Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 1015 ggr
Christine9
2010-08-25 11:10
0

Målarfärg?

Hej! Jag har funderingar på att göra om ett stort tv-skåp jag har till ett slags lek/mys/sov-ställe till illern eftersom den ändå står till ingen nytta. Självklart kommer han inte vara instängd där, han får alltid röra sig fritt i lägenheten.

Men jag hade tänkt att måla den, både för utseendets skull och ifall det skulle händas små olyckor där inne.

Då undrar jag vad jag bör använda för färg? T ex som inte är skadligt för honom och även lätt att torka av.

Hoppas någon kan detta :)

Mvh Christine

TottsiGirl
2010-08-25 11:36
0

Jag hade nog valt någon högblank färg som ger en hård och glansig yta. När jag målade köksskåpen hemma använde jag högblank 90 oljefärg från byggmax (som var både billig och bra) Jag har några leklådor till illrarna och dom har jag valt att "taptersera" med golvmatta så det blir lätt att torka av och hålla rent. Billiga spillbitar av golvplatsmatta brukar man kunna hitta hos matthandlaren.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

zippet
2010-08-25 11:37
0

jag skulle nog säga att all färg inte är speciellt bra att äta men om du vill ha en vattenbaserad färg som du även kan torka av lätt så skulle jag rekommendera en latex färg, den kräver dock att du gör ett bra förarbete genom att slipa ytan innan. men den kan du torka av utan problem.

olje färger är ju bättre men luktar massor när man målar och tar ibland dagar att torka ordentligt..

Christine9
2010-08-25 11:48
0

#1 Tack, ska kika på det :)

#2 Nä, det är ju sant! Usch, slipa och sånt har jag bara vanligt litet sandpapper till, skulle ta evigeheter att slipa hela skåpet grundligt med det :P Vill helst slippa :)

Bogey
2010-08-25 13:54
0

Högblank Servalac Exklusiv. Vattenbaserad och ytan blir blank och lätt att torka av.

Servalac finns även som oljebaserad.

Christine9
2010-08-25 16:15
0

#4 Åh, den ska jag kika på också :) Tack!