Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 1105 ggr
Tzatu
0

iller vs inneboende

Jag har fått en inneboende, och min ena iller Navi biter honom om hon kommer åt. Hon hugger oftast inte, utan det är mer gnagande, men det gör ju likväl ont och lämnar märken. Hon biter dock inte mig. Han får inte panik när hon biter, utan håller sig lugn, men det känns som om han börjar blir lite rädd för henne. Han ska visserligen bara bo här i en månad, men jag vill ju att han ska kunna vistas överallt utan att vara rädd att bli biten.

Jag provade att droppa lite vetegroddsolja på honom, och då satt hon en stund och slickade på honom utan att bita. Är mutor the way to go? Eller ska jag använda någon annan taktik?

Sara
0

Jag har alltid hävdat att vägen till en illers hjärta går genom magen. Men jag tycker det låter som om hon försöker sätta sig över honom i rang och då är kanske en medelväg att gå att belöna henne så länge hon inte biter honom och kanske att han får säga till på skarpen när hon gör det.

Sara

Aviendha
0

Fungerar det så kör hårt. Det är ju trevligare att muta än att bli gnagd på. Och hon belönas ju och tycker att han är trevlig för att han har godis. Bara hon inte får mer för att hon tuggar, då blir det ju ännu värre.