sova med illern
hej :) jag har inte vågat låta min tuss sova med mig än. vilka av er låter illrarna sova med er på nätterna?
och händer de ofta att ni får ett bett nånstans?
kram
Mina får aldrig lov att vara i sovrummet.. Har dock delat sovrum med mina hos kompisar då ja sovit på soffan och de har gått ok fast inte sover man ju gott!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Mina får sova i vårat sovrum till och från. Dom brukar för det mesta springa ett par varv samt under täcket och kolla runt lite. Ibland får man ett tjuvnyp men farligare än så är det inte. Enda nackdelen som jag ser det är att man blir väkt när dom ska hoppa upp därav bara ibland :)
har bara haft min bebis i 6dagar men hon får inte vara uppe i sängen om hon inte redan sover när hon kommer upp där :} Igår kväll lyckades hon dock klättra upp så jag fick sätta ner henne igen, det är ju inte kul att bli biten mitt i den sköna sömnen haha. :)
ne precis :) jag är lite små rädd för att vakna av ett nyp, men när man sover i soffan så låter han mig vara :) får skuldkänslor varje gång jag stänger dörren till sovrummet så står han där ute med dom gulligaste ögonen :D haha
Min sambo uppskattar inte illrar i sängen när han ska sova men när jag bodde själv sov jag alltid med illrarna, de brukade krypa upp med mig under täcker o sova vid benen, super mysigt. Men tidigt på morgona när de vill leka var det inte lika kul :)
Mina har mestadels haft tillgång till sovalkoven när jag sover. Som tur är sover jag som en stock men kan göra massor i sömnen så jag har plockat ner illrar gång på gång direkt de kommit upp så de brukar knappt ens försöka.
Men nej, det går inte att sova med dem. De vill inte sova, de vill buuusa! Och hamnar de under lakanen så spökbits de, hur bitfria de än är annars. Om de inte nyps så springer och hoppar de på en eller runt en så att man blir störd. Eller så får man en lång illertunga upp i näsan :P
Paulina

Jag och sambon har alltid låtit memphis ha tillgång till alla rum förutom toaletten, det händer väldigt sällan att han sover med oss, men när han gör det så är det jätte mysigt när han ligger vid ens ben :)
Men tillgång till sängen har han alltid :)
mina illrar har tillgång till sovrummet när jag sover, och ja.. antigen sover jag sm en björn i ide elelr så rör de mig inte. Har fått några enstaka bett i tårna genom åren, men ja, inget mer än så. Och jag sover gott på nätterna :D
mina illrar har tillgång till sovrummet när jag sover, och ja.. antigen sover jag sm en björn i ide elelr så rör de mig inte. Har fått några enstaka bett i tårna genom åren, men ja, inget mer än så. Och jag sover gott på nätterna :D
Ibland kommer Holly och sover med oss i sängen. Självklart ska hon slicka-bita-kittla med morrhåret först och sedan bäddar sig i täckets hörn och susar. Kan vara lite jobbigt då man är rädd att skada henne. Typ lägga foten eller skaka henne ur täcket.
kul att höra att de e så många som låter illrarna få sova tillsammans med er, jag trodde inte de va så vanligt :) får låta tussen sova med mig nån dag och se hur de slutar ;)

låter inte illrarna sova med mig, dels för att jag brukar ha en massa olika krämer när jag sover som inte är bra för illrar att smaska på och dels för att dom få gånger som dom sovit (?) i samma rum som jag så har dom möblerat om totalt, haft iller autobahn över sängen och knaprat på mina tår. jag behöver min sömn och dom verkar inte ha något alls emot att ha resten av lgh undernatten alldeles för sig själva =)

Jag sover med sju stycken, varav en är en megabusig valp på 13 veckor. Funkar hur bra som helst. Vaknar väl lite av att de leker motorväg över mitt ansikte emellanåt men det får man väl ta.

Mina far sova inne ibland. Satter ner dem pa golvet varje gang de busar/bits i sangen under kvallen sa brukar de fatta galoppen och lata mig sova ostort sedan. Nisse tycker om att sova i sangen, sa han hittar man ibland i fotandan, men annars sa anvands jag mest som bitleksak, darav paminnelsen att de inte far leka i sangen.
// Amanda

INget sovande ihop här, det är min och katternas tid.
#13 #14 hahaha fick ettt gott skratt :D
#15 min får leka i sängen, kanske inte så bra om jag ska låta honom sova med mig :/ och roligast är ju att vara under täcket :)

Vår pojke blir sex månader på Lördag :) Men han får INTE sova med oss. Har gjort en del tappra försök då man vill att han ska kunna mysa med oss - men icke.
Sängen är den absolut bästa lekplatsen enligt Ozzy, och är man här får man bita lite varstans!?

Hade Melwin och Epona i mitt rum när Melwin var runt 1 år och Epona var valp. Hade kompostgaller för sängen, men Pona var så liten så hon kom igenom det, så då sprang hon upp i mitt ansikte hela tiden… jättejobbbigt :D
Funderar dock på att ta en sovsäck och gå ut och sova hos dem någon natt :)
golf.ifokus.se
Kotetsu, min okasterade illerkille.. bor i mitt sovrum, och brukar tillbringa delar av natten sovandes/gosandes i sängen, och resterande delar att sova på ngn av de filtar eller hängmattan som finns tillgänglig :)
I början försökte han ta sig in under täcket, men nuförtiden så brukar han sällan försöka, inte har han han försökt busbitas heller :)
Han har hittills aldrig busat på nätterna, på morgnarna kan han ibland få för sig att busa lite, men inte så att han bits.. däremot har han en tendens att studsa på ovanpå mig ^^
/Carola
lät dörren till sovrummet stå öppen igår kväll, han kom in och ville busa och krypa under täcket, men gav upp när jag inte ville leka. men han gick ut o sov igen hahaha :)
Här är det illerförbud i alla sovrum utom dotterns för att minimera risken att våra allergiker i familjen utvecklar allergi mot iller.
Dottern har dock somnat med Bogey i sängen och det verkade gå bra. Lite senare in på nattkröken kom Bogey lufsande, gick på lådan och gick sen och la sig på sitt favoritställe under varmvattenberedaren.

Kan väl berätta en historia från natten då. Bus-Molly och dottern Gwen beslutade sig för att ha rally över huvudet på mig, så jag lindade in mig som en kåldolme i täcket och väntade på att någon skulle vinna tävlingen och sluta springa.
Efter ett tag blir det helt lugnt och tyst, kikade försiktigt upp från under täcket och där, precis på min kudde, nos mot nos mot mig har Gwen heldäckat och sover så tungt så morrhåren fladdrar. Så då kunde man pussa henne på näsan, lägga armen runt henne och somna om igen.
Var Molly somnat? I knävecket!
Jag har ju hunnit med att bo på några ställen unde rmina år med iller och i 5 ställen av 7 så har illrarna haft tillgång till mitt sovrum under nätterna.
När jag var inneboende i Norge så hade ju jag och illrarna bara ett rum som var "vårat" så det fanns inte så mycket att välja på. dock gillar jag att ha dom nära.
Dock är inte illrarna så glada i att sova med mig i sängen och nu när man har en 4 månaders valpis så har ju läget ändrats lite ;) Han hoppar mig i ansiktet och vill busa under täcket. Så nu är det öppet halva nätterna.
Bäst var ju när jag och Kalle träffades :) Då hade illrarna alltid tillgång till mitt sovrum och då försökte Skit jaga iväg Kalle genom att hoppa upp i sängen och bita honom ordentligt i benen för atts edan springa och gömma sig… Kalle sov lite halvtaskigt i början ska jag erkänna.. :P
Sajtvärd på Iller.ifokus
#24 hahah jaa svartsjuka känns igen :D

Pepsi springer gärna i sängen på natten när den tjockisen har lyckats ta sig över grinden! Då sover jag ganska dåligt! Eftersom Delphi kan få för sig att klättra upp i sängen när Pepsi är där och hon är ju inte den trevligaste sängkamraten! När man blåser på pepsi så fnyser (morningbreath?) han och går sin väg, men råkar man se fel i det dvalaliknande stadiet och istället blåser Delphi i ansiktet så har man en sprillans ny oönskad piercing i läppen! Därför försöker jag i den mån det går att inte ha illrar i sängen!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
#26 haha ja de är just de jag e rädd för, att få typ ett bett i läppen lr näsan, de känns kan man ju säga :D

Alla illrar är olika, men jag har aldrig haft problem med mina tjejer när jag sover. De har visat respekt och aldrig stört mig utan snällt krupit in i påslakanet från fotändan och rullat ihop sig i höfthöjd.
Killarna har betett sig på annat sätt, och endast en av fyra, har respekterat att matte behöver sova ;)