Liten!

vad väger era?
golf.ifokus.se
Stämmer det att han vägde så mycket som 4,1 kg??? Då har han rasat ordentligt. Den som har vägt mest av mina är Nanooq och Jazz (snart 1 år), Nanooq (snart 2 år) vägde som mest 2.9 kg och Jazz 2,8. Nanooq väger idag ca 1 år efter sin kastrering ca 1,8-1,9 kg. Sist jag vägde Jazz så var han nere på 1,9 kg ca, så han har gått ner ca 1 kg sendan han kastrerades för ca 2 månader sedan. Den mnsta hanen är nog Laban, från att som 1 åring ha vägt ca 2,5 kg, så väger han nu som snart 6 åring ca 1,1 kg på vintern och ca 900gr under sommaren. Lilleman som vägde ungefär det samma som Laban som 1 åring, väger idag som ca 5 åring 1,6kg som mest under vintern och ca 1,2-1,3 på sommaren. Den sista hanen är SheereKahn som snart är 3 år, han vägde ca 2 kg som mest innan kastreringen gjordes på honom vid ca 6 månaders ålder( inte jag som gjorde den, det var då varande ägare som var lite heta på gröten). Idag väger Kahn ca 1,5-1,6kg på vintern och ca 1,2-1,3 under sommaren. Har sen 4 tikar som varierar från ca 550gr och upp till ca 900gr i vikt.

hihi, nä, 1900 gram står den på :P men han har faktiskt vägt 1950 gram…
golf.ifokus.se
Stitch väger 1798g, rickie 1,2 kg, å buffy 780 g….å alla verkar vara på väg neråt ;)

aiia vägde 800g innan kastreringen (miten av januari) och nu väger hon ca 770..! och nu är hon ändå riktigt plufsig och vintermysig :P
Dexter vägde 1,6 kg som okastrerad och nu ligger han under sommaren på knappa kilot… DET kan man kalla viktras!
Sajtvärd på Iller.ifokus

våran Mio väger bara 1100g han är ju skit liten:/ men han är ju rätt tjock ändå han måste väll va kort lr nåt:)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Moon vägde 1400g i tisdags hos vet.
hapsis tror jag ligger på 700-800g.