Iller iFokus

Iller

Etiketterfotonfilmer
Läst 1931 ggr
Norrskenets
0

Lördagens händelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 7 augusti

Jag och karln min skulle åka ut till en sjö långt in i skogen för att hälsa på mina föräldrar som stog där med deras husbil ihop med några andra fiske campare.

Eftersom vädret var så bra så beslöt jag mig för att ta med Peppar då hennes systrar börjat lura i henne att man kan testa matte och komma undan om man springer därifrån så fort man kan. Rasmus fick också följa med då pappa tjatade såTungan ute

Väl framme så kliver jag ur bilen med tyg transportbagen och fram kommer en nyfiken 11årig jack russel. Hon nosade först men övergick rätt snabbt i att hon försökte bita igenom nätgallret, sa till henne på skarpen så hon stog still med alla fyra tassar i backen men käken fortsatte att tugga. Hennes husse fick hämta henne och satte fast henne i kopplet.

Så då kunde Rasmus och Peppar äntligen få komma ut.

Rasmus inspekterar mattes rostiga bil, eller sitter han och dregglar efter som fastkletade insekterna:P

Norrskenets
0

Jag hade satt fast Peppars koppel och sedan skulle jag sätta fast Rasmus en bit ifrån men just då hör jag ägarna till jack russel tiken skrika. Tittar upp och ser hunden springa mot mig och Rasmus.

Svingade runt Rasmus ett halvt varv och fick bara någon sekund efter syn på hunden påväg springandes förbi mig, kastar mig mot hundens hals och får precis ett bra tag om nackskinnet och tryckte ner henne rejält i backen. Jag minns inte riktigt vad jag sa men något om att "Du rör F#n i mig inte mina illrar". Hon låg bara på sidan och såg väldigt chockad ut.

Husse till hunden kom i rask tackt ihop med ett dåligt samvete, han visste inte hur hon kunnat kommit loss och tog tag i hunden och gick skamset tillbaka till resten av camparna som då bara satt tyst.

Fattar inte hur jag hann få tag i henne så klockrent, hade jag missat så hade hon garanterat fått tag i Rasmus och han kanske inte funnits vid min sida idag. Jag tyckte så synd om Rasmus, alldeles omtumlad efter händelsen. Jag tänkte att hellre att han svingas en bit än att få en hund som biter tag i honom.

Stog ett tag efter händelsen och försökte lugna ner mig, jag skakade som ett asplöv om benen och händerna.

Sedan kopplade jag lös Rasmus och satte mig i campingstolen för att lugna ner oss båda och trösta grabben.

Norrskenets
0

Bozze familjens lilla rödräv blev också orolig och han som inte brukar skälla, skällde till innan hundens husse kom.

Bozze la sig sedan i närheten av illrarna för att hålla koll så dom var säkra. Peppar blev också lite skrämd av allt som hänt och la sig där hon kände sig säkrast.

Norrskenets
0

Söta Peppar

Norrskenets
0

Peppar: "Här är man ännu mer säker, ingen som vet vart jag är nu"

Norrskenets
0

Bozze: "Det tar på krafterna att vaka över två illrar"

Norrskenets
0

Rasmus: "Du, Bozze. Ska vi putsa ikapp?"

Norrskenets
0

Bozze: "Kör till! Klara fä…gå!"

Norrskenets
0

Peppar fluff håller utkik efter hunden som då en av ägarna satt och kramp höll kopplet för att vara säker på att hon inte skulle slita sig igen.

Norrskenets
0

Peppar gräver flitigt

Norrskenets
0

Rasmus har deckat helt nöjd att få vara ute

Norrskenets
0

Även Peppar blev trött men efter allt grävande och utforskande.

Säkrast att gömma sig lite under dynan

Norrskenets
0

Rasmus gick och la sig under den säkra campingstolen..

Norrskenets
0

Matte hade ju gjort så mysigt och svalt åt honom

Norrskenets
0

Peppar fluff vaken och hungrig.

Peppar: "Inte så gott med uppblött men matte sa att det var bra för mig så jag får i mig lite mer vatten".

JossanH
0

Sötnosarna!

Men gud vad otäckt med hunden. Jag litar inte på hundägare.. Tyvärr..

Så stor Peppar blivit!

Jag vill ha en Rasmus.. Han påminner så mycket om Pegasus på de där bilderna..

