Iller iFokus

Iller

Etiketterillern-i-mediaillern-i-litteratur
Läst 948 ggr
Zandra---83
0

Iller i VF

Det finns fler bilder i tidningen än vad det gör på sidan, men ändå, dagens Värmlands folkblad.

http://www.vf.se/nyheter/allman/ovanlig-liten-patient-pa-djursjukhuset-i-karlstad

Jag kanske inte lyckas med länken som vanligt, men då får någon annan gärna hjälpa till. ;)

Zandra---83
0

En sak som jag tänkte väldigt snabbt när jag läst det korta utdrag som finns i metro i karlstad är att jag förstår mycket väl varför de inte får in så många illrar på djursjukhuset här i karlstad- de vet ju inte ens hur man behandlar löss på råttor, hur ska de då kunna behanlda allvarligare sjukdommar på iller som är ännu mer ovanligt? Så jag skulle aldrig över min döda kropp gå till dom med Birdie (eller någon annan iller heller för den delen). Kan dom inte löss problem så blir jag extremt osäker på om de kan något om iller.

Norrskenets
0

Läste inte annonsen men såg vad illern och efternamnet på husse så klickade det direkt. Den där illern vet jag vem det är. Min valpköpare som har Melwin och Leija från -10 kullen. Det är hennes pappas iller, fick höra att han höll på att stryka med men tydligen har han återhämtat sig. Dom köpte ju en valp från starshineferrets i år. Det är en väldigt bra familj:)

Zandra---83
0

Jo jag säger inget om familjen. Den biten kan jag inte säga något om då jag inte känner dom, det enda jag säger att jag mycket väl förstår att Karlstad djursjukhus inte får in så många illrar beror helt enkelt på att många inte rekomenderar folk att gå dit med lite udda djur när de inte ens klarar av löss problem. Det är ju ändå inget direkt stort problem och de kunde inte hjälp mej med det problemet när jag för några år sen hade råttor som fick löss. :)