Albino illervalp tös
Norrskenets 2010 valpkull, en albino tös med mycket energi söker på nytt ett livslångt och bra hem. Hon föddes 28/4, fyller 13 veckor den 28:e juli.
Modern, Saga kommer från Skåne och är en korthårig pastell med fin kroppsbyggnad och psyke. Hon har kraftigare huvud än honor vanligtvis har. Saga har stam och historik.
Fadern, Eskil kommer från Norge och är en albino angora. otroligt fin kroppsbyggnad och lugn och stabil i psyke. Eskil har Stam och historik.
Resultat av parningen: 9st semiangora valpar (Lite längre päls än vanlig korthårsiller), 2st hanar och 7st honor. 6st pasteller och 3st albinos.
Valparna är vid flytt:
* Försäkrade
* Vaccinerade
* Chippade
* Veterinär besiktade
* Stamtavla
* Stam historik
* Filt (Med syskon och mammas doft)
* Leksak
* Lite mat
Valparna är socialicerade, bit tränad, lådtränad och välhanterade.
Dom har både blivit uppfostrade av mig och tre vuxna illrar.
Valparna kommer garanterat testa sin nya familj när hon blivit "varm i pälsen".
Pris: 3000:-
Intresserade hör av sig via: norrskenetsilleruppfodning@hotmail.com
Min uppfödarsida:
http://www.freewebs.com/emmasillrar/
Här kan man följa valpkullen i valpdagboken:
http://www.freewebs.com/norrskenetsilleruppfodning/valpdagboken.htm
Norrskenets Noor
Tösen 10 veckor på bilden

Hon är ju bara sååååå bedårande, folk borde ju hänga på din dörr och slåss om att komma först =))
Hade du nu inte bott långt upp i lappmarkerna, så hade jag velat komma och gulla med skönheten en stund i alla fall ;)
Hoppas att hon hittar ett riktigt mysigt hem snart.
Ge henne en puss på nosen från mig.

#4 Ja hon är en speciell tös, hade jag haft plats så hade hon fått stanna. Hon hade ett hem men jag kände mig inte säker att det var ett hem hon förtjänade så beslöt att börja söka ett nytt hem åt tösen.
hehe du hade varit så välkommen isåfall, då hade du nog varit fast och bara blivit tvungen att ta med henne hem;)
Det hoppas jag också:)
Går och pussar henne från dig på en gång!

#5 Fniss! Jag tror du har rätt, det är nog tur att ni finns uppe i lappmarkerna =))
Hon är en typisk "följamedhemtös". Jag har blivit omvänd på senare tid och har allvarliga funderingar på att ta hem en vit och vacker flicka någon gång i framtiden. Än så länge får jag nöja mig med att drömma ;) Suck!!!!
Åhh vilken sötnos=)

#6 hehe både tur men ändå inte;)
Ja verkligen, hehe det är du inte ensam om. Jag har själv god lust att skaffa en albino iller i framtiden men just nu är en angora hane prio 1:) Då får vi drömma ihop;)
#7 Hon tackar så mycket:) Tösen har det lilla extra plus att jag tror hon har fjädring i tassarna när hon busar så studsar hon "jämnfota hopp";9
Så otroligt söt tjej. Ser uppmärksam ut på utomhusbilderna, det gillar jag 
:O det är ju en Tony <3
Fan nu vart man sugen :(
I think more things before breakfast than people think all day 

Hon är verkligen jättevacker!
Och grattis överlag till fina valpar Norrskenet, det gjorde du bra! ;o)
Otroligt fin !

önskar all lycka till denna charmiga tös som jag hade äran att få träffa för ett tag sedan. tur jag inte visste då att hon behövde nytt hem ;)
Hon är verkligen jättefin, hoppas att hon hittar ett nytt och bra hem snart :)

#9 Tack, hon är så näst intill hela tiden:)
#10 hehe ;)
#11 Tösen tackar så mycket. Tack så jätte mycket, det värmer. Känns verkligen som jag lyckats otroligt bra med den här kullen. Ska bli spännande om jag lyckas ännu bättre med Peppars framtida valpar:)
#12 Tösen blir väldigt glad och sträcker på sig extra mycket:)
#13 Tack så mycket vännen. hehe hon finns inte såå långt bort ändå;) Men nu vågar du nog inte hälsa på förns hon funnit ett hem?;)
#14 Tack, ja det hoppas jag också. Tösen förtjänar det verkligen:)
#15, Du menar inte att Peppar ska ha valpar i framtiden ?, hoppas jag missar den tråden medvetet då för annars blir det farligt 

# 16 Eller hur? Det är lika bra att låta bli att logga in här efter nyår, för säkerhets skull! ;o)

#16 hehe det är planen iaf, därför jag sparade henne. Hon har fin kroppsform och huvud, ren och mörk pastell utan någon vit fläck under halsen. hihi jag ska nog se till att du verkligen inte missar den;)
#17 hehe då får ni ju hålla er utloggad länge. Tösen kommer nog inte få en kull förns om ca 2-3år beroende på hur länge suprelorin chippet håller och beroende på om jag fått tag i en angora avelshane utanför sverige:) Blir långväntat men helt klart värt det, ska bli spännande att börja söka efter avelshane:)
#18,
ska skriva med stora svarta bokstäver o sätta på mitt kylskåp,
GÅ INTE IN I PEPPARS TRÅD FÖR
DITT EGET BÄSTA
Men iofs, då kan man vara lugn i 2-3 år då alltså , bra du förvarnar innan..

#19 Haha tur man är snäll, annars hade det blivit jobbigt att du oroat dig för att logga in hela tiden ;)

Jamen dåså! Tills dess är det kanske till och med dags att skaffa en valp till så då är det bara att ösa på! Många bilder med andra ord! ;0)
#20, ha ha ja fy sjutton, kunde man lika gärna bojkotta hela ifokus 

#21 hehe kommer överösas med bilder överallt så du kommer inte kunna missa det;)
#22 hihi ;)

Hon är verkligen jättefin. Hoppas att du hittar ett bra hem till henne. Verkar som att alla har svårt att hitta hem till alla i år:(

#24 Tack. Hon kommer få ett bra hem, det är jag noga med.. annars får valparna från mig stanna tills det rätta dykt upp och tycker jag lyckats bra med det iår igen. Nu tar det nog ett tag dock innan det födds någon ny kull här, Saga ska få suprelorin chipp samtidigt som Peppar. Det finns bra valpköpare som söker valpar, gäller bara att finna dem:)

Hehe, ja det är ju så, jag är så ovillig att sälja mina i år så när det skitit sig med de jag gillade så har jaginte orkat annonsera igen ;)

#26 hehe jamen man blir ju det. Får man inte sälja till valpköpare som det var bestämt så drar man sig nästan för att annonsera. Och som med lilla albino tösens bestämda hem gjorde mig så osäker att jag backade ur så annonserade jag inte så mycket från början och när jag väl fick intresserade så blev man ännu mer petig på något sätt hehe.