Klosaxar!
Nu är det snart dax att börja samla på sig mer och mer av de nödvändiga sakerna och jag tänkte därför passa på att fråga om klosaxar!
vilka använder ni? varför? vart har ni köpt dem och vilka är de viktigaste egenskaperna hos en bra klosax, tycker du?
tack för hjälpen!:)

okey":D å den funkar bra?=)

hihi! låter bra det;) snygg bild!
Jag har köpt en ny klotång på HÖÖK´s för min började bli lite slö. www.hooks.se
Höök´s är ju egentligen en hästsportsaffär men de har nu även en hundavdelning där jag köpte min klotång. Den lilla köpte jag 55:-.
Det vikigaste tycker jag är att klotången är vass och att den är lätt att använda.
Sara
Jag har en liten klosax för katt och andra smådjur. Köpte den 2000 när jag fick min första iller, köpte den i den djuraffären som då fanns i Bjuv där jag bodde då. Ska införskaffa en till, då jag ett tag var av med den. Så jag tycker att jag ska ha en extra fall i fall jag förlägger den ena igen. Fick klippa med en nagelknipps, det var då jag kom på att dom inte är bra att klippa klor med.

#5 okey! den såg riktigt bra ut…blev sugen på en sån=)
#6 okey! ja, det kan ju vara bra att ha två=)

köpte en klosax till kaniner :) jättebra!

Jag har en liknande den i #5, den är till en liten hund. Tycker den är bra då den ligger bra i handen. Inte för liten och så tycker jag inte om dem med hål för fingarna i.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#9 okey:D ja..det är så jag med känner vill gänra ha en med mer "tång-knsla" än en som ä som en sax så att man har fingrarna fria!

#10: Men då ska du sattsa på en för mindre hundar och inte en för katter.
Audiatur et altera pars

#11 okey!:D ja, ja tänkte köpa den från HÖÖK´s som Sara hade den verkade jätte bra=)

Gör så du, jag köpte min från zoo affären jag :-)
Audiatur et altera pars

#13 jaa..vi får se hur jag gör=)

Här hamma använder vi en gammal hederlig klosax som vi fick av jonas föräldrar. Tidigare använd för att klippa kattklor. Tycker den funkar super.