Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 320 ggr
FINE
0

SKIT PÅ GOLVET!

Vad är det bästa sättet att få bort kiss och skit från golvet…och speciellt när man hittar de för sent så det har legat ett tag och torkat in??

Ge mig era bästa tips! =)

bnoffan
0

Jag kör stenhårt på MrMuscle (eller hur det stavas) Bara spraya på och låta det ligga någon minut så blir det lätt att ta bort.

sarae
0

ättika, klorin, super 10, bikarbonat med vatten….ajax med hett vatten och en scotch…

JossanH
0

#2 vad gör du för mirakelbrygder hemma!? ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

sarae
0

haha inte allt på en gång ;) då exploderar det väl..men jag har provat mig fram helt enkelt ,) har en vatten spruta med vatten och klorin för små olyckor, är det större olyckor eller sånt man hittar bakom soffor etc så blir det oftast varmt vatten och nån rengöringsprodukt och en scotch….ibland blir det bikarbonat med vatten…det tar iaf bort lukten ;)

KerstinL
0

Om jag skurar med nåt som luktar mycket så skiter mina ännu mer på golvet.. Gråter. har iofs inte provat bikarbonat..

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

sarae
0

#5 bikarbonat lämnar ingen doft efter sig…men tar däremot bort lukt ;P

skrellet
0

varmt vatten, diskmedel och sån där plast-svinto fungerar bra här.

Sara
0

Jag brukar lägga vatten på det så det "mjuknar", sen tar jag bort det och moppar som vanligt.

Sara

Denna kommentar har tagits bort.
KerstinL
0

Lite jobbigt när man har parkett bara, dessutom en med gammal sliten yta, nästan utan lack.. Gråter

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Sara
0

Tjatade till mig nyslipad parkett när jag flyttade in nu i höstas. Men det har blivit en "vattenfläck" på det. Undrar om man kan skylla på övervattnad blomma när man flyttar.. Flört

Sara

sarae
0

#10 jag lider av samma problem här hemma suck…

JossanH
0

och det är därför man skaffar sig rumsrena illrar! Mouhahahaha

Händer en olycka brukar det aldrig hinna torka utan jag tar bara vanligt papper och sen lite diskmedel och vatten.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
0

Såpa… sprayflaska med vatten och såpa färdigt. Miljövänligt oxå. Det enda är at Skits alltid vill slicka upp den när man sprayat på.

[QueenTizzan]
0

jag hade cillit bang hemma eller vad de heter. de va också bara att spraya på och låta va ett tag sen gick de lätt att ta bort.

men jag HATAR intorkade korvar. de blir juh fan en omöjlighet nästan att ta bort :D

gwen
0

Jag brukar ibland använda en skrapa och skrapa bort de där riktigt intorkade sakerna. Typ en sån där skrapa som man har att skrapa ren en spishäll med. (inte samma dock)

FINE
0

Vi har oxå parkett och det är inte lätt att hitta något vid olyckshändelser som upptäcks för sent. Klorin går ju inte…de är ju mest att blöta upp och hålla tummarna….=)

sarae
0

jag kör klorin på parkett golvet hehehe..så smart e jag ;)

ang3lica
0

Jag med.. Får man inte det? Generad

Faxlin
0

haha, klorin och parkettgolv är nog inte den bästa kombinationen om man vill ha golvet kvar ett tag .-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ang3lica
0

Aha! Äsch, vårat golv börjar bli så slitet ändå. Så om jag gnuggar på med klorinet så kanske jag får ett nytt snart! Skrattande

Faxlin
0

haha, så kan man också se det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

"21 resonerar precis som du ;)

NoraDede
0

jag kör mr muscel och sen tar jag lite klorin efter för att få bort dom sista bakterierna

Alwyn
0

Sen Tomte kom hit har Tindra börjat bajsa in revir på golvet!!! Hoppas hon slutar med det snart.

Strumpan
0

Jag använder Ajax universal -kanonbra! Det tar bort all lukt, och hela lägenheten luktar städat Glad

Mvh Jenny

sofie
0

#26 Här hemma har vi använt för mycke Ajax universal. Vi för knippar det med bajs. hihi.

Här hemma använder vi vatten och diskmedel och sen skurar av golvet