Tvättmedel?!
Min iller bet just upp tvättmedel lådan och hade ut på golvet jag hittade henne som tur var direkt med en massa tvättmedel på nosen (pulver, vet inte om det finns flytande haha men det här var iaf pulver) så självklart torkade jag bort det uppåt så inget skulle hamna in i nosen, sen sköljde jag (det uppskattades inte direkt) med vatten i min hand lite granna och torkade bort igen.. Jag undrar om det här kan vara farligt, om hon kanske kommer bli sjuk nu, skadad, kanske dö? För vad jag vet är tvättmedel, diskmedel och sköljmedel rena rama giftet för djur! En droppe diskmedel dödar en kanin har jag också hört ): Har hört om hundar som druckit vatten utspätt med typ rengörningsmedel som dött direkt.. Därför undrar jag ): Jag är tacksam för svar

Mina illrar har doppat nosen i moppvattnet och varken dött av såpa eller dom få gånger det varit klorin i. Håll lite uppsikt bara.
#1 haha de kanske är super illrar utan att du vet om det : ) Eller så kanske illrar inte är dumma nog att dricka utav "giftigt" vatten, jag vet ju att min iller inte är dum nog att äta kött som legat framme för länge (typ en timme). Ska hålla uppsikt! Gör jag alltid, hon får inte dö på mitt skift!

#2 Äh att inte äta kött som legat framme är inget "intelligent" dom klarar utan problem av att äta gammalt kött. Men vad vet jag om moppvattnet, det jag menade var i alla falla att dom inte dör av att bara titta på det eller få det på nosen så att dom skulle tvärdö av en droppe känns osannolikt.
#3 det jag är mest orolig för är att hon kanske försökt slicka bort det från nosen och fått i sig lite, Det är väl ändå frätande? Jag vet inte, men bra verkar hon må iaf. Min väljer torrfoder framför "gammalt" kött haha