Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 860 ggr
Sara
2010-08-03 05:07
0

Blev så rädd!

Herregud!

Jag hittade alldeles nyss Norpan sittandes på den lilla brädan utanför mitt köksfönster!

Jag hörde kraffsande och vände mig om. Såg Bus stå med tassarna upp mot fönstret och titta. Kollade upp och såg Norpan genom fönstret, UTANFÖR! Jag bor på tredje våningen…

Så jag går sakta dit, pratar med henne, öppnar fönstret (måste stänga det lite för att få upp haspen). Tar sakta min hand mot henne och får tag i henne. Phu!

Jag har inte varit så rädd ens när hon ramlade ut från balkongen, för då såg jag det inte hända utan reagerade instinktivt när de sa att hon var ute.

Så här nära en hjärtattack har jag aldrig varit i hela mitt liv!

Jag fattar inte hur hon kom upp, hon måste ha klättrat bakom elementet. Nu är iaf det fönstret/och alla andra stängda på heltid. Men hur jag ska kunna somna efter den här adrenalinkicken har jag ingen aning om.

Sara

JossanH
2010-08-03 10:26
0

usch. sånt där kan förfölja en i dagar :S
Tur att allt gick väl nästa gång! Du får skaffa henne en fallskärm!

Sajtvärd på Iller.ifokus

illernettan
2010-08-03 11:27
0

Jäkla Norpis att skrämma matte så. Usch! Tur att du lyckades hålla dig så lugn.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Gottfridsson
2010-08-03 12:17
0

huga, ryser…hoppas adrenalinet lugnat sig nu

Filippa-e
2010-08-03 16:04
0

Fy tusan! "Inget är omöjligt" antar jag? Jag är redan noga med att stänga mina fönster när jag duschar eller går ut, för min hund kan öppna t.o.m gamla fönster med 2 hackar lätt!! Men när illern kommer kan jag väl inte ens vädra när jag är hemma (1rums lägenhet) om hon inte sitter i mitt knä hela tiden, eller vad tror ni?

Sara
2010-08-03 16:28
0

# 1 Fallskärm och livlina med gummi i så hon studsar upp igen! ;)

# 2 Ja herregud, tänk om hon hade ramlat igen.. Då hade veterinären nog anmält mig till illersocialtjänsten. ;)

# 3 Jag lyckades somna vid 5 i morses.

# 4 Risken finns.

Sara

Loveferrets
2010-08-03 16:35
0

Ja ibland är dom för smarta för deras eget bästa , vilken tur att du hann få tag på henne,, förstår att du inte kunde somna sen fy fasen..

Ejje
2010-08-03 16:58
0

Oj oj!! Läskigt!
Vår illerhona tog sig ner från andra våningen när hon var ung, hur hon klarade sig oskadd förstår jag inte för vi har stenplattor nedanför! Hon hoppade oxå en gång från andravåningen och ner på altantaket och sedan ner på gräsmattan. Efter det har vi aldrig mer haft fönstren öppna mer än någon centimeter!!

Nu är damen över 8 år och bara sover och äter, så några fler rymningsförsök kommer det inte bli här.

Banankaka320
2010-08-03 18:40
0

Oj då :o Vilken tur att du fick tag i henne!!

HannaM
2010-08-03 18:41
0

Det kan ju också varit så att hon hoppat upp på elementet och sen klättrat vidare… har en fröken skitfia som tar sig upp i fönster på det viset.

Skönt hur som helst att hon är på insidan nu!

Loveferrets
2010-08-03 19:21
0

skrev iofs detta till dig innan men köp en bred list o sätt upp,  lika bred som elementet o sätt fast det underifrån hela vägen

Nussen
2010-08-03 23:27
0

# 0 Fy tusan det är min värsta mardröm det du skrev om nu och fallet från balkongen tror att det är dax för både dig och mig att flytta till bottenvåningen Flört

Sara
2010-08-03 23:49
0

# 11 Haha, ja det blir nästa lägenhet absolut!

Sara

Pirjo
2010-08-04 12:26
0

Usch, va hemskt. Vet precis hr du kände det, har råkat ut för samma sak själv. Med skillnaden att det inte var nån av mina egna illrar, det var illrar som vi hade på semesterhem. Helt plötsligt ser vi dom glida förbi på fönsterblecket på sovrumsfönster nr 2 på utsidan - panik!!!

Skönt att allt gick bra för er i alla fall.