Vattenfontäner
Funderar på att köpa en vattenfontän för att säkerställa att kräken har tillgång till frisktvatten dygnet runt. Ofta kommer man nämligne upp på morgonen och noterar att vattenskålen är full av skräp (igen).
Nackdelen är att jag har några vattenskålsgrävare här hemma som dyker ned i skålen och "gräver" ut vattnet alt. drar iväg med vattenskålen genom hela rummet. Har någon av er som använt en vattenfontän haft en "grävare" och hur har det funkat?

Mina ar gravare :) De brukar sta och krafsa pa kupolen och sen sticka ner nosen i halet dar vattnet kommer upp. Lars brukar aven slapa runt pa den (sa langt sladden racker).
// Amanda

Ok, då måste jag komma på något bra sätt att göra den osläpbar med andra ord. Erfarenheten säger nämligen att när de drar iväg något med sladd och det tar stopp så biter de av sladden.
finns 2 alternativ som jag ser det.
1. mängder med dubbelhäftande tejp(stark sådan)
2. Gå drejkurs, dreja mat & vattenskålar som väger sisådär 20kg.. (problem solved)
¤4, Oh vilket fint kyffe dom har där, har ni byggt det själva Bogey ?

Jag har en stor glasskål som med vatten i, väger runt 3-4 kg. Den släpar inte mina illrar iväg med iaf :) Även om Nhero gillar att bada i den :)
#6, Den var helläcker ..:-)

Den "vanliga" cat-it fontänden med kupol plockar valle isär på under fem minuter…

Hade cat-it fontän men sålde den nästan på en gång då mina illrar plockade isär den hela tiden:P
Nu verkar jag äntligen ha fått stopp på vattengrävandet efter att jag köpte vattenskålen från IKEA.
Länk: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40095317
Det är precis som att den är för hög och otymplig för dom för att kunna gräva i. Haft den i kanske lite längre än en månad och det håller fortfarande, visst lite dykningar då och då men får inga sjöar på golvet längre:)
#10 Får skynda sig köpa den då för Ikea rear ut sina djurprylar. De ska tydligen sluta med sånt.
Jag har en liten fontän.. Funkar för illrarna men katten, som nu bor hos mina föräldrar, grävde genast bort kolfiltret och förstörde det…
Sajtvärd på Iller.ifokus

#13 Tror det är en sån sarae har och den står faktiskt kvar och är hel, eller ja, sist jag såg den=)

Hoho, om den håller och fungerar hos sarae så känner jag mig lugn:P
.