Sov gott Elliott
Älskade älskade underbara Elliott fick idag somna in hos veterinären. För ett tag sedan fick han diagnosen insulinom och vi påbörjade en prednislonbehandling. Han blev tyvärr inte bättre utan började rasa i vikt istället och i tisdags fick vi ta det tunga beslutet att ringa och boka tid. Dom sista dagarna här har vi gjort allt Elliott tycker om (utom att jaga katter) och han har fått äta det han älskar mest, torrfoder och a/dmat.
Vi fick den stora äran att dela halva hans sexåriga liv och jag är väldigt tacksam för att jag fick lära känna honom. Det kommer bli ruskigt tomt här utan ett gammelskrott med bestämda åsikter i alla frågor. Utan min kvällspromenadkompis.
Jag vet inte vad man säger, sorgen är för stor för att kläs i ord, älskade iller, sov sött, vi saknar dig.

Beklagar 

Beklagar sorgen!
Sara

Glad köttätare blev det av honom till slut, i helgen åt han sin första mus

Det busades inte ofta men det hände=)

Tennisbollar knastrade så gott mellan tänderna, precis som Paulinas gnisselkofta

Så här såg han ut under midsommarhelgen 2007 strax efter att han kom till oss.

beklagar sorgen fran oss har nere
Sov gott sötnöt!! Elliott va verkligen ett charmtroll av stora mått, kunde man annat än att älska den killen?! Beklagar verkligen sorgen Hanna :(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Beklagar Hanna! Han var en underbar liten karl!
Känner verkligen med dig!
Hälsningar Malin
Ledsamt att du måste gå till dina illerkompisar ;-( Kommer att sakna dig väldigt mycket.
Tack Hanna för att du alltid hållit mig uppdaterad. Ta väl hand om dig och många kramar.

Kramar. Får tårar i ögonen själv :(
Beklagar verkligen sorgen, det är tufft att mista sina små älsklingar. =(
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Beklagar sorgen Hanna, han var en mycket söt liten kille
Sov gott lille Tott 
Beklagar hanna=( Sov gott elliott

Beklagar verkligen Hanna. Vet hur mycket han betydde för dig. Sov gott lillkillen.
Vilken sötkille han var, beklagar av hela mitt hjärta.
Beklagar sorgen…

Beklagar.. Han var ju en san kille som liksom strackte sig genom datorskarmen… :(
// Amanda
Sov sött finaste Elliott. Hoppas du hittar massor av tennisbollar och en egen kofta att tugga på, katter att jaga, meloner att smaska på och torrfoder i överflöd. Du kommer saknas.
Paulina

Tack för all omtanke. Det känns tomt, otroligt tomt och ledsamt men samtidigt är de skönt att känna att vi fattade rätt beslut.

Sov gott älskade Tott! Finaste lille killen, våran utställningsfavorit, hoppas att du får mycket godis i illerhimlen, du var verkligen speciell. Stora tröstekramar från oss till dig Hanna
Beklagar
Beklagar sorgen! Gråter jag själv, vad orättvist det kan vara! =(

Vet hur tufft det är!
Vi tänker på dig,… ta din tid att gråta… hans tassar kommer att höras länge hos dig!
Kram från alla oss.
Lillan
Jag beklagar din sorg Hanna :( Det är så otroligt tungt när man inser att det inte finns något att göra..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Älskade Tott! Med din alldeles speciella personlighet, mycket bestämda åsikter, charmigaste ögonböld, konservativa åsikter om busryck samt kärlek till torrfoder tassade du snabbt in i hjärtat på en! Du kommer att vara djupt saknad även utav mig. Hoppas att Stitch och Molle tar väl hand om dig, och att ni kan kasta limpor på änder, strutsar på barn och mumsa vitalin dagarna i ända till vi möts igen!
Tott med sin allra första mus den sista Juni
Beklagar :/ Ush så jobbigt!

Mitt lilla rovdjur… tack igen för omtanken
Vila i frid lilla Elliot.
Hoppas du hittat syster din där uppe och att ni tar hand om varandra.
I think more things before breakfast than people think all day 
Beklagar sorgen!
Vad ledsamt.. Kommer ihåg hans förskrämda skutt genom vårat vardagsrum när stora stygga Zahara visade honom var skåpet skulle stå.. Plutten.. Sov Gott Kram
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Tröstkramar :(
Sov gott Elliot! Vad fint att han mumsade i sig en mus sådär i slutskedet. Måhända han förberedde sig inför de sälla jaktmarkerna 
_No way! Yes way!

Nu har jag pratat med Marianne som öppnade upp honom för en check efter avlivningen. I vanlig ordning när det handlar om Tott så var det ju inte det förväntade som syntes. Han hade en tendens att få mystiska sjukdomar som ögonbölden och pälsavfall i nacken (enbart och helt utan förklaring vi kunde hitta).
Hur som helst, det enda normala för iller och förväntade hon hittade var en förstorad och flammig mjälte som då skulle kunna hänga ihop med lymfom men eftersom inga analyser gjordes så vet vi inte säkert. Däremot såg hon inga tumörer som tydde på lymfom i övriga kroppen (eller i mjälten). Förutom det fanns det cystor i levern, ca 1/4 av levern bestod av cystor och magsäcksväggen var uttöjd och riktigt riktigt tunn.
Hans hjärta och lungor såg helt normala ut och han hade inga synbara tumörer varken på binjurar eller bukspottskörtel trots att han visade symptom på både insulinom och binjuretumörer såsom vinglighet, trötthet, visst illamående (men bara efter ätande) och helt kal svans samt aningen aggressivare beteende mot andra illrar.
Visserligen kan dom tumörerna vara så små att dom inte syns men med tanke på hur länge han visat symptom så bör det ha funnits någonting synligt, redan i februari såg vi att blodsockret låg aningen lågt, fortfarande ok men precis på gränsen och han har vinglat längre än så. Svansen har varit tunn varje sommar sedan jag fick honom och förra året var den mer eller mindre helkal.
Gissningarna vi kunde komma fram till just nu var väl att det eventuellt skulle kunna vara något neurologiskt istället, typ tumörer i hjärnan, på hypofysen och sådär. Samt att vingligheten delvis kom ifrån hans extremt dålig muskelbyggnad över bakkroppen. Eventuellt också att han kan ha varit så smal på grund av dåligt näringsupptag, någon form av sjukdom som påverkar magsäck och näringsupptag och kunde ge problemet med uttöjd mage, antingen direkt från sjukdomen eller som bieffekt.
Han verkade i alla fall ha varit en cystbenägen iller eftersom vi redan tidigare hade plockat ut en njure med en gigantisk cysta på och han nu hade en lever som var full av dom. Ev. kunde det vara något som låg genetiskt men det är ju svårt att svara på förståss.
#45 Tror er gissning på något neurologiskt kan vara ganska riktig, med tanke på vad Marianne såg, antagligen i kombination med annat.
Det finns många sjukdomar som har symtom som vinglighet, trötthet, illamående och helt kal svans samt aningen aggressivare beteende. Så symtomen kan, var för sig eller i olika kombinationer, kopplas till de flesta sjukdomar och i vissa fall även till åldern.
Ta hand om dig och minns det roliga ni haft tillsammans.
Ammi

Beklagar sorgen. Tröst kramar från mig och illerflocken

beklagar sorgen ; Det ar alltid lika trakigt att lasa nar de sma gar bort