Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 702 ggr
[Isa96]
0

Iller!

Jag kanske kommer att skaffa en iller i framtiden, men har aldrig riktigt träffat en iller, så jag undrar om det finns någon illerägare/uppfödare som man skulle kunna åka hem till och träffa illrar så kan jag kanske få en uppfattning om hur dom är.

Isåfall ska det gärna vara någon i närheten. Jag bor i Sigtuna (stockholms län), men just nu är jag på Gotland, så om det finns någon här på Gotland som har illrar så går det också bra.

/Caisa

KerstinL
0

Vi finns i Tyresö om du har vägarna förbi, det ligger precis söder om sthlm. Här finns det illrar både till höger och vänster, både valpar och seniorer. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Bogey
0

Är du på Gotland så har du Murgrönans, Guteillern, Karma's och Lelos illerufödning nära till hands.

Kontaktuppgifter till de 3 första hittar du i uppfödartråden längst upp till vänster.

Kan personligen rekommendera Guteillerns och Karma's då våra illrar kommer från dem.

UlrikaD
0

Du har fått bra tips angående folk att hälsa på.

Vet att du skrev att det handlar om framtiden men ville ändå säga att om du fortfarande kommer att ha smådjur då så måste du bo såpass stort att illern och de andra djuren bor separat.

Iller är ett rovdjur och kan både stressa och i värsta fall ha ihjäl små gnagare.

Men som sagt, du skrev i framtiden, men det kan vara värt att komma ihåg.

Nussen
0

Jag kan rekomendera Murgrönans illeruppfödning där kommer våran plutt i från Skrattande

mille09
0

jag har en iller just nu men ska få hem en till, jag bor på gotland, i visby och i vänge :)

<3 ferrets is the life <3