Lilla Meja
Ja inte var det slut på tråkiga saker här inte. Efter att ha förlorat en egen iller och haft vänner som förlorat både en och två så trodde man att det var nog för en stund. Men nej. Meja började spy vid halv nio ikväll. Kaskader med vitt skum… Sattes i hage, fick parafinolja och vätskeersättning, allt kom upp igen. Inget intresse för mat och nyss ville hon inte heller ha godis.
Så ja, hej Ultuna, här kommer vi igen. Håll gärna en tass eller fjorton.
Hoppas allt går bra
Håller tummarna och hoppas allt går bra
Håller tummar och tassar här hemma att allt kommer gå bra för Meja.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Håller tummarna att hon blir frisk snart ..hoppas ni kan ta er till vett omgående.

Nej, nu räcker det med elände, det finns ju överallt nu för tiden!
Vi håller givetvis allt som hållas kan här hemma också! :)
Du vet att jag redan håller alla tummar jag kan!
Hälsningar Malin
Självklart håller vi alla tassar, tummar tår och några till!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Håller tummarna!
Sara

Här hålls både tassar o tummar för att allt ska gå bra!

#4 Jo självfallet kan vi det… det var första och största anlednignen till att vi skaffade bil.
Hur som helst så är vi hemma nu. Eller ja, Meja är kvar. Som vi misstänkte så var det massor med gaser i buken så gissningsvis är det stopp någonstans. Hon var uttorkad efter allt kräkande och trött så innan vi åkte fick hon en vätskebula och var måttligt glad på mig som höll i henne. Så nu väntar kontrast och så får vi se om dom öppnar upp eller avvaktar. Avskyr den där väntan…
Tack för allt tass och tumhållande.
Tänker på er. Du vet hur du når mig, om så skulle vara. Försök sova lite.

Jaha, precis på väg i säng för att få vila några timmar när veterinären ringde. Det är ännu mer gaser nu på röntgen och även om kontrasten inte riktigt hunnit fram till det misstänkta stoppet ville hon gärna öppna bums. Så nu ligger älskade tjejen på operationsbordet.

Dags att oturen vänder för oss nu. Operationen kommer att gå jättebra. Det har vi bestämt!
Vi kanske inte har lika många tassar att hålla som förut men jäklar vad vi håller!!

Sådär, nu har tjejen vaknat upp ur narkosen. Inget stopp den här gången heller. Tredje gången vi är inne med en iller med kaskadkräkningar utan innehåll så att säga där dom är mycket gasfyllda och det ser ut som att det är stopp. Inte en enda gång har det funnits något. Både Valrhona och nu Meja har öppnats och senast var det ju Belsebub. Där blev det aldrig aktuellt med att öppna eftersom det stopp dom såg försvann (gissningsvis med kontrasten).
I övrigt såg allting finfint ut innuti av det hon kunde se och Meja var som sagt vaken och hade fått smärtstillande och skulle behandlas för magproblem, om det skulle vara något hon fått i sig. Är ju trots allt rötmånad och dom käkar kött samt har fri tillgång till balkongen där jag inte kan kontrollera vad som blåser in eller vad som badar i vattenbaljan.
Huvudsaken är i alla fall att Meja är ok just nu. Förhoppningsvis hör jag inget ifrån dom förrän jag ringer på telefontiden imorgon klockan 14, nu är det godnatt för en mycket mycket trött matte.
Så skönt!
Var öppnade de? Magsäcken? Tarmarna?
Sara

Tja dom öppnade upp det mesta tror jag… hon tittade även igenom dom andra organen som låg bra till och även där såg allt fint ut.
Har pratat med veterinär nyss och Meja mår bra, lite trött efter operationen och det smärtstillande. Hon har så vitt jag förstod inte kräkts mer men inte heller fått något att äta utan ligger på dropp. Dom har tagit lite blodprover för att se om något där är knasigt. Summa summarum, hon får ligga kvar minst till imorgon.
Hoppas hon är så pigg att hon får komma hem imorgon
Usch som sagt när ska allla tråkigheter ta slut.
Fast nu hade ni ju tur att det gick bra med lilltjejen :)
Nu tycker i alla fall jag att d är nog med sånt här för ett tag. Håller ni inte med mig?
Kan vi inte få ha våra små pälsklingar ifred utan att dom ska råka ut för saker :(
I think more things before breakfast than people think all day 
#19 Jo, nog håller jag med dig. Det har varit alldeles för mycket tråkigheter i år :-(

Nu bär det snart av mot Uppsala för att hämta hem tjejen. Hon har ätit med god aptit, bajsat som hon ska och såret ser fint ut.
#21 Roligt att hon ska få komma hem :-)

Nu är hon hemma i hagen. Hungrig tjej som bara får småportioner a/d och vill ha meeer. Lite trött är hon men såret ser kanonfint ut.
Skönt att höra att allt gått bra!!! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Låter bra att hon är matglad. 
Åh vad skönt att det har gått bra. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.