Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 556 ggr
[HannahoHenrik]
0

Vad är det?

När jag tittade på dollar just så såg jag nåt sticka ut ifrån nedre delen av magen, det var hårt och såg ut som en kon nästan? Blev livrädd och trodde det var tumör eller infekterad sår då blivit kastrerad för en o en halv månad sen. Men när jag tittade på han igen så var den borta eller man såg den knapp genom pälsen, vad kan det vara? slog mig att det kan vara könsorganet men den sitter väl inte så högt uppe? Detta låter nog jätte skumt men jag har ingen anning aldrig haft en han iller förr på hon illrar sitter de ju väldigt nära bajshållet och denna sak var inte alls nära där.

Theres
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

snoppen sitter typ mitt på magen…

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Jag tror faktiskt att det var snoppen ni såg. Den sitter högre än vad man tror.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gwen
0

*haha* Jo, även jag har bara haft honillrar förr och senaste månaden med en haniller har vart intressant. Snorren har jag inte än sett, men lite annorlunda funkar de ju. Lådorna (för min lilla hona) verkar vara fööööör små. Han backar inte in i hörnet som mina honor gjort utan står mitt i, och då hamnar ju snorren lixom nästan över kanten, eftersom han hänger ut. Hmmm… slarviga killar som inte fäller ner toalocket och som pinkar utanför lådan. *skakar på huvet*

[HannahoHenrik]
0

Haha gud så bra! då slipper jag vara orolig. Min första kommentar när jag såg det var "första saken imorgon måste vi ringa vetrinären!" hmm det skulle varit måttligt pinsamt. =)

Nä han lägger sig nästan i den så huvet sticker ut över kanten på den rektangulära lådan. Aldrig förstått varför men nu förstår jag =)

sarae
0

när mamma såg stitchs snopp första gången var det när han ahde fastnat i diskmaskinen…mamma var övertygad om att han hade blivit spetsat av tallriks hållarna och att det var det som stack ut på magen….så hon gav sig iväg till veterinären å gav honom en rabies spruta ;) sen hade jag en anatomi lektion med min mor som tydligen e biologi lärare ;)

Faxlin
0

#4: Asg, ja det hade nog gett dem något att tala om på fikarasten i alla fall. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sarah
0
[HannahoHenrik]
0

#5 hehe va bra då var jag inte den enda som reagerade så!

Veronica
0

#4 Snoppen på en iller ser lite "udda" ut. Längts ut sitter det en böjd benbit (kan vara brosk eller nått annat….har inte känt efter =) som hjälper hanen att hålla sig kvar inne i honan under parningen. Så jag förstår att du inte kopplade det till vad det kunde vara på en gång =)

Amor vincit omnia

skrellet
0

"mor som tydligen e biologi lärare"

bra att du håller koll på familjen ;)

sarae
0

#10 haha yup…min mamma e/var lärare i rätt många ämnen så det e mycket att hålla reda på…men när hon beter sig så så börjara man ju fundera på vad hon egentligen pysslade med på biologi lektionerna ;)

Sara
0

Har aldrig på 9 ½ år sett en illersnopp..

Sara

[HannahoHenrik]
0

#12 oj! och Dollar som behaga visa den efter bara 2 veckor så olika det kan vara.

DG
0

Min stackars Moon har spruckit förhud så hans snopp hänger fram hela tiden.

JossanH
0

kan säga att jag, väldigt ofrivilligt, fick se Pegasus snopp när han blev brunstig..
Han hade ju en mycket intim kärleksrelation till ett par gosedjur här hemma som han låg o myste med under soffan… en dag upptäckte jag att det kom variga flytningar från lille snoppen så då var det bara att åka in till veterinären..
Där tryckte veterinären fram pegasus snopp (bör jag ens nämna; under högljudda protester!!!) som var lite svullen o irriterad.

vad hade då hänt? jo, mitt under en kärleksakt då Peggas hade hela godsaken framme måste han ha fått med ett långt hårstrå in under förhuden. Väl där hade det lyckats sno sig som en snara runt snoppen och dragit åt. Det hade skavt så pass att det blivit som ett jack runt hela snoppen.
Kan säga att veterinären var förbluffad över hur lite han hade visat att något var fel för det såg riktigt ruggigt ut!
Det var bara att droga ner honom och försöka klippa av hårstråt (som hade suttit där så länge att huden inte gick tillbaka på en gång hon fått bort det). Det var läskigt!

Sajtvärd på Iller.ifokus