Illerträff skåne?
Finns det någon i skåne som är sugen på illerträff?
Om så, vad sägs om att planera in en nu i sommar?
Hälsningar Malin, Mili och Millan
Hälsningar Malin
Tja i Ängelholm (hembygdsparken) kanske skulle passa någon dag ?

Jag är jätte sugen! Hade tänkt fråga, men du hann före!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
#1 Någonstanns i mitten av skåne är nog bäst så folk både "nere och uppe" kan komma :)
Hälsningar Malin
Jag bor ju i Malmö så jag kanske kan komma, beroende på var det kommer att vara.
Nämen ja!! Då får jag träffa flera illrar o ägare i en smäll
Jag bor i Landskrona men kan ta tåget, 1-1½h reseväg är inga problem! Har jag tur så är min bil lagad o jag kan köra!
Beror bara på vilken dag ni tänkt??
Jag tror landskrona eller lund kan vara bra, ligger mitt i och det går tåg.
Vad tror ni?
Det var en träff i järavallen för inte så längesen och det tyckte jag var ett bra val, men dit går ju inga tåg eller bussar. Dock kan jag ställa upp och hämta någon/några på landskrona station om körkort/bil inte finns.
Hälsningar Malin

Jag har nog också plats till en person i bilen! Jag tycker järavallen låter jätte bra! Missade tyvärr den sista!
"Wrong in all the right ways" - kullen är äntligen här! Följ valpdagboken på min hemsida
#7 Jag missade också eftersom som dom la ut datumet så nära på.
Hälsningar Malin
Vi bor också i Landskrona och har stor möjlighet att röra oss i skåne. Stäm bara datum så kommer vi alla 3.
Fika? Lekar?
Detta kan bli riktigt kul..

Någon som vill komma med förslag på datum. Jag gillar söndagar. Jobbar varannan lördag, men kan alltid byta bort om det skulle vara. Järavallen är bra för där är både skuggigt och svalt även om det är en solig dag.
Ska vi börja med vilken månad? Juni, juli eller augusti tycker jag är fin fina månader att vara ute och trava på ;)
Hälsningar Malin

Jag tycker vi tar en dag i början av juli, Då har vi lite tid om fler vill vara med. Så ingen missar menar jag!
Första helgen i Juli är jag i Skara ;)
Så helst inte den helgen :P
Hälsningar Malin
Hur många kan söndagen den 11 Juli?
Hälsningar Malin

Jag fixar det!
Jag är intresserad av träff men kan tyvärr inte den 11 juli.
Vad hade ni tyckt om tredje helgen i juli? 17 eller 18'e?
Annars kan vi nog komma den 11'e.

Jag kan när som helst, men som sagt gärna en söndag.
Vi tar det datumet flestav oss kan, blir svårt att hitta en dag då alla kan?
(Kopiera och fyll i ditt namn datumet du kan)
Vilka kan den 11 Juli: Enbartmalin
Vilka kan den 18 Juli: Enbartmalin
Hälsningar Malin

Vilka kan den 11 Juli: Enbartmalin, Duholm
Vilka kan den 18 Juli: **Enbartmalin, Duholm
**
Vilka kan den 11 Juli: Enbartmalin, Duholm, Filippa
Vilka kan den 18 Juli: **Enbartmalin, Duholm
**
Vilka kan den 11 juli: Enbartmalin, Duholm, Filippa, Eleya
Vilka kan den 18 juli: Enbartmalin, Duholm, Eleya
kan man inte ta det i lund? nära och bra för många eller vad säger ni, jag kan när som=)

jag vill också vara med :D
jag tycker det passar bäst i lund :) annars blir det massa tågbyten :( (bor i sölvesborg)
och vad jag vet kan jag både den 11 och 18 juli.
Lund fungerar bra för mig det med! Kul om många kommer! :)
Tyvärr får jag vänta till en annan gång ni har träff för kan inte de datumet de flesta kan.
Hoppas ni får fint väder o trevligt.
Vilka kan den 18 juli: Enbartmalin, Duholm, Eleya, Liselott
#24 Det blir ett byte :)
#26 Datumet är inte satt än och vi vet ju fortfarande inte hur många som kan, just nu är det 50/50
Hälsningar Malin
#28, Jag kan tidigast i slutet på Juli i så fall omkring 26-28 nånstans där.