Sajtvärd på Iller.ifokus

Ilandra
0

Ser ut att ha blivit en mysig dag trotts allt! Peppar är verkligen jättesöt! Rasmus också såklart men jag är väldigt svag för just pasteller! Kanske läge för ytterligare en valp när/om hon väl får valpar i framtiden :D

UlrikaD
0

#3 Den bilden hade jag ramat in och hängt på väggen. Helt ljuvligt söt och oskyldig som bara en liten valpis-tjej kan se ut.Kyss

Loveferrets
0

Fy fan, jävla hund, usch, vilken tur att du hann haffa hunden, förstår att ni var chockade ett tag där, tur att allt slutade bra ..skänk en tröstepuss till Rasmus från mig,,

#3, Sötaste peppar, den bilden får du förstora  Skrattande

Norrskenets
0

Fluff tösen igen

Norrskenets
0

Myser i mattes famn en stund

Norrskenets
0

Fluff rumpan min

Norrskenets
0

Mys mellan halvsyskonen

Loveferrets
0

#21, Ohhh "älskar" vilken myskorv..

Norrskenets
0

Sista bilden på Peppar när hon sover så sött

Ilandra
0

Rasmus är väldigt lik sin halvbrorsa Tissetass som ligger hos mig och myser just nu :)

Norrskenets
0

#15 Ja det var riktigt obehagligt men lite stolt över mig själv att jag hann få tag i hunden så bra. Var inte långt ifrån att man tänkte sparka hunden.

Ja det syns inte längre att hon är en av dom mindre töserna i kullen:) Tycker hon blir vackrare och vackrare för varje dag som går. Kan knappt hålla mig, vill se resultatet av hennes framtida kullar:P

Du kan få komma hit och mysa med honom iaf. Nu har han fått en liten bit av halva svanstippen kal, jag hoppas bara att det är sommarsvans så det växer ut till vintern. Saga och Saffi har aldrig haft sommarsvans.

#16 Ja det började inge bra men sen kunde man slappna av och njuta av naturen. Peppar och Rasmus tackar så mycket. Ja du är så välkommen:)

#17 Ja det skulle jag ha gjort men tror inte mina föräldrar som jag lånar skrivaren från har något fotopapper:/ Tror iaf den bilden kommer hamna på min uppfödarsida under "mina illrar".

#18 Ja jag blir mörkrädd av bara tanken om jag hade missat, hade aldrig förlåtit mig själv. Får gå och göra det när jag kommer hem:)

Ja värsta är att jag fick flera liknande söta bilder på tösen så lär få beslutsångest vilken man ska välja:P

#23 Hon kan när hon vill annars är det mest full fart;)

Norrskenets
0

#25 Ser lite likheter mellan dem, lite avis att Tissetass är mer välformad runt magen. Rasmus är mer slank:P

Ilandra
0

Nu på sommaren är Tissetass jätteslank han också, ser precis ut som Rasmus i #0, det är bara på vintern han får sån där gos mage <3 Stitch däremot, som också är halvbror till Rasmus (och helbror med Tissetass) är riktigt rund och go året om Oskyldig

Tissetass igår:

Filippa-e
0

Fantastiskt att du lyckades få tag i hunden, de kan va hala som ormar!! Ja, hellre att Rasmus fick flyga lite än hamna i käftarna på en sån!

Va fin Peppar är! Så fluffig! :-)

Norrskenets
0

#28 Oj! vilken läskig likhetFörvånad Okej, vad orättvist;)

#29 Ja o ja, hade jag missat och hunden fått tag i Rasmus så hade jag garanterat stått och sparkat i desperation att rädda min bebis.

Ja precis, han blev lite omtumlad och chockad men efter en stunds mys hos matte så mådde han bra igen:)

Tösen tackar så mycket och rådnar. Ska bli roligt att se hur hennes vinterpäls blir;)

Ses sen idag, ska bli roligt att träffa dig och hunden Yume. Hoppas det kommer gå bra att köra upp hit och sedan vidare uppför sverige:)  Sky väntar på er:)

Bogey
0

#29 o 30 Hoppas allt kommer att gå bra mellan Yume och Sky så vi kan få se fina bilder på lite hundillergos så småningom, när de bekantat sig med varandra ordentligt.Glad