Grisöra till iller?
Kan man ge grisöra till en iller?
Köpte ett grisöra till hunden som illern genast hittade och så blev det lite bitchfight mellan dem så jag la undan det.
Borde gå bra, det är ju rent kött om än torkat.Torkad kyckling går ju bra. Har själv provat ge Bogey torkad grissvans men det var ingen hit. Det ratade han helt.
Har sett att det även finns rökt öra, tror det var oxe, och det ska man inte ge iller.
#1 Aha okej, hon tyckte inte om det förens hunden hade tuggat lite på det så det blev slemmigt och "gott"! Haha

Jag skulle personligen inte ge rökta produkter men torkade är inte några konstigheter. Alla illrar här hemma ratar dock kategoriskt allt dyl.
Varför inte rökta? :o Hur vet man om dem är rökta eller inte?
Sen finns det märgben på ica billigt som min syster köper till hundarna, det borde väl gå bra att ge rått och kokat till iller?
#3 Det var ju det jag skrev 
#4 Rökta produkter innehåller nitriter (ett slags salter) och det är inte så nyttigt, särskillt inte för iller. Även katter tål salter dåligt så det är nog inte så bra för dem heller.
Ox-örona jag nämner ovan så stod det att de var rökta så det framgår nog. Dessutom så kan du förmodligen känna det på doften.

#4 för du vet inte vad man har använt för produkt för att röka det. Torkat är torkat, rökt är tillagat.
#5 Okej tack:D