Köpt hus!
Ja då har man gått och blivit husägare!
Den 1:a oktober får jag, pudel och töserna tillträde till vårt hus!
Jag har stora planer! Självklart ska en utegåd byggas, när tid och pengar finns, lite annat prioriteras först men jag hoppas på att iaf ha byggt en till nästa sommar :)
Huset är ett 1½ plans hus på 75kvm, gammalt torp från 1862, super mysigt! Uterum på 3x7meter, trädgård på 2600kvm med pool inbyggd i ett fint trädäck. :)
Finns en hel del att pyssla med och fixa men inget som är i behov av hel renovering.
Väldigt lågt i tak är det också, min långe bror som är 1,97 lång får ducka rejält! Max 1,85 till taket men huset har träbjälkar som sticker ner här och var också så är man över 1,70 är man i riskzoonen :P
Hälsningar Malin

Och du ska köpa massor av illerbebisar av mig i framtiden! Kontrakt på minst två i varje kull skrivs samma dag som inflyttnig sker! Du kommer vara hög på glädje så jag kommer kunna lura på dig vad som helst! Haha!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
#1 Hahahaha! Räcker det inte med att dom får vara här en vecka och plåga mig nu? ;)
Hälsningar Malin

Grattis till huset =) ser ut som ett riktigt charmigt sådant !
#3 Tack tack :)
Lite färg här och där så är det mitt drömmhus mitt ute på landen med underbar natur runt omkring :)
Hälsningar Malin

4# Låter verkligen härligt! själv bott på landet med den underbara tystnaden och friska luften.
Grattis!
Sara
Grattis. Det låter toppen!
Jag längtar tills vi också har råd med hus så man kommer ifrån grannarna lite, får bättre utrymme och kan skaffa lite mer spännande djur som inte passar i lägenhet. :)
#6&7 Tack!
Fler udda djur blir det faktiskt inte :)
Dock blir det nog fler illrar när en utegård är byggd :)
Hälsningar Malin
Grattis ser ju übermysigt ut :D åå ja vill oxå ha hus!! Lycka till med allt sen :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#8 Hehe, du har ju rätt många djur redan. :) Ska bli kul att se rastgården sen. Har du några tankar på mått och sånt?
#10 Nej det får jag ta den dagen jag ska bygga och börja planera då. :)
Har ett hus som först och främst ska iller säkras, målas invändigt och utvändigt :)
Hälsningar Malin

Oooo va fint hus du skaffat!
Har du hyrt det? Hyr mycket kostar detta?? Va avvundjusk jag bli juuu!
#12 Hanna du är ju självklart välkommen, det vet du! :)
#13 Här hyr vi inget, här köper vi :)
Hälsningar Malin
Vart ligger huset förresten? :P Om du vill berätta.
Grattis till huset.
Vi har själva drygt 1500kvm tomt men vi har ännu inte kommit längre än till funderingsstadiet till ett utehägn fast vi nu haft iller i 2år. Få se om du hinner före :-)

#14 Kommer bums… håller på att bli tokig hemma!!
#15 Det ligger i byn jag är uppfödd i, 1km från min mor alltså :)
Lite mysig by i skåne. Lägger inte ut nån karta åt er här på nätet ;)
Hälsningar Malin
#18 Va ingen karta! Då kan jag ju inte komma och våldgästa!!! ;-)
#16 En ute gård kommer prioriteras ganska högt här. Så innan sommaren 2011 är slut ska en utegård finnas :)
En ute gård kommer ju underlätta en hel del när mina vänner med illrar kommer på besök med :)
Mina töser komemr ju inte bo i utegården utan ha den som extra hem utanför huset :)
Hälsningar Malin
#19 Vill man hälsa på får man faktiskt höra av sig innan och be om karta ;)
Hälsningar Malin
Grattis, det är mysigt att bo på landet :-)
Nu får ni ta och dela med er av era trädgårdar tycker jag. :) Här sitter jag instängd i en liten två med en pytte pytte lite balkong och en massa planer på inhägnader. Jag ska ha en voljär på 30kvm+ och en inhägnad till en ödla på åtminstone 5-10kvm.
Det blir ju bara ett litet hörn i era trädgårdar. :)
#21 Men då försvann ju vitsen med att våldgästa ju. ;)
Du behöver inte vara så orolig, jag är väldigt sällan i Skåne och de få ggr jag är det är det oftast till Ängelholm. Dock har jag lovat Satmaran att om jag kommer till Malmö så ska jag komma förbi och bjuda henne på whiskey.
#24, Och när ni ändå är i Ängelholm så kom gärna hit med whisky till oss oxå så bjuder vi på middag 
#24 Mig behöver du inte bjuda på Wiskey när du kommer förbi ;)
Hälsningar Malin
Får gratulera till husköpet. Var ett riktigt mysigt hus som det såg ut på bilden. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Massvis med körsbärsträd, äppleträd, vinbärsbuskar, krusbärsbuskar och björnbärsbuskar! :)
Hälsningar Malin
#29 Tack Madde :)
Hälsningar Malin
Helt underbart ställe!
#30, krusbärsbusken kan ni skänka till mig, älskar krusbär ha ha ha,
utvändigt ser huset jättefint ut men kan du inte visa innehållet oxå ? 
#32 Tack :)
Hälsningar Malin
#33 Som sagt, allt är i prima skick, inget som är i behov av hel renovering. Gammalt men i topp skick. Lite målning på en hel del furupanell bara :)
Hälsningar Malin
#35, Nej jag menade inte så, tyckte bara det skulle vara kul o se i alla fall :-)
#36 Det är nog jag som är trött och läser fel :P
Bilder på insidan kommer ni få se när allt är klart efter flytt och så :)
Hälsningar Malin
#37, Så kul, då väntar vi spänt på fler bilder
Lycka till med flytten
#25 Den inbjudan tackar jag inte nej till, men det blir nog bara jag i så fall för det är Järnvägsskolan jag besökerdå och då via jobbet så resten av familjen är inte med, tyvärr.
#39, Okej men då kan du ta med dig mat hem till övriga familjen så får dom i alla fall 
#39 lämna kvar lite mat åt mig, om du dräller in där först