Jag röstar på Järavallen. Jag kan inte komma på något bra ställe i Lund faktiskt. Små parker med lösa hundar känns inte jätte bra.
Jag håller nog med Duholm om det, lite lugnare och mindre folk på järavallen, dock finns det hundar där med men det blir inte lika inklämt som i en liten park i lund :/
Hälsningar Malin
men det är bara till att be alla koppla sina hundar och vi som kommer dit får hålla ögonen öppna, det hade gått här i kävlinge också där vi har en härlig park vid ån =)

finns en park här i sölvesborg också :) eller ja, flera. där det inte är hundar :)
fast nu är ju sölvesborg blekinge, men ändå. på gränsen är det iallafall ;)

Vi har faktiskt bra ställen här i Kävlinge, men dock inte så skuggigt. Mycket öppna gräsmattor, blir det då väldigt soligt så får vi ha med en högtryckstvätt och spola ner illrarna var 5 minut. Jag brukar vara nere på Måsängen vid ån med Pepsi när det är lite molnigt.
Röstar nog fortfarande på Järavallen.
Vad har vi nu kommit fram till? Är lite osäker…
Jag vet inte, vad vi än bestämmer kommer någon att protestera, många viljor.
Hälsningar Malin

Jag tycker vi tar Järavellen den 18.e, så kan de som vill komma dit. Sedan kan vi ha en annan träff en annan gång. Mitt hem är alltid öppet, så om någon vill komma hit och dricka kaffe så bor jag 200 meter från ån med ett stort grönområde. Kan t.o.m baka en kaka, och DET är inte vanligt!
Någon som absolut inte vill den datumen och det stället?
Då tar vi Järavallen denna gången, men listan på datumet dog ut när det började tjaffsas om platsen.
**
Vilka kan den 11 juli: Enbartmalin, Duholm, Filippa, Eleya**
Vilka kan den 18 juli: Enbartmalin, Duholm, Eleya, Liselott
Vi kan väl ha en till i slutet av sommaren och ha det någon annan stanns, kan man inte nu så kanske man kan då? För ska vi följa alla viljor denna träffen får alla ha en träff med sig själva i hemmet.
Hälsningar Malin
var vid järavallen då? men det blir lite trixit för folk som inte vet var det är. Så tänker man efter blir det lätt för många om man tar lund eller malmö. Så kanske det kommer fler, pga att dom vet var det är. Eller vad säger ni

Det var jätte länge sedan jag var där. Har du något bra förslag enbartmalin? Eller någon annan som känner till det bättre än jag!
Det är inte svårt att finna Järavallen då det ligger intill motorvägen, två svängar efter motovägen, sen kör man med kortare sträck på max en km sen är man där. :)
Ska kolla upp närmare vägbeskrivining åt folk :)
Dom som tar tåg kan åka till landskrona och bli upphämtade där av mig.
Hälsningar Malin
Duholm, har du tid i helgen så kan jag komma till dig, sniffa lite valpar och sen kan vi åka till Järavallen och reka bästa platsen och skriva en enkel väg beskrivning.
Hälsningar Malin

Absolut! Jag är hemma hela helgen. I morgon förmiddag kommer en tjej från Borås och tittar lite på lillöronen. Du kan också komma i morgon om du vill, annars är jag ledig söndag också. Vilken dag passar dig bäst?
Jag ska kolla läget, kan du PMa ditt nummer? :)
Hälsningar Malin
Vilka kan den 18 juli: Enbartmalin, Duholm, Eleya, Liselott, Annika
Botaniska ligger på gångavstånd från stationen, lösa hundar är förbjudna och det finns gott om både sol och skugga! Har varit illerträff där förut! Supermysigt dessutom! Bara tips…. :)
Nu är Järavallen bestämt.
Men då kan nån av er som vill ha i Lund fixa en träff i slutet av sommaren så det inte krockar med denna :)
Vill ni komma till Järavallen med så är ni såklart välkommna dit, jag åker gärna iväg på träff en gång till denna sommaren.
Hälsningar Malin

Jag och enbartmalin har varit och hittat ett ställe som är nästintill perfekt. Stort och grönt och den enda lösa hund vi såg var enbartmalins! Jätte lätt att hitta, men den delen lämnar jag till enbartmalin som körde!
Vi bestämmer väl den 18 juli eftersom flest kan då?
Grilla? Picnic? Vad säger ni?
Lundträffen kan jag definitivt komma till och den 18 juli låter bra!
Järavallen låter kul men blir svårt för mig med tanke på att jag varken har bil eller körkort. Men chanserna finns att min pappa eller nån kompis med körkort kan följa med så det kan ändå funka!
#47 Som jag skrivit så har jag inga problem med att hämta någon/några på stationen i landskrona, kan du ta dig till lund kan du ju ta dig dit:)
Hälsningar Malin
Så här tar du dig till Järavallen med bil:
Från Malmö/Lund Via E6: Tag avfart 24 mot bjuv, i rondellen tar du 3:e avfarten mot häljarp, sväng vänster vid stoppet(Kustvägen), kör 1,8km ta vänster in på järavallens strövområde.
Från helsingborg/landskrona Via E6: Tag avfart 24 mot bjuv, i rondellen tar du 1:a avfarten mot häljarp, sväng vänster vid stoppet(Kustvägen), kör 1,8km ta vänster in på järavallens strövområde.
När man kört av motorvägen och kommit upp till rondellen är det även skyltat hela vägen, följ skyltar mot järavallen, vid sista vänster svängen står det skylt Järavallen strövområde
Hälsningar Malin

Vi har en plats i bilen från Kävlinge
Är det någon som tar tåget till Landskrova eller kävlinge skicka iväg ett PM till mig så fixar jag ertill själva järavallen :)
Hälsningar Malin
Har vi bestämt någon tid som jag råkat missa?
#55 Tja, vad tycker du(ni). Förmiddag kanske?
Hälsningar Malin
Jag har gått o blivit lite handikappad så jag har svårt att erbjuda folk skjuts förrän jag har en egen chafför men jag kommer gärna till Järavallen den 18 juli och jag ska även säga till några andra illerägare.

Ska vi bestämma 12?
Jag tycker 12 låter lagom.
Någom som är sugen på att grilla där?
#57 Var bor du, du kanske kan åka med någon av oss (Duholm och jag)
Hälsningar Malin
Ska försöka få ledig från jobbet ett par timmar så jag kan komme den 18:e 
#60 Det hade varit jätte trevligt :)
Hälsningar Malin

Jag har en plats över i bilen från Kävlinge om någon vill ha skjuts!
Tänkte bara klarlägga att man inte behöver ha iller för att komma!
Det går tåg till Kävlinge också :)
Hälsningar Malin
# 59 Jag bor i Landskrona
Jag tror jag får med en assistent eller en annan illerägare annars hojtar jag. Tack :)

Puttar så ingen missar!
Vilken datum är nu bestämd? :)

18 Juli kl 12 på järavallen

Puttar igen!
Jag får troligen med mig mist två illerägare till
Oh vad trevligt!!:)
**Någon som är sugen på att grilla?
Där är grillplats så jag vill veta ifall jag ska ta med mig lite kol och tändvätska kanske?**
Hälsningar Malin
Är väldigt sugen på att hänga på, vet dock inte vilken iller jag ska ta med mig :P
Förrästen, har nog också plats i bilen från kävlinge ( men det är en liten bil) :)

Jag grillar gärna!
Putt
Hälsningar Malin

Har ingen aning om var Järavallen finns, men jag har sommarkort, så det ska väl fixa sig ;) Ska försöka infinna mig med töserna :)
#75 jag har skrivit vägbeskrivning högre upp oich för dom som tar tåg kan åka till landskrona eller kävlinge och få skjuts av någon därifrån :)
Man PMar mig om man vill ha skjuts från landskrona och man PMar Duholm om man vill ha skjuts från järavallen.
Hälsningar Malin

Tänkte bara putta och skvallra lite om att hungryferrets nu har lager på vitalin här nere i Skåne! pasar ni på att beställa nu så kanske snälla enbartmalin kan tänka sig att ta med till träffen! Om ni ändå ska dit menar jag! Jag personligen skickade in beställning i förrgårkväll och fick mail att jag kunde hämta redan igår! Sjukt snabbt!
Självklart kan jag ta med till träffen om allt är fixat innan.
Skicka mejl till hungryferrets om ni vill ha så ska vi nog kunna lösa det lagom till träffen :)
Hälsningar Malin
Yesss! Äntligen lyckades jag få ledigt från jobb! Så jag kommer på illerträffen 
#71 Ja! kom kom 
… Dock kan jag bara stanna till senast 16.00 så vet inte om jag vågar erbjuda lämning ifall jag inte kan stanna så länge.. men hämtning går bra på landskrona station! Har 3 lediga platser.
Kolla gärna så era illrar inte har skabb innan dom kommer till träffen!
Kolla redan nu och behandla!
Hälsningar Malin

snyft synd att man missade det..:(