Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 2071 ggr
mandariiin
0

Presentation av DEALEN

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

DEALEN

Viltfärgad hane född 23/12-04
Uppfödare från Sjöbo

Dealen kom till mej februari 2009 från en kompis som inte kunde behålla honom. Han är en kastrerad han epå drygt 2kg (sommarvikt).

Jag hade träffat denna "heffaklump" ett antal gånger innan han kom till mej, och hade redan förälskat mej i honom.

Dealen är en iller som älskar allt och alla. Han uppskattar sin "flickvän" Lyssa och "småsystrarna" Nova och Aura. Han tycker om att ligga i mitt knä och bli klappad, han tycker det är roligt att få uppmärksamhet från hundar, han kan leka jaga med katter oavsett om katten vill det eller inte.

Dealen är alltid nöjd och glad….

I juli 2009 tog jag med honom till Marianne Thorvall för en undersökning. Jag märkte att Dealen var lite hängig och slö. Jag visste även att han hade förstorad mjälte och gissade på att det bidrog lite till slöheten.

Dealen röntgades och hamnade på operationsbordet direkt. Det visade sej att hans mjälte var flera cm tjock och ca 10cm lång.

När han kom hem så hade han ett långt sår på magen, och man såg hur skinnet hängde mer och det inte var något som fyllde ut magen längre.

Idag är han fullt frisk, med fortfarande ganska stor.

Dealen är en riktigt livsnjutare. Han är "mannen i huset" och är så säker på det så han har till och med slutat visa rang för alla. Han tar för givet att alla placerar sej under honom.

Står man i köket och ska laga mat (eller något helt annat) så tar det inte lång tid innan man har en levande toffel. Dealen är där direkt och kollar om man tappar något. En riktig tiggare….

Jag är glad att det var hos oss Dealen hamnade när han behövde ett nytt hem. Jag vet att även min käre pojkvän håller med mej om detta.

mandariiin
0

..

mandariiin
0

..

mandariiin
0

Han fick hjälp av tjejerna att fixa denna oreda….

mandariiin
0

..

UlrikaD
0

#1 Åh, min absoluta favoritbild!!Kyss

mandariiin
0

Jag vet, den är helt underbar!

Loveferrets
0

#1ha ha ni ser mig inte taditida

Sara
0