Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 954 ggr
Theres
0

Liten!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min stora Melwin är nu mera liten :P Väger endast 1730 gram nu :D
(Bild från när han vägde lite mer)

golf.ifokus.se

Theres
0

vad väger era?

golf.ifokus.se

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Stämmer det att han vägde så mycket som 4,1 kg??? Då har han rasat ordentligt. Den som har vägt mest av mina är Nanooq och Jazz (snart 1 år), Nanooq (snart 2 år) vägde som mest 2.9 kg och Jazz 2,8. Nanooq väger idag ca 1 år efter sin kastrering ca 1,8-1,9 kg. Sist jag vägde Jazz så var han nere på 1,9 kg ca, så han har gått ner ca 1 kg sendan han kastrerades för ca 2 månader sedan. Den mnsta hanen är nog Laban, från att som 1 åring ha vägt ca 2,5 kg, så väger han nu som snart 6 åring ca 1,1 kg på vintern och ca 900gr under sommaren. Lilleman som vägde ungefär det samma som Laban som 1 åring, väger idag som ca 5 åring 1,6kg som mest under vintern och ca 1,2-1,3 på sommaren. Den sista hanen är SheereKahn som snart är 3 år, han vägde ca 2 kg som mest innan kastreringen gjordes på honom vid ca 6 månaders ålder( inte jag som gjorde den, det var då varande ägare som var lite heta på gröten). Idag väger Kahn ca 1,5-1,6kg på vintern och ca 1,2-1,3 under sommaren. Har sen 4 tikar som varierar från ca 550gr och upp till ca 900gr i vikt.

Theres
0

hihi, nä, 1900 gram står den på :P men han har faktiskt vägt 1950 gram…

golf.ifokus.se

sarae
0

Stitch väger 1798g, rickie 1,2 kg, å buffy 780 g….å alla verkar vara på väg neråt ;)

ViktorMarina
0

aiia vägde 800g innan kastreringen (miten av januari) och nu väger hon ca 770..! och nu är hon ändå riktigt plufsig och vintermysig :P

JossanH
0

Dexter vägde 1,6 kg som okastrerad och nu ligger han under sommaren på knappa kilot… DET kan man kalla viktras!

Sajtvärd på Iller.ifokus

VeronicaKahlbäck
0

våran Mio väger bara 1100g han är ju skit liten:/ men han är ju rätt tjock ändå han måste väll va kort lr nåt:)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

DG
0

Moon vägde 1400g i tisdags hos vet.
hapsis tror jag ligger på 700-800g.