Varför skriker hon?
Min illertjej var i sängen, som vanligt, för 2-3 dagar sedan. Plötsligt skriker hon högt och låter lite som en rädd ekorre, och rusar ner från sängen så fort att hon nästan snubblar ner.
Hon hade stor svans, men verkade lugn bara några sekunder efteråt och lekte på som vanligt.
Jag tänkte att hon kanske fastnat i sängen på något sätt och fått ont, eller att hon fått någon elstöt eller vad som helst. Jag sökte iallafall igenom sängen och hittade inget som hon kan ha fastat i eller tagit skada av.
Eftersom hon var som vanligt så tänkte jag inte så mycket på det efteråt.
Nu igen så var hon i sägen, skriker högt och hoppar ner (dock utan ståfräs i svansen), och nu sitter hon helt lugnt och äter på en gammal kycklingvinge.
Varför gör hon så?
Hon är i sängen varje dag, flera gånger om dagen och hon har aldrig gjort så förut, men nu har hon gjort så 2 gånger på 3 dagar.
Kan lägga till att jag inte var i sängen vid dessa tillfällen, utan satt vid datorn som är några meter ifrån sängen.

Du har inga monster under sangen som skrammer henne? 
Men for att vara allvarlig sa vet jag inte.. Hon har inte flisiga naglar sa att hon fastnar i sangkladerna eller nagot och skriker for att hon sitter fast i nan sekund? Nisse skriker/kuttrar garna sa fort han sitter minsta fast i nagot.
// Amanda
Inga monster här inte, har sopat bort dem. :)
Hon har inga flisiga klor, så jag förstår verkligen inte hur hon skulle kunna fastna. Illrar är ett stort mysterium för mig ibland.
#0 haha det låter lite som våran illerhona gjorde förut hon gjorde så kanske 5-6gånger och vi fattade inte varför men sen sista gången när hon var uppe så satt vi och kollade på henne,då var det en hårtuss i sängen som hon skrek åt hela tiden haha…
Fast min är ju i sängen mellan "attackerna" utan att bli rädd.
Och det är nog inget som skrämmer henne eftersom det inte finns något nytt i sängen.
Kan säkert funnits något skräp första gången, men innan andra gången hade jag renbäddat så då borde det vara borta isåfall.
Låter som att du har en liten fegis btw som skriker åt hårtussar. :) Min mammas katt är likadan. Vi hade ett garnnystan med tjockt och yvigt garn, och katten var hur rädd som helst för det.
Är hon vaken eller sov hon? Min iller bruka skrika när hon sover, drömmer om något jätteläskigt :o
#4 haha aa hon var det förut tills våran valp kom hem:P nu är hon värsta tuffingen
#5 Hon var helt klarvaken.
#6 Ja, men det är ju klart, man måste ju spela cool inför de små. ;P