Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 919 ggr
Theres
2010-08-14 00:10
0

Medicin-tips

Vad kan man blanda Baytril med för att det ska gå ner?

Förra månaden hade jag tabletter, och det funkade inte, så fick mosa dem och blanda dem med jordgubbsyoggi och trycka ner det i halsen med en spruta, men det funkade inte iallafall…

Idag så jag blankt NEJ till Baytil, så Melwin fick någon pasta som han tyckte var jättagod, med Epona fick Baytril iallafall, i flytande form.

Nu orkade jag inte trixa, så körde bara ner en spruta i halsen på henne, men hon spyr ju upp allt igen.

Så vad sjutton ska man blanda det med för att hon åtminstone ska få ner något?

golf.ifokus.se

JossanH
2010-08-14 00:14
0

Vetegroddsolja säger jag bara. Det tar iaf bort lita av smaken. Doppa sprutan i groddolja och har du 2 sprutor så ladda ännu en med lite groddolja i som du ger direkt efter så hon inte ska spy utan svälja istället… Tror det är betydligt bättre än youghurt som är så sjukt sött..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
2010-08-14 00:18
0

Som om jag inte har testat med vetegroddsolja? ;) Den jävla Baytilsmaken går igenom allt. Leverpastej, smör… you name it.

golf.ifokus.se

JossanH
2010-08-14 00:24
0

JAg brukar suga upp medicinen och sedan groddolja så det är den första smaken och sedan avsluta med groddolja. Lite spott och fräs, men inte så fruktansvärt.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
2010-08-14 00:42
0

Kanske får ge vetegroddsoljan en chans till imon då.

Fast hon fick en annan olja istället för paraffinolja också… den verkade hon inte gilla heller =/ Den ska det ges 1 ml av… Baytrilen ska bara vara 0,2 ml.

golf.ifokus.se

HannaM
2010-08-14 00:44
0

Den går igenom allt är min erfarenhet. Håll illern med munnen uppåt i ett stadigt tag, spruta in men inte för mycket i taget och sen är det bara att köra upp flaskan med vetegroddsolja i ansiktet på dom efteråt… Enda sättet som nästan fungerar här hemma i alla fall.

Theres
2010-08-14 00:47
0

Exakt… som "nästan" fungerar :P

golf.ifokus.se

HannaM
2010-08-14 00:51
0

Men det är ju så med baytrilen, den är för jävla äcklig helt enkelt så man får väl göra det bästa man kan och få i dom så mycket som möjligt.

Kan för övrigt meddela att det finns något som är värre och det är medicinen mot ringorm som Belsebub fick… vi var två stycken som hjälptes åt och ändå var det inte många droppar som verkligen svaldes.

Theres
2010-08-14 01:02
0

Jag smakade Baytrilen förut innan jag gav den till Epona.

Besk, med en eftersmak av alkohol. Väldigt stark smak.

golf.ifokus.se

Theres
2010-08-16 12:58
0

Vilket jävla härj det är med henne, hon bråkar och jag bråkar, men det går ner! Eller ja, lite av det iallafall. Hon har iallafall insett att Pro-Kolin inte är så farligt, så nu måste jag inte trycka ner det i henne längre, utan hon slickar upp lite från mitt finger… dock inte allt, för det var ju tydligen inte jättegott det heller.

golf.ifokus.se

Madde
2010-08-16 23:00
0

Jag gav xander och criss baytril förra veckan, jag mosade tabletten och tog på lite vitaminpasta (gimpet) från www.hungryferrets.se

Sen tog jag lite på fingret och så fick dem slicka i sig det. Criss var inte jättenöjd, stod och åmade sig efteråt men ner gick det hehe. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Theres
2010-08-18 14:31
0

Nu är det någon som har spytt också.

Epona spyr ju varje gång hon får medicin, så det vore ju inte så konstigt om det var hon. Men man kan ju aldrig vara säker. Melwin skulle äta sin medicin i 5 dagar, och det har han gjort nu, men han låter inte bättre i halsen =/

golf.ifokus.se