärd på Iller.ifokus