Viftar på svansen.
Vår iller "Killen" viftar på svansen när vi leker med honom. Speciellt när vi har hittat en ny lek som han gillar. Hade två illrar för ca sju år sedan men ingen av dem viftade på svansen. Så vi undrar bara om det är vanligt att illrar viftar på svansen?? Ska tillägga att Killen är en omplacering (har varit hos oss ca 6 månader nu)och han är otroligt dålig på att leka. Verkar som om han inte har fått leka med människor.

Min stora hane viftar också på svansen när han är riktigt glad. Valparna jag har kvar gör det när de "lurpassar" på någon av de andra. Roligt fenomen tycker jag!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida

Min brukar vifta på svansen när vi båda står vid en stängd dörr som jag är på väg att öppna, sen även när han lurar bakom kuddarna i soffan :) då viftar han så hårt så det dunkar i soffan! Urgulligt!
Ha ha det gör mina 2 här hemma oxå, har haft flera andra tidigare men ingen av dom har gjort de, de ser jättekul ut.

Illrar gör det när de är ordentligt uppspelta. Antingen utav lek eller pga att de är arga på någon.
Man ser dock väldigt lätt skillnaden.
Min ena har gjort det ganska nyligen, det var pga Duholms valpar, dom var inte uppskattade här hemma.
Hon(Millan) gick bort till avspärrningen och började sprätta i golvet, fluffa upp svansen och viftade/piskade den fram och tillbaka.
Hälsningar Malin

#5. Haha! Jag tror att hon viftade på svansen av gjädje för att de var på andra sidan och inte inne hos henne!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
Alla mina tre illrar har viftat på svansen när dom har legat och lurat på någonting, t.ex. när dom har lekt med varandra. Eller när dom har suttit i badkaret och "smygit sig på" på vattendroppar!

Melwin viftar på svansen om någon går mot honom från ganska långt avstånd :) Trodde bara det var när jag kom mot honom, men när vi var ute för ett tag sedan så viftade han på svansen när han såg en gubbe komma gåendes på långt håll ^^
golf.ifokus.se
Haha, viftade på svansen när han såg en gubbe?? Hihi :-)
Tror illrar viftar på svansen när de smyger på bytesdjur. Kanske trodde gubben var något sådant.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här är en video när Sir Galahad viftar på svansen

#11 Söta bebisen!!
Eller man kanske inte får kalla honom för bebis längre….
Han var väl knappt bebis när vi hämtade honom

#11 Så otroligt charmigt :D

#13 Åldersmässigt var han väl det iallafall.
#11 hihi vilken gullig video! 
Stitch viftar ofta på svansen, särskillt när Tissetass är inne i det genomskinliga röret och Stitch står uppepå honom på utsidan